کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۸۸۰
تاریخ خبر:

آنالیز | پایان زندگی در حین فیلمبرداری

روزنامه هفت صبح | در میان انبوه خبرهایی که از مرگ و میر کرونا به گوش می‌رسد، سانحه منجر به مرگ ارشا اقدسی بیشتر به چشم آمده و واکنش‌های خاص و عام را به همراه داشته است. این نخستین اتفاق تلخ در هنگام ساخت یک اثر سینمایی یا تلویزیونی نیست ولی امیدواریم آخرین آن باشد.

منظر اول| مرگ بدلکاران: پیش از ارشا اقدسی‌، بدلکاران زیادی هنگام انجام کار از دنیا رفتند که در میان آن‌ها پیمان ابدی و ارشا اقدسی از هموطنان ما هستند. ابدی سال ۸۸ در حین اجرای یک صحنه اکشن‌، در تله فیلمی به نام «چشم‌های نامحسوس» دچار سانحه شد. گفته می‌شود عدم رعایت ملاحظات ایمنی باعث حرکت اتوبوس می‌شود و حتی با وجود این که اتوبوس توسط جرثقیل به سرعت برداشته می‌شود، ابدی جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

نبود اورژانس در صحنه یکی از عوامل از دست رفتن او بوده است. سریال «هشدار برای کبرا ۱۱» شاخص‌ترین سریالی بود که ابدی با آن همکاری داشت. بعد نوبت به ارشا اقدسی رسید تا در کشور لبنان بعد از چند روز بستری از میان‌مان برود. اقدسی، جوانی ماجراجو بود و همه تلاش خود را برای ارتقای کیفی فیلم و سریال‌ها انجام می‌داد. اقدسی با فیلم و سریال‌های زیادی همکاری داشت و باعث جذابیت آن‌ها شد.

منظر دوم| مرگ دیگر عوامل: نه فقط بدلکاران که سابقه مرگ تلخ دیگر عوامل فیلم و سریال‌ها سر صحنه هم در یادها ثبت شده است. سال ۷۳ خبری عجیب و تلخ در فضای سینمایی پیچید: علی سجادی حسینی در اراک مشغول ساخت فیلم «خط آتش» بود که بر اثر اشتباه تفنگ مشقی و واقعی جابه‌جا می‌شود. رها کردن تیر همان و مرگ تلخ آقای کارگردان همان. از آن جا بود که بحث سهل انگاری در ساخت فیلم و سریال به شکل جدی مطرح شد.

۱۸ دی ماه سال ۹۲، حادثه تلخ انفجار پشت صحنه فیلم «معراجی‌ها» منجر به کشته شدن ۵ نفر شد. محمد جواد شریفی‌راد (مسئول جلوه‌های ویژه) که به گفته همسرش شاید یک درصد کارش را صرف این هنر کرده و مابقی عمرش را صرف خنثی‌سازی بمب و نجات جان مردم کرده است، یکی از این افراد بود. در مرور خاطرات تلخ به نام شاهرخ غیاثی می‌رسیم که هنگام ساخت فیلم «فصل پنجم » بر اثر سانحه حین تمرین از گاری به زمین افتاد و درگذشت.

کدخبر: ۴۰۶۸۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر