کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۷۰۷
تاریخ خبر:

آنالیز | سرنوشت مبهم برنامه هفت

روزنامه هفت صبح | برنامه سینمایی «هفت» بعد از جشنواره فجر روی آنتن شبکه سه نرفت و ادامه آن با اما و اگر مواجه است. تکلیف این برنامه چه خواهد شد و آیا با رویه قبلی بهتر نیست دیگر ادامه نیابد؟
منظر اول| شرایط تهیه‌کننده و مجری : مهم‌ترین نکته درباره «هفت» شرایطی است که تهیه‌کننده و مجری دارند. مجتبی امینی دبیر جشنواره چهل و دوم فجر شده و منطقی نیست که همکاری‌اش با برنامه ادامه یابد. یکی از وظایف هر برنامه سینمایی، پرسشگری است و طبعا دبیر جشنواره هم در موضع پاسخگو قرار دارد. آیا منطقی است که امینی در هر دو موقعیت باشد؟! از آن‌طرف محمد‌حسین لطیفی تصمیم دارد سریال جدیدی را کارگردانی کند.

او که به‌تازگی از ساخت سریال «سنجر خان» فارغ شده، همزمان گزینه اصلی ساخت فیلم سینمایی «توفیق اجباری ۲» هم هست. از آن‌سو، سال پیش شایعه‌ای به نقل از لطیفی در محافل پیچید که قصد ادامه همکاری با «هفت» را ندارد. حالا چالش اصلی این برنامه وضعیت مبهم تهیه‌کننده و مجری است. اگر به‌خاطر داشته باشید ساخت و پخش فصل‌های قبل «هفت» به دلیل نداشتن مجری، بارها به تاخیر افتاد که خب نشان از حساسیت تلویزیون بر سر انتخاب مجری دارد.

منظر دوم| شرایط برنامه : مسئله دیگری که درباره «هفت» نباید از یاد برد، دور شدن این برنامه از روزهای اوج است. آنچه فریدون جیرانی در سری اول روی آنتن برد، مورد اقبال مخاطب خاص و عام قرار گرفت. برنامه محمود گبرلو هم به‌رغم ضعف‌ها، کف استاندارد را داشت و پای غالب سینماگران به آن باز شد. بهروز افخمی مدلی متفاوت از «هفت» را روی آنتن فرستاد و در مجموع نمره قبولی گرفت.

این برنامه در سری آخر اما انتقادی همه‌جانبه به‌خود دید. «هفت» نه برنامه‌ای سرگرم‌کننده بود و نه جریان‌ساز. دود ضعف برنامه به‌چشم مسعود فراستی هم رفت و میز نقد «هفت» محبوبیت سابق را از دست داد. حالا علاوه بر تهیه‌کننده و مجری، چالش اصلی این برنامه، فاصله زیادی است که از روزهای اوج دارد. اگر قرار به ساخت سری جدید باشد، باید از اساس دگرگون شود تا نقش موثر خود را ایفا کند. برنامه ضعیف و خنثی همان بهتر که تعطیل باشد!

کدخبر: ۴۵۶۷۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر