کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۵۹۷
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال چشم‌بندی از شبکه سه

روزنامه هفت صبح| ‌شبکه سه از جمعه‌شب پخش سریال جدید دیگری به‌نام «چشم‌بندی» را شروع کرد که قرار است هر شب ساعت 20 روی آنتن برود. این شبکه در باکس اصلی هم سریال «تمام‌رخ» را پخش می‌کند.

منظر اول| محتوا
«چشم‌‌بندی» سریالی کمدی است و در قسمت اول به رونمایی از شخصیت‌ها اختصاص داشت. مخاطب پی برد که داستان اصلی با محوریت اختلاف دو باجناق پیش می‌رود که البته قصد ایجاد آتش‌بس ندارند. همزمان از شخصیت‌های دیگری هم در سریال رونمایی شد؛ مثل مرجانه گلچین که نقش یک زن فروشنده را بازی می‌کند.

او صاحب یک وانت است و از فروش میوه امور خود را می‌گذراند. از قضا، تنها شخصیت موفق «چشم‌بندی» را خود خانم گلچین ارائه کرده. او باز هم از کلیشه‌های بازیگری‌اش بهره برده اما ظاهرا قرار نیست ملاحت این بازیگر حالا‌حالاها تمام شود. سعید پیردوست بعد از مدت‌ها در یک سریال جدید حاضر شده و این خود اتفاقی مثبت است. سیاوش مفیدی گریم تازه‌ای دارد و نعمیه نظام‌دوست اندازه کمدی را نگه داشته. این‌ها اما باعث نمی‌شوند که «چشم‌بندی» را سریالی موفق بدانیم.

منظر دوم| ساختار
قسمت اول «چشم‌بندی» ناامید‌کننده بود و بعید است در ادامه اتفاقی برای آن رخ بدهد. نشان به آن نشان که شبکه سه در تصمیمی درست، این سریال را در باکس غیر‌اصلی پخش می‌کند. شبکه سه پیش‌تر هم با سریال‌های نه‌چندان باکیفیت چنین کرده بود. نمونه‌اش «وضعیت زرد 1» است که البته بعدها سر از باکس اصلی شبکه دو در‌آورد! بگذریم.

«چشم‌بندی» را شاهد احمدلو می‌سازد که پیش‌تر تجربه کارگردانی سریال‌های کمدی را در کارنامه دارد. با این حال او هنوز بر‌اساس کلیشه‌ها پیش می‌رود و از خلق موقعیت‌های کمدی ناتوان است. احمدلو این‌بار از بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، شهرام قائدی، سروش جمشیدی، سیاوش مفیدی، نعیمه نظام‌دوست، سعید پیردوست، شهین تسلیمی و… بهره برده است. این‌ها بازیگران ثابت سریال‌های کمدی سال‌های اخیر تلویزیون هستند.

کدخبر: ۴۹۶۵۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر