کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۹۹۵
تاریخ خبر:

آنالیز | روزگار قریب ۱۳سال بعد

روزنامه هفت صبح | از هفته پیش شبکه آی‌فیلم سریال روزگار قریب را بار دیگر در کنداکتور پخش قرار داده است. سریالی که نخستین بار سال ۱۳۸۷ روی آنتن رفت و مورد توجه خاص و عام قرار گرفت. سریال کیانوش عیاری به‌رغم بازپخش فراوان همچنان جذابیت دارد.
منظر اول| آمار بازدید: تاکنون هشت قسمت از سریال روزگار قریب روی آنتن آی فیلم رفته و نکته جالب، میزان بازدید آن در اپلیکیشن تلوبیون است. قسمت اول سریال نزدیک به ۱۲هزار بار مشاهده داشته؛ قسمت سوم بیش از ۱۴ هزار بار دیده شده و میانگین بازدید قسمت‌های دیگر سریال هشت هزار بازدید است.

این میزان برای یک سریال که بارها روی آنتن رفته، رقم شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. برای این که بهتر به موقعیتی که روزگار قریب پیش مخاطبان دارد، پی ببریم کافی است میزان بازدید آن را با یک سریال جدید قیاس کنیم. عدد مشاهده قسمت دوازدهم سریال زن زندگی مرد زندگی که برای نخستین بار است از شبکه پنج پخش می‌شود، بیش از ۹ هزار بازدید است. همین قیاس نشان می‌دهد سریال روزگار قریب همچنان طرفدار دارد و مخاطبان آن را بر برخی سریال‌های جدید ترجیح می‌دهند. طبعا میزان بازدید سریال در روزهای آینده بیشتر هم می‌شود.

منظر دوم| راز ماندگاری: ‌تماشای دوباره روزگار قریب در روزهایی که جامعه گرفتار بیماری کرونا است‌، هم جذاب‌تر است و هم هولناک‌تر! شیوع بیماری‌های ناشناخته و مواجهه ابلهانه برخی مردم با آن‌، یادآور خرافه‌هایی است که در یکی دو سال اخیر شاهد بوده‌ایم. اهمیت کاری که دکتر محمد قریب انجام داد هم بار دیگر جلوه می‌یابد. پایه اصلی داستان روزگار قریب واقعی است که عیاری به آن شاخ و برگ داده.

در این سریال زندگی دکتر از کودکی تا مرگ را شاهدیم. در میان پزشکان، به ویژه متخصصین اطفال از زندگی دکتر قریب، نقل‌های فراوانی است. حتی مردم عادی جامعه هم نام مرحوم قریب را شنیده بودند، اما باید پذیرفت که پس از ساخت روزگار قریب، حتی جو حاکم بر دانشجویان پزشکی تغییر کرد. سریال پر است از جزئیات جذاب‌، بازی‌هایی که از بس طبیعی هستند به مستند تنه می‌زند و قصه‌هایی که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

کدخبر: ۴۱۳۹۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر