کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۴۵۴
تاریخ خبر:

آنالیز | شروع فصل جدید فوتبال ۱۲۰

روزنامه هفت صبح | پنجشنبه شب سری جدید برنامه فوتبال ۱۲۰ به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی در شبکه ورزش شروع شد.مهم‌ترین تفاوت به تغییر دکور،وله‌ها و ساختار آیتم‌ها برمی‌گردد. این تغییرات برنامه را از نظر بصری نونوار کرده است.
‌منظر اول| نقاط قوت : رفتن سراغ سوژه‌های ناب و پرداخت متفاوت به آن‌ها برگ برنده فوتبال ۱۲۰ است که در قسمت اول فصل جدید هم به چشم آمد. نمونه‌اش آیتمی است که در این برنامه برای مردم افغانستان پخش شد. یکی از کسانی که در سقوط معروف از هواپیما جان خود را از دست داد یک فوتبالیست افغانستانی است و همین شد محور یک آیتم جذاب و متفاوت.

‌داستان لئو مسی را همه طرفداران فوتبال می‌دانند؛ بچه‌های فوتبال ۱۲۰ اما از زاویه‌ای دیگر سراغ او رفتند. امتیاز آیتم جایی بود که فردوسی‌پور ماجرا را از زبان گیم بالاگ، کارشناس لالیگا جویا شد. بازخوانی بازگشت رونالدو به منچستریونایتد هم جذاب بود و پرنکته.در این برنامه شاهد آیتمی برای نکوداشت زنده‌یاد حمیدرضا صدر بودیم که با تکیه بر آخرین کتاب او (از قیطریه تا اورنج کانتی) ساخته شده بود و بخشی از زندگی دراماتیک این چهره دوست‌داشتنی را روایت می‌کرد.

‌منظر دوم| نقاط ضعف: بخش زیادی از قسمت اول فوتبال ۱۲۰، به بازخوانی اتفاقات مهم فوتبالی در تابستان اختصاص داشت.آیتم‌هایی مثل مسی و رونالدو و حتی جدایی راموس جذاب و متفاوت بودند. با این حال آیتم مرور یورو ۲۰۲۰ در حد و اندازه فوتبال ۱۲۰ نبود. این آیتم تدوینی جذاب داشت اما مطول بود و برای علاقه‌مندان فوتبال فاقد نکته‌ای تازه. امتیاز تیم عادل فردوسی‌پور به گزیده‌گویی و «بیان متفاوت» است که در این آیتم رعایت نشده بود.

ابوطالب حسینی در سری جدید فوتبال ۱۲۰ همچنان با آیتم فان حضور دارد. شوخی او با گاف محمد سیانکی در بازی پرسپولیس تهران و استقلال تاجیسکتان بهترین بخش این آیتم بود که بازتاب زیادی هم در فضای مجازی داشته است. شوخی‌های دیگر او اما به دل ننشستند؛حتی شوخی با همسر فوتبالیست‌ها… فوتبال ۱۲۰ در مجموع شروعی خوب داشت و در همین گام اول، یک سر و گردن بالاتر از برنامه‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

کدخبر: ۴۱۶۴۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر