کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۰۷۸
تاریخ خبر:

آنالیز| خروج برنامه سریالیست از مدار انصاف

روزنامه هفت صبح | بارها درباره برنامه سریالیست نوشته‌ایم و معتقدیم جزو برنامه‌های تخصصی است که توانسته کارش را به‌خوبی انجام دهد. این برنامه در عین پرداختن به مباحث جدی، به مقدار کافی مواد اولیه برای همراه کردن مخاطب را هم دارد. مجری سریالیست هم سعی کرده جانب انصاف نگه دارد اما در قسمت اخیر چنین نکرد.

‌منظر اول| مخالفت با چاشنی جانبداری | پنجشنبه شب، پرونده برنامه سریالیست به سریال خودخواسته اختصاص داشت. علیرضا بذرافشان کارگردان سریال به همراه محمد نادری یکی از بازیگران آن، مقابل پدرام کریمی نشستند و به سوالات او پاسخ دادند. در بخشی از گفت‌و‌گو، بذرافشان از حساسیت‌های صنوف مختلف گله کرد و گفت نمی‌توان با آن‌ها شوخی کرد. در عین حال یادآور شد که مدیران تلویزیون هم نگران هستند و حمایت کافی از سریال‌سازها ندارند.

پدرام کریمی اما جانب مدیران را گرفت و از فضای باز سریال‌ها گفت و… بذرافشان هم جواب داد که من چنین سخت‌گیری‌هایی را تاکنون تجربه نکرده‌ام. مجری اما از مرد هزارچهره و در حاشیه مثال آورد که صاحبان صنوف معترض بوده‌اند. حرف او درست است اما کریمی حواسش نبود یا نخواست بگوید که مدیران سیما در برابر اعتراض‌ها به مرد هزارچهره مقاومت کردند، اما پشت در حاشیه نایستادند. حالا به استناد ادعای بذرافشان حامی خودخواسته هم نیستند.

منظر دوم| دفاع بد از سازمان| مجری سریالیست در چند بزنگاه نشان داده که در عین احترام، ضعف سریال‌ها را بیان می‌کند. نمونه‌اش سریال خود شبکه یک یعنی دودکش که کریمی ضعف‌هایش را برشمرد. با این حال در برنامه اخیر که صحبت از مدیران شد، او به دفاع برخاست. نمی‌دانیم توی گوشی به او گفته می‌شد که چنین کند یا خودش تصمیم به این کار گرفت. هر چه بود یک دفاع بد از مدیران تلویزیون را شاهد بودیم.

شکل درست این بود که مجری ساکت باشد تا بذرافشان نقدش را مطرح کند. کریمی در جای دیگر ادعا کرد امسال، سالی خوب از نظر پخش سریال بوده. در حالی‌که همین شبکه یک، بارها مجبور به پخش سریال تکراری شد. ایراد دیگر کریمی جایی است که بذرافشان از نبود آرشیو سریالش در تلوبیون گفت و کریمی تایید کرد. حال آن‌که بعد از رفع مشکل، می‌توان به آرشیو خودخواسته در تلوبیون دسترسی پیدا کرد.

کدخبر: ۴۴۵۰۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر