کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۶۱۶
تاریخ خبر:

آنالیز | صحبت‌های عجیب یک مجری ‌شبکه استانی

روزنامه هفت صبح | روز گذشته بریده‌ای از صحبت‌های امید ساکت مجری شبکه استانی اصفهان درباره حواشی نقل و انتقالات
دست به دست شد. او به طرز آشکار به معترضان «های جک» کنایه می‌زند و به همین خاطر اعتراض هواداران پرسپولیس و استقلال را برانگیخته است.
منظر اول: کری‌خوانی | ساکت در این برنامه که گفته می‌شود از شبکه استانی اصفهان روی آنتن رفته است می‌گوید: «مسئولان و مربیان برخی باشگاه‌ها نسبت به روند نقل و انتقالات گلایه مند هستند.» او خیلی زود اشاره می‌کند که منظورش باشگاه‌های داخلی نیست و اشاره‌اش به تیم یوونتوس است که رونالدو را از دست داده. بعد هم این طور حرفش را پی می‌گیرد:

«برخی هواداران می‌گویند چرا سکوت کرده‌اید. باید بگویم سکوت بهتر است تا صدای اسفند حسادت روی آتش ناکارآمدی مدیران شنیده شود. این آتش با آنفالو خاموش نمی‌شود. (نقل به مضمون)» در آخر بار دیگر هم تاکید می‌کند منظورش تیم‌های داخلی نیست. تاکید ساکت اما توهین به باشگاه‌های داخلی از جمله پرسپولیس را دوچندان جلوه می‌دهد. کدام مخاطب است که نداند منظور، باشگاه پرسپولیس و ماجرای آنفالو کردن شهریار مغانلو توسط هواداران این تیم است. وانگهی، این چه ادبیاتی است که یک مجری انتخاب می‌کند؟

منظر دوم: مسابقه | پیش‌تر سایت تابناک گزارشی نوشته بود و یکی از رفتارهای امید ساکت را زیرسوال برده بود. در این گزارش اشاره شده که او برادر محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان است. این گزارش دو سال پیش منتشر شده که ساکت بعد از پیروزی پرگل سپاهان برابر سایپا گفته بود:« هیچ حریفی نمی‌تواند مقابل این تیم عرض اندام کند، حتی اگر از انواع اقلام دارویی(!) هم استفاده کنند!» نویسنده مجری را نقد می‌کند و می‌نویسد:

« استفاده از واژه اقلام دارویی می‌تواند صراحتا متهم کردن تیم‌های رقیب سپاهان به استفاده از مواد نیروزا برای مقابله با این تیم پرستاره باشد و مشخص نیست به چه منظوری روی آنتن زنده به زبان رانده شده است.» آزادی عملی که گزارشگران و مجریان مراکز استان‌ها دارند باعث می‌شود به سبک هواداران کف استادیوم صحبت کنند و کری بخوانند. نتیجه برخورد منفعلانه منجر به اظهارنظرهایی می‌شود که جز توهین و تمسخر نامی دیگر نمی‌توان بر آن گذاشت.

کدخبر: ۴۱۱۶۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر