کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۸۴۷
تاریخ خبر:

آنالیز | شیطنت اینستاگرامی رضا رشیدپور

روزنامه هفت صبح | همزمان با پایان برنامه رضا رشیدپور یعنی «سیم آخر» استوری او در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش جنجال درست کرد. برخی رسانه‌ها و کاربران اینطور استنباط کرده‌اند که رشیدپور قصد مهاجرت از ایران را دارد. ماجرا چیست و برنامه او با چه کیفیتی به پایان رسید؟

* منظر اول| سایه روشن جنجال: رضا رشیدپور در صفحه شخصی اینستاگرامش یک استوری از درون هواپیما به اشتراک گذاشته با این کپشن: «اما خودم را جا گذاشتم.» از صبح روز گذشته، برخی کاربران و رسانه‌ها این عکس و نوشته را تعبیر به مهاجرت رشیدپور کرده‌اند.حتی خبرگزاری خبرآنلاین به سابقه حضور رشیدپور در اینستاگرام اشاره کرده و نوشته:« او دو ماه است که صفحه شخصی اینستاگرامش را به‌روز نکرده بود .» ‌

رشیدپور اما عصر دیروز ویدئویی به اشتراک گذاشت و توضیح داد اهل مسافرت هستم‌؛ مهاجرت نه. او همچنین توضیح داد قصد ساخت یک برنامه اینترنتی دارد و از این به بعد زیاد سفر خواهد رفت. از ابتدا هم مشخص بود که رشیدپور نه‌تنها اهل رفتن از ایران نیست که به‌خوبی بلد است توجهات را به سمت خود جلب کند.یکی از معنای ساده که از نوشته او برمی‌آید این است:«برای مدتی به سفر می‌روم اما دلتنگ کشورم هستم.» رشیدپور به‌جای شفاف صحبت کردن از جمله‌ای دو پهلو بهره برد تا باردیگر حواس‌ها به سوی او برود.

* منظر دوم| عیار سیم آخر: پنجشنبه شب که «سیم آخر» به پایان رسید، مهم‌ترین سوال این بود: رضا رشیدپور می‌تواند باردیگر خود را به عنوان یک مجری تاثیرگذار میان مخاطبان معرفی کند؟ او بعد از «حالا خورشید» فرصتی مناسب برای عرض‌اندام به دست نیاورد.حتی عمر ویژه برنامه‌هایی از جنس شب یلدا آنقدر طولانی نبود تا وجهه خود به عنوان مجری مسلط به تاک شو را حفظ کند.

«سیم آخر» یک مسابقه اطلاعات عمومی بود که شکل اجرای آن با نمونه‌های مشابه فرق داشت. بعد از چند قسمت کارکرد این تفاوت از بین رفت و سازندگان هم در ساختار آن تغییر اساسی ایجاد نکردند. کار رشیدپور هم این بود با شرکت‌کننده‌ها خوش و بش کند،بخندد،هیجان تزریق کند و تمام. برنامه‌هایی از جنس «سیم آخر» ابتکار عمل از امثال رشیدپور را می‌گیرند و برای آنها انگیزه‌ای باقی نمی‌گذارند. هدف او از پذیرش این مسابقه دقیقا چه بود؟

کدخبر: ۳۹۵۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر