کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۵۱۲
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال‌های جدید سازمان اوج

روزنامه هفت صبح | روز گذشته مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج با انتشار توئیتی از ساخت سریال‌های جدید توسط این سازمان خبر داد. به‌نظر می‌رسد اوج رویه‌ای تازه پیش گرفته است.
منظر اول: محتوا| «مستوران» تازه‌ترین سریال اوج است که فضایی جدید در میان محتواهای نمایشی این سازمان دارد. سریال سراغ حکایت‌های ایرانی رفته و قصه‌ها را با انگاره‌های اسلامی روایت کرده. مدیر روابط عمومی اوج با اشاره به این نکته، نوشته:« از این کارخانه که قصه محوری، تنوع ژانر و توجه به محتوای ایرانی و اسلامی را در دستور کار دارد، به زودی شاهد نمایش سریال‌های با کیفیت دیگری خواهیم بود.

با قصه‌هایی شبیه «اسفندیار» از دل شاهنامه، اساطیری چون «آرش» و مرور تاریخ پرافتخار ایران، از «آل بویه» تا «عصر صفوی.» او به نکته دیگری هم اشاره کرده:«سریال‌ها و آثاری که توانایی تسخیر بازار کشورهای منطقه را داشته باشند.» نگاه ملی اوج که مبتنی با مولفه‌های اسلامی است، رویکرد جدید این سازمان در تولید محتوا محسوب می‌شود. چیزی که مخاطب امروز به آن نیاز دارد و به‌زعم کارشناسان، ساخت چنین آثاری یک ضرورت در زمانه کنونی محسوب می‌شود.

منظر دوم: تنوع | مسئله‌ای که در نوشته معظمی دیده می‌شود، تاکید بر تنوع و تغییر رویکرد سریال‌سازی اوج است:«جهت اطلاع مخاطبان گرانقدر و اهل نظر، فصل اول سریالِ مستوران با اقتباس و تکیه بر ادبیات کهن و پندآموز ایرانی و ظرف کمتر از دو سال، نگارش، تولید و روانه آنتن شده است. فصل دوم مستوران نیز که ‌ روی ریل تولید قرار گرفته است، در کمتر از هشت ماه به آنتن نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان خواهد رسید ان‌شاءالله.»

این یعنی از حالا تکلیف سریال نوروز و رمضان شبکه یک که با هم همزمان شده‌اند، مشخص است. مدیر روابط عمومی اوج از سیاست جدید این سازمان مبنی بر بهینه‌سازی هزینه در تولید سریال‌ها هم گفته: «این؛ یعنی خداحافظی با پروسه ساخت ۱۰ساله سریال‌های تاریخی و صرف بودجه‌های عظیم و درک نیاز مخاطبان تشنه داخلی و خارجی.» اوج چند فیلم سینمایی هم در دستور کار دارد که برای جشنواره امسال آماده می‌شوند.

کدخبر: ۴۶۵۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر