کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۳۴۲
تاریخ خبر:

آنالیز| ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس

روزنامه هفت صبح | ‌شبکه‌های تلویزیون امسال هم برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سراغ برنامه‌های مختلف رفته‌اند. این برنامه‌ها چه هستند و چه کیفیتی دارند؟
منظر اول|برنامه‌های ترکیبی
در میان برنامه‌های شبکه یک، «حماسه خوان» با هدف تبیین دفاع مقدس تولید شده. «نگاتیو» با روایت محمود علی‌صمدی دیگر برنامه این شبکه است که به معرفی فرمانده‌ها و چهره‌های موثر جنگ می‌پردازد. شبکه یک «مهمات» را هم آماده کرده که جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جنگ محور اصلی آن است.

برنامه «راویان» در شبکه دو،گفت‌و‌گو محور است و به گفت‌وگو با افرادی می‌پردازد که در سال‌های دفاع مقدس، وظیفه همراهی با فرماندهان جنگ و ضبط تمامی مکالمات و ثبت حالات آنان را در طول عملیات‌ها بر‌عهده داشته‌اند. این‌بار هم محمد‌علی صمدی مجری برنامه است که گفت‌و‌گوهایی جذاب با مهمان‌ها انجام می‌دهد. برنامه «جان‌ و تَن» شبکه سه هم در گفت‌و‌گو با افراد معمولی که در همه مشاغل و سنین در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، به قصه‌های ناگفته و برآمده از دل مردم درباره جنگ می‌پردازد.

منظر دوم| مستندها
شبکه پنج، دو مستند «وعده دیدار» و« رفقای ما» را آماده کرده ‌ که محور هر دو خانواده شهدا هستند. «مثبت نگاتیو» نام برنامه شبکه مستند است که در طول سال روی آنتن می‌رود و در هفته دفاع مقدس هم ویژه‌برنامه اصلی این شبکه است. در این مستند شاهد گفت‌و‌گوهایی با سرداران و چهره‌های دوران جنگ هستیم که به بیان ناگفته‌ها می‌پردازند.

این شبکه چند مستند دیگر هم آماده پخش کرد؛ از جمله مستند «آورتین»، برگزیده جشنواره سینما حقیقت، «بیر عالم سوز» و «مکی، مردی از اربعین»‌. شبکه افق هم سراغ مستندهای «کمپ هفت» و «سپید جامگان» رفته است. شبکه نسیم پنج مستند جدید را که با موضوع روحیه شاد رزمنده‌ها و شوخ‌طبعی آنها تولید شده است پخش می‌کند. در این شبکه همچنین برنامه «قاب عاشقی» روی آنتن می‌رود که هدف آن تحلیل فیلم‌های دفاع مقدس است. مثل «عقاب‌ها»، «مرز» و …

کدخبر: ۴۸۰۳۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر