کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۵۷۲
تاریخ خبر:

آنالیز | فصل جدید برنامه ورزشی کادر فنی

روزنامه هفت صبح | شبکه ورزش از چندی پیش فصل جدید برنامه کادر فنی را روانه آنتن کرده که به مدت ۹۰ دقیقه و به شکل هفتگی پخش می‌شود. «قاب اختصاصی ورزش ایران» شعار این برنامه است و سازندگان تلاش می‌کنند مهم‌ترین اتفاقات هفته را پوشش دهند.

منظر اول: محتوا
وقتی یک برنامه عنوان «اختصاصی» دارد، انتظارات از آن زیاد می‌شود. این عنوان یعنی باید برنامه کادر فنی نه‌تنها جامع که پیشرو و منبع باشد. برنامه اما این انتظار را برآورده نمی‌کند ولی برای یک بیننده که می‌خواهد از اتفاقات ورزشی هفته مطلع شود، پیشنهاد مناسبی است. کادر فنی تمرکز خود را از فوتبال برداشته اما به خاطر جذابیت، به تناوب سراغ آن می‌رود.

در این برنامه خبرها گاه توسط مجری خوانده می‌شود و گاه در قالب یک آیتم به نمایش در می‌آید. علاوه بر مرور اخبار، آیتم بازخوانی اتفاقات تاریخ هم در کادر فنی وجود دارد. اگرچه این ایده نو نیست اما یادآوری اتفاقات گذشته برای مخاطب می‌تواند واجد جذابیت باشد. امتیاز اصلی برنامه به مصاحبه‌های اختصاصی است. چه زمانی که ورزشکاران مقابل مجریان قرار می‌گیرند و چه وقتی که مهمان یک چهره مدیریتی است. از دل این مصاحبه‌ها است که می‌توان تیتر بیرون کشید.

منظر دوم: ساختار
کادر فنی ریتم خوبی دارد و پاسکاری میان مجریان و همچنین فاصله پخش آیتم‌ها منطقی است. با این حال گاه برخی گفت‌و‌گوهای مدیریتی مطول می‌شوند؛ نمونه‌اش گفت‌و‌گو با مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش. ایده‌هایی مثل کارت زرد و کارت نارنجی هفته که به چهره‌ها و اتفاقات داده می‌شود هم در یکی از برنامه‌های رادیویی اجرا‌ شده.

با این حال کادر فنی استفاده خوبی از آن می‌کند. دکور کادر فنی جمع و جور است که به دلیل داشتن رنگ و لعاب، مخاطب را جذب می‌کند. اتفاق دیگر کادر فنی استفاده از یک مجری زن یعنی زهرا محمودوند کنار شهاب قاسمی است. حضور مجری زن در میان برنامه‌ها و مجریان متعدد ورزشی تلویزیون به کادر فنی تنوع بخشیده است. ضمن آنکه محمودوند مجری مسلطی است و چه در پلاتوها و چه گفت‌و‌گوها خوب عمل می‌کند.

کدخبر: ۴۲۹۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر