کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۲۲۵
تاریخ خبر:

آنالیز | نگاهی به عملکرد سریالی شبکه پنج

روزنامه هفت صبح | روزی که شبکه پنج با نام شبکه تهران آغاز به‌کار کرد، یکی از برگ برنده‌های آن، سریال‌های شاخصی بود که روی آنتن می‌فرستاد. سریال‌هایی مثل پاورچین، روزگار جوانی، داستان یک شهر، دوران سرکشی و… در زمان پخش بیننده زیادی داشتند و هنوز هم جزو سریال‌های محبوب به‌شمار می‌روند. این شبکه اما مدتی است سریال قابل قبولی نداشته و به‌تازگی به تکاپوی باکس سریال‌های خود افتاده.

*** منظر اول| مسیر طی شده: در چند سال اخیر شبکه پنج بار دیگر سراغ سریال‌سازی رفته است. سریال‌هایی که در این مدت پخش شدند کیفیت لازم را ندارند. تازه‌ترین آن روزهای آبی است که به‌رغم داشتن ایده‌ای جذاب، تبدیل به سریالی موفق نشده. حتی در این سریال شاهد یکی از بدترین بازی‌های اکبر عبدی هستیم. شبکه پنج در ماه رمضان یک قسمت از رعد و برق را روانه آنتن کرد که به دلیل فنی از کنداکتور بیرون ماند.

از حال و هوای همین یک قسمت می‌توان حدس زد این سریال به‌دلیل نوع متفاوت روایت‌گری، نمی‌تواند باب طبع طیف زیادی از مخاطبان باشد. رعد و برق به‌زودی روی آنتن خواهد رفت. شبکه پنج، نوروز امسال سریال نوروز رنگی را پخش کرد که اثری متوسط است. سال پیش هم در این شبکه شاهد پدر پسری بودیم که سریالی ناموفق بود. چای نت، شش قهرمان و نصفی و هیات مدیره دیگر سریال‌های ناکام شبکه پنج در سال‌های اخیر هستند.

*** منظر دوم| مسیر پیش‌رو: شبکه پنج سریال‌های زیادی در مراحل مختلف تولید دارد. این شبکه در صورتی موفق می‌شود که بتواند سریال‌های باکیفیت روانه آنتن کند وگرنه شرایط همانی خواهد بود که هست. این شبکه تصمیم دارد ادامه چند سریال موفق خود را بسازد. یکی از آنها روزگار جوانی است که تصویربرداری آن شروع شده. روزگار جوانی به‌واسطه چهره‌ای چون اصغر فرهادی موفق بود؛ آیا دنباله آن هم اثری باکیفیت است؟

شبکه پنج روی ادامه داستان یک شهر هم حساب کرده و اگر بتواند پازل‌ها را خوب بچیند، جواب خواهد گرفت. زندگی مرضیه دباغ در قالب سریالی با کارگردانی پرویز شیخ طادی دیگر پروژه وسوسه‌برانگیز شبکه پنج است. نتیجه این سریال چه می‌شود؟ روزی روزگاری جنوب عنوان سریالی است که گفته می‌شود منیر قیدی آن را خواهد ساخت. این سریال هم شانس موفقیت دارد. علاوه بر اینها چند پروژه دیگر در شبکه پنج راه افتاده که اگر نتیجه خوب باشد، این شبکه به روزهای اوج بازخواهد گشت.

کدخبر: ۳۹۲۲۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر