کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۲۹۹
تاریخ خبر:

آنالیز| شمایل «هفت زنده» در جشنواره فجر

روزنامه هفت صبح | سال پیش، پیرو سیاست کلی تلویزیون مبنی بر ضبطی بودن «غالب برنامه‌ها»، هفت در جشنواره فجر هم به شکل تولیدی روی آنتن رفت. حالا اما قرار است این برنامه در ۱۰ شب جشنواره چهلم زنده باشد. ضمن آنکه خبرهایی درباره آینده آن به گوش می‌رسد.

منظر اول| امتیاز زنده بودن
در کنار همه عواملی که منجر به تضعیف هفت شده‌اند، باید سهمی هم برای تولیدی بودن این برنامه کنار گذاشت. طبعا اگر برنامه واجد ویژگی‌هایی برای همراه کردن خاص و عام می‌بود، زنده نبودن، جبران می‌شد اما همین تک امتیاز از آن گرفته شد. سال پیش و در آستانه جشنواره زمزمه‌هایی درباره پخش زنده آن به گوش می‌رسید اما این اتفاق رخ نداد.

حالا محمدحسین لطیفی ‌ مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا انجام داده و گفته است: « امیدواریم که برنامه «زنده» پخش شود و همین ممکن است اتفاق جذاب امسال باشد.» پیگیری هفت‌صبح نشان می‌دهد عزم تلویزیون برای پخش زنده هفت در ایام جشنواره جدی است و امیدواری لطیفی رنگ واقعیت خواهد گرفت. حتی شنیده می‌شود این برنامه قرار است از محل پردیس سینمایی چهارسو که کاخ جشنواره است، روی آنتن برود. آیا هفت از این امتیاز بهره کافی خواهد برد؟

‌منظر دوم| آینده هفت
درباره هفت خبرهای دیگری هم به گوش می‌رسد. جدی‌ترین و مهم‌ترین آن درباره مجری برنامه است. شنیده می‌شود ‌ محمد‌حسین لطیفی از مدت‌ها قبل تصمیم به جدایی از هفت گرفته بود. بخشی از این تصمیم به دلیل شرایط خود برنامه و کیفیت آن است. ظاهرا لطیفی هم به بخش‌هایی از برنامه نقد دارد و همین ماجرا، در تصمیم‌گیری او مبنی بر جدایی تاثیر گذاشته.

دلیل دیگر به مشغله لطیفی بر می‌گردد. او قصد دارد در آینده‌ای نزدیک سریال زندگی شهید بروجردی را کارگردانی کند. بخش‌هایی از سریال در خارج از تهران و منطقه کردستان روایت می‌شود و لطیفی مدت‌ها از پایتخت دور است. ضمن آنکه حساسیت‌هایی که این پروژه استراتژیک دارد اجازه نمی‌دهد کارگردان به امر‌ دیگری مشغول باشد. چه کسی به جای لطیفی بر صندلی هفت خواهد نشست؟ هفت بر همین مدار پیش می‌رود یا تکانی خواهد خورد؟

کدخبر: ۴۳۷۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر