کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۱۷۲
تاریخ خبر:

آنالیز| شوخی‌های منشوری سریال کمدی پلاک‌۱۳

روزنامه هفت صبح |‌ سریال کمدی شبکه سه برای خنداندن مخاطب به‌تازگی متوسل به شیوه‌های عجیب شده است. در راستای این تلاش شاهد شوخی‌های منشوری هستیم که باعث انتقادها از محتوای سریال شده هم شده است. پلاک ۱۳ تازه‌ترین سریال کمدی شبکه است که در باکس غیر اصلی روی آنتن می‌رود.

منظر اول| جنس کمدی: درباره فضای کلی سریال پلاک ۱۳ پیش‌تر نوشته‌ایم و توضیح دادیم به‌رغم تلاش‌ها اثری موفق نبوده است. این سریال برای ایجاد خنده گاه متوسل به شوخی با رئیس‌جمهور اسبق می‌شود و گاه به اصغر فرهادی متلک می‌اندازد. چنین تلاش‌هایی اما نه تنها جواب نداده که پاشنه آشیل سریال هم شده است. در یکی از کوشش‌ها برای خنداندن مخاطب، شاهد شوخی‌های منشوری هستیم.

به طور سربسته اشاره کنیم که یکی از شخصیت‌های سریال، وکیلی است که می‌خواهد یک منشی استخدام کند. خواهر او اما مخالف گزینه موردنظر است. همین جاست که شوخی‌های رگباری شکل می‌گیرد که گاه مستقیم و گاه غیرمستقیم خط قرمز را رد می‌کنند. در جایی صحبت از ابعاد منشی می‌شود و در جای دیگر لزوم ظرافت! اگر چنین شوخی‌هایی در سریال‌های خانگی یا فیلم‌های سینمایی گنجانده می‌شد، اولین معترض تلویزیون می‌بود.

‌منظر دوم| واکنش‌ها: انتشار بریده قسمت هفتم سریال که حاوی شوخی‌هاست با واکنش برخی رسانه‌ها مواجه شده است. کانال تلگرامی هفت راه اینطور نوشته:«مدتی است از شبکه سه سیما سریالی با عنوان پلاک ۱۳ به کارگردانی آرش معیریان روی آنتن این شبکه می‌رود که به عنوان سریال طنز برای مردم پخش می‌شود، اما اساسا محتوای طنز این سریال سخیف، توهین‌آمیز و در برخی موارد با تیکه‌های جنسی فراوان پخش می‌شود.

البته مسئولان شبکه سه با نگاهی به کارنامه‌ این کارگردان هم می‌توانستند جنس تولیدات او را پیش از تولید چنین اثر مستهجنی ارزیابی کنند. با استقرار تیم جدید بر راس صداوسیما انتظار می‌رود که بیش از این شاهد ساخت سریال‌های بی‌کیفیت و بی‌محتوا که قطعا هزینه‌های زیادی برای آن شده است نباشیم.» پیش‌تر هم برخی روزنامه‌ها از کیفیت پایین پلاک ۱۳ نوشته بودند و آن را اثری ناکام در ایجاد موقعیت‌های کمدی دانسته بودند.

کدخبر: ۴۲۸۱۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر