کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۶۵۲۶
تاریخ خبر:

آنالیز| چالش‌های سریالی سوره

روزنامه هفت صبح | روز گذشته خبر ساخت مجموعه تله‌تئاتر «کاتب اعظم» منتشر شد. در برخی خبرها اشاره شده است این مجموعه اولین محصول مرکز سریال سوره است که پیش‌تر در قالب باشگاه فیلم سوره چند سریال و تله‌فیلم تولید کرده بود.
منظر اول: کارنامه| ‌باشگاه فیلم سوره پیش از این چند محصول ساخت که سریال «تازه‌وارد» آخرین مورد آن است. این سریال اپیزودیک با موضوع فرزند‌آوری روی آنتن شبکه سه رفت اما توفیقی که باید به‌دست نیاورد. «تازه‌وارد» هر داستان را در یک قسمت روایت می‌کرد که لطمه اصلی را از همین منظر خورد.

سریال قصه‌ای پرکشش داشت اما گره‌گشایی آن سریع انجام می‌شد و برای مخاطب قابل حدس بود. این سریال در روایت قصه‌ها نیز گرفتار شعار شد و نتوانست مفهوم مهمی مثل اهمیت فرزندآوری را به شکل باورپذیر ارائه کند. در کارنامه سوره، یک سریال توقیفی هم دیده می‌شود؛ «کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور. این سریال به دلیل کیفیت پایین در آستانه پخش از شبکه سه توقیف شد و سرنوشتی نامعلوم دارد. فیلم تلویزیونی «وانتافه» به کارگردانی محمدحسین امانی دیگر محصول سوره است که روی آنتن رفته. این فیلم اثری متوسط است.

منظر دوم: چالش‌ها| ‌با چنین کارنامه که باشگاه فیلم سوره در عرصه سریال‌سازی دارد، خبر رسیده که مجموعه تله‌تئاتر «کاتب اعظم» به‌عنوان اولین محصول مرکز سریال سوره وارد فاز تصویربرداری شده است. سال‌ها‌ست عمر چنین محصولاتی به‌سر آمده و باید دید مخاطب از «کاتب اعظم» استقبال می‌کند یا خیر. نازنین فراهانی، فاطمه گودرزی، خسرو شهراز، سیامک صفری، امین زندگانی، حدیث میرامینی و نادر فلاح از‌جمله بازیگران «کاتب اعظم» هستند.

نکته ویژه این‌که گفته می‌شود این مجموعه تله‌تئاتر اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» از انتشارات سوره مهر است، که نویسندگی آن را مهدی غفوری برعهده دارد. علاوه بر این، سوره پیش‌تر اعلام کرده بود که ساخت چند سریال اقتباسی را در دستور کار قرار داده. تجربه گذشته و کارنامه سریالی سوره این نهیب را می‌زند که باید نگاهی متفاوت به آینده داشته باشد. سوره با چالش‌های پیش‌رو برای ساخت سریال‌های جذاب چه خواهد کرد؟

کدخبر: ۴۷۶۵۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر