کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۳۶۸
تاریخ خبر:

آنالیز | شفاف‌سازی تلویزیون‌؛ این بار برای رعد و برق

روزنامه هفت صبح | رویه‌ای تازه در تلویزیون شروع شده: پاسخ به حاشیه‌هایی که در رسانه‌ها ایجاد می‌شود. پیش‌تر غالب اتفاقات بی‌پاسخ می‌ماندند اما حالا هم روابط عمومیصدا و سیما و هم روابط عمومی شبکه‌ها شائبه‌ها را جواب می‌دهند. تازه‌ترین مورد آن مربوط است به ماجرایرعد و برق بهروز افخمی.

منظر اول| پاسخ به افخمی: هفته پیش مطلبی نوشتیم که چرا به‌رغم وعده‌های قبلی، رعد و برق افخمی پخش نمی‌شود. این کارگردان مصاحبه‌ای با ایسنا انجام داد و مدیریت شبکه پنج را مقصر دانست. روز گذشته روابط عمومی شبکه پنج توپ را در زمین افخمی انداخت: «زمان‌بندی اولیه و تعهد تیم سازنده برای پخش سریال رعد و برق، رمضان ۱۳۹۹ بود اما ایشان با یک سال تاخیر اعلام کرد در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ یعنی اواخر فروردین ماه، این مجموعه نمایشی را به آنتن می‌رساند.»

همانطور که می‌دانید در رمضان امسال فقط یک قسمت از سریال پخش شد. در توضیح روابط عمومی آمده: «ایشان در ادامه، متعهد شد تا ابتدای دی ماه سال جاری کل قسمت‌ها را برای پخش تحویل شبکه بدهد اما متاسفانه این عهد نیز نقض شد؛ چراکه در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود!» روابط عمومی این نکته را هم یادآور شده:« هرگونه تصمیم‌گیری برای تغییر محل پخش بر‌عهده سازمان صداوسیماست.»

منظر دوم| پاسخ به دیگران: پیش از این شاهد شفاف‌سازی تلویزیون بودیم؛ از جمله بعد از بالا گرفتن شایعه‌ها درباره انتخاب وحید جلیل به عنوان معاون سیما. به‌تازگی هم روابط عمومی شبکه یک پس از جنجال گربه‌های کیانوش عیاری، یادداشتی نوشت و در اختیار رسانه‌ها قرار داد. بعد از آن عیاری پاسخی نداد تا فعلا شبکه یک دست بالا در ماجرای حواشی سریال ۸۷ متر را داشته باشد.

روابط عمومی شبکه پنج هم دو هفته پیش توضیحی برای رسانه‌ها ارسال کرد و به ادعای هومن حاجی‌عبداللهی دست به روشنگری زد. حاجی عبداللهی پاسخ داد اما جواب او قانع‌کننده نبود و لااقل در این دوئل، افکار عمومی طرف شبکه پنج می‌ایستد. یکی از ضعف‌های بزرگ صدا و سیما در دوره‌های قبل، سکوت در برابر حاشیه‌ها و شایعه‌ها بود. مسئولان ترجیح می‌دادند سکوت کنند ‌ یا اگر پاسخی هم می‌آمد، کلی و نامفهوم بود. این رویه جدید‌ می‌تواند به کمک تلویزیون بیاید .

کدخبر: ۴۳۸۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر