کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۸۳۷
تاریخ خبر:

آنالیز| جنجال شبکه مخفی زنان

روزنامه هفت صبح| قسمت پانزدهم سریال «شبکه مخفی زنان» قرار بود طبق روال هفتگی خود ساعت 12 ظهر جمعه اخیر توزیع شود‌ اما در موعد مقرر این اتفاق نیفتاد و حالا روایت‌های متضادی از ماجرا رسانه‌ای شده است.
منظر اول| پاسخ توزیع‌کننده: دو روز بعد از پخش نشدن قسمت جدید «شبکه مخفی زنان»، روابط عمومی نماوا واکنش نشان داد و ضمن عذر‌خواهی از مخاطبانش اعلام کرد که ساترا در این زمینه پاسخگو نیست و قسمت پانزدهم وضعیتی بلاتکلیف دارد: «سریال شبکه مخفی زنان با وجود پیگیری‌های مدیران نماوا با عدم پاسخگویی از سمت ساترا روبه‌رو شد. سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تا این لحظه هیچ توضیحی مبنی بر دلیل عدم پخش این قسمت ارائه نداده است.

لازم به ذکر است که تمامی 14 قسمت پیشین این سریال بعد از ارائه ممیزی‌ها و اصلاحات از سمت ساترا و اعمال آنها روی پلتفرم نماوا بارگذاری شده است.» از سوی دیگر افشین هاشمی کارگردان سریال مصاحبه‌ای با ایلنا انجام داد و از سانسورها گله کرد: «با سانسور قطعا مواجه هستیم. باورتان می‌شود حزب نازی، موسولینی، استالین و نام‌هایی از این دست جزو مواردِ سانسور باشند؟! باورتان می‌شود کلمه‌ مظلوم جزو موارد سانسور باشد، همچنین هیولای قلعه‌ سنگباران؟»

منظر دوم| پاسخ ساترا: عدم توزیع قسمت جدید به همراه اخباری که درباره سخت‌گیری‌ها به سازندگان رسانه‌ای شد، شائبه توقیف کامل «شبکه مخفی زنان» را پیش کشید. با این حال خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا روایت دیگری از ماجرا دارند. تسنیم براساس پیگیری انجام شده از ساترا گزارش داده است: «سریال شبکه مخفی ‌زنان توقیف نشده و دلیل وقفه‌ای که در انتشار این مجموعه اتفاق افتاده، عدم ارائه به‌موقع قسمت‌های این مجموعه برای بررسی به ساترا بوده است.»

این خبرگزاری با معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا هم گفت‌و‌گو کرده: «تاکید ساترا این است که سریال‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق پلتفرم‌ها در موعد مقرر پخش شود و ساترا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان آثار نمایشی را یکی از وظایف خود می‌داند.» محمدصادق افراسیابی مشابه همین را در گفت‌و‌گو با ایسنا مطرح کرده است: «خبر توقیف این سریال نادرست است و تاکید ساترا بر این است که سریال‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق از سوی پلتفرم‌ها، در موعد مقرر پخش شوند.»

کدخبر: ۴۸۸۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر