کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۴۷۶
تاریخ خبر:

آنالیز | پایان فصل تابستان برنامه دست در دست

روزنامه هفت صبح | شب گذشته برنامه دست در دست شبکه دو به پایان رسید. این برنامه سال پیش روانه آنتن شد و امسال فصل بهار و تابستان پخش شد. طبق گفته مجری سری جدید دست در دست به‌زودی و در فصل پاییز آماده می‌شود.
منظر اول: محتوا | دست در دست در هر قسمت پذیرای یک چهره مطرح و یک مهمان غیر آشنا می‌شود. مهمان‌های ناآشنا جهادگرانی هستند که برای کمک به دیگران فعالیت می‌کنند. برنامه دست در دست برای تکریم این قشر راه افتاد و حتی چهره‌های مطرح به منظور تکریم آن‌ها در برنامه حاضر می‌شوند.

علاوه بر این موضوعاتی مثل تقدیر از کادر درمان، حال خوب و امیدآفرینی دیگر مسائلی است که در برنامه جا دارد. توجه به مناسبت‌ها نکته دیگری است که در دست در دست به چشم می‌آید. مثلا شنبه شب افشین علا به برنامه آمده بود تا درباره شهریار صحبت کند. در عین حال وجه مردمی بودن این شاعر و تاکید او بر همبستگی بیش از دیگر ویژگی‌های او برجسته شد. در همین برنامه یک جهادگر از تبریز به عنوان همشهری شهریار در دست در دست حضور یافت. او از فعالیت‌های گروه‌شان گفت و اشاره‌ای به شهریار هم کرد.‌

منظر دوم: ساختار | برنامه دست در دست، یک دورهمی شبانه است که سازندگان تلاش می‌کنند همه اجزا را در خدمت این هدف قرار دهند. این برنامه گفت و گو محور است اما از چالش خبری نیست. سیاوش عقدایی مجری برنامه فضایی ایجاد نمی‌کند که مهمان معذب باشد بلکه با او همراه می‌شود تا بتواند حرف دلش را بزند. این ویژگی در بخش بازی با مهمان هم رعایت می‌شود و به اصطلاح گوشه رینگ نمی‌رود.

عقدایی سابقه رادیویی دارد و به خاطر اشراف بر ادبیات و موسیقی، دارای بیانی شیوا و کلامی سلیس است. ضمن آن که اشرافی خوب بر حوزه‌های مختلف دارد و نتیجه‌ای مفید از گفت‌‌وگوی او با مهمان‌ها به‌دست می‌آید. ویژگی مهم دیگر عقدایی پرهیز از تن دادن به صحبت جنجالی برای «وایرال» شدن است… در برنامه دست در دست، آیتم‌ها و موشن‌ها هم متعدد هستند و هم متنوع. این اتفاق باعث می‌شود برنامه ضرباهنگ مناسبی داشته باشد.

کدخبر: ۴۱۵۴۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر