کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۲۸۸
تاریخ خبر:

آنالیز | شائبه‌ها و ایرادات یک نظرسنجی

روزنامه هفت صبح | «ترین‌ها» نام برنامه‌ای است که از رادیو صبا پخش می‌شود. این برنامه هر هفته برترین‌های ایران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری را معرفی می‌کند. روابط عمومی رادیو صبا، خبری در اختیار رسانه‌ها گذاشته که «این برنامه روز جمعه ۲۱ آبان به سراغ مجریان تلویزیونی رفت و طنازترین آنها را معرفی کرد.»

منظر اول| شائبه‌ها : برنامه «ترین‌ها» با اجرای شاهین جمشیدی پخش می‌شود که در اتفاقی عجیب نام او هم میان فهرست مجریان طناز قرار دارد. غیر از او این مجریان نامزد کسب عنوان طنازترین شده بودند: مسعود روشن‌پژوه، ایرج نوذری، پیمان طالبی، عبدالله روا، سید‌مرتضی حسینی‌، ایرج طهماسب، منوچهر نوذری، احسان علیخانی و رضا رفیع. بر‌اساس خبر روابط عمومی رادیو صبا، طبق ارزیابی‌های تیم «ترین‌ها» مقام نخست این رقابت به مرحوم منوچهر نوذری مجری طناز صدا و سیما تعلق گرفت .

در این رقابت رتبه‌های دوم تا پنجم به‌ترتیب ایرج نوذری، ایرج طهماسب، شاهین جمشیدی و احسان علیخانی معرفی شدند. همان‌طور که می‌بینید مجری نیز صاحب‌رتبه شده و حتی بالاتر از علیخانی قرار گرفته است. سوای همه ایرادهایی که به این رقابت وارد است، حضور مجری برنامه در میان نامزدها نشان از بدسلیقگی دارد. ضمن آنکه شیوه درست این بود که مجریان در یک بازه زمانی مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند نه از دهه شصت تا‌کنون.

‌منظر دوم| ایرادها: یک‌بار دیگر به فهرست نامزدها نگاه کنید. منوچهر نوذری، ایرج طهماسب، عبدالله روا و رضا رفیع را می‌توان مجریان طناز لقب داد اما شاهین جمشیدی، احسان علیخانی، پیمان طالبی و سید‌مرتضی حسینی در این دایره نمی‌گنجند. می‌گویید حسینی در برنامه‌هایش مدام شوخی می‌کند و اجرایی شاد دارد. آیا موفق هم هست؟ نه! در تعریف برنامه «ترین‌ها» بهمن هاشمی طنازترین است که نامی از او در این فهرست برده نشده.

شوخی‌های علیخانی در عصر جدید باعث طنازی او شده؟ شوخی‌هایی که جمشیدی در سلام صبح بخیر می‌کرد، از او یک مجری طناز ساخته؟ ایراد دیگر به نبودن نام برخی مجریان برمی‌گردد. مهران مدیری و رامبد جوان شاخص‌ترین چهره‌های غایب هستند. ابوطالب حسینی با اجرای «فان» فوتبال ۱۲۰ طنازی را به اوج رسانده. با تعریف برنامه «ترین‌ها» باید نام پژمان بازغی، رضا رشیدپور، فرزاد حسنی، علی ضیا، احسان کرمی و… در این فهرست قرار می‌گرفت.

کدخبر: ۴۲۵۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر