کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۲۳۶
تاریخ خبر:

آنالیز جزء‌ به جزء اولین قسمت سریال آقازاده

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | اولین قسمت سریال «آقازاده» از روز جمعه در شبکه خانگی توزیع شد. این سریال در گام نخست علاوه بر رونمایی از شخصیت‌های اصلی توام با اتفاق‌های متعدد بود. حامد عنقا (طراح،‌نویسنده و تهیه‌کننده) این بار نیز سرنوشت شخصیت‌های اصلی (راضیه و حامد) را لو داد و بعد از آن سراغ اتفاق‌های متعدد دیگر رفت. در گزارش امروز قسمت اول «آقازاده» را آنالیز کرده‌ایم تا مشخص شود میزان حوادث مهم در آن چقدر بوده است. با لحاظ اتفاق‌های فرعی عدد آن به بیش از ۱۰ مورد می‌رسد.

*** از دقیقه یک تا ۱۰
‌اتفاق مهم: شوک قتل
شرح ماجرا: داستان سریال «آقازاده» از جایی شروع می‌شود که راضیه (پردیس پورعابدینی) از زندان آزاد شده و نیکی کریمی‌(تینا) دنبال او آمده است. در دیالوگ‌ها ‌نام حامد (سینا مهراد) و نیما (امیر آقایی)می‌آید و بخشی از گذشته راضیه (مانلی) مشخص می‌شود. شوک چند دقیقه بعد وارد می‌شود که توسط شهنام (کامبیز دیرباز) به قتل می‌رسد. نوع کشته شدن غیرمتعارف شوک را دوچندان می‌کند.

*** از دقیقه ۱۰ تا ۲۵
‌اتفاق مهم:‌ پشت پرده حراج
شرح ماجرا: نیما یک آقازاده است و از این موقعیت سوء‌استفاده می‌کند. مخاطب بعد از این که می‌فهمد راضیه به دستور او کشته شده با وجهی دیگر از شخصیت نیما آشنا می‌شود. او با مدیر حراج خاورمیانه زد و بند دارد و یک تابلو قلابی را به نام سهراب سپهری به قیمت ۵میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌فروشد! شوک دوم همین جا به مخاطب وارد می‌شود که پی می‌برد پشت حراجی‌ها چه اتفاق‌های عجیبی رخ می‌دهد.

*** از دقیقه ۲۵ تا ۲۸
‌اتفاق مهم:‌ انتشار فیلم غیراخلاقی
شرح ماجرا: امین حیایی (بهروز بهرامی) وکیل نیما است. در یک سکانس او را درحال تماشای یک فیلم در گوشی موبایل می‌بینیم. این فیلم شبیه رسوایی اخلاقی چند سال اخیر برخی مسئولان است که نیما به عنوان یک دستاویز از آن بهره خواهد برد. همزمان نقبی به روابط قدرت زده می‌شود؛‌ جایی که شاهد مراوده نیما با معاون وزیر (مهدی سلطانی) هستیم.

*** از دقیقه ۳۰ تا ۳۳
‌اتفاق مهم:‌ انتشار عکس غیر اخلاقی
شرح ماجرا: یک مدیر دولتی در لحظه اتخاذ تصمیمی ‌مهم با عکس‌هایی از خودش کنار دخترانی بی‌حجاب مواجه می‌شود. او باج می‌دهد و بر خلاف تصمیم قبلی، هیات مدیره را راضی می‌کند که با هلدینگ نیما قرارداد بسته شود.

*** از دقیقه ۳۳ تا ۳۷
‌اتفاق مهم:‌ طعمه‌ای به نام مانلی
شرح ماجرا:دیگر پشت پرده زندگی نیما به عنوان آقازاده با حضور مانلی در خانه او عیان می‌شود. مخاطب در این سکانس پی می‌برد،مانلی چگونه از یک دختر شهرستانی ساده تبدیل به طعمه‌ای برای صاحبان قدرت شده است. او یادآور اصطلاح پرستو در ادبیات سیاسی است.

*** از دقیقه ۳۷ تا ۴۰
‌اتفاق مهم:‌دام برای حامد
شرح ماجرا:در این بخش از حامد (سینا مهراد) و گذشته او رونمایی می‌شود. بلافاصله می‌فهمیم نیما از او و خانواده‌اش کینه در دل دارد. او مانلی را آماده می‌کند تا حامد را به دام بیندازد و اسباب رسوایی‌اش فراهم شود.

*** از دقیقه ۵۳ تا ۵۶
‌اتفاق مهم:‌ دستگیری نیما توسط حامد
شرح ماجرا:تا دقیقه ۵۳ ‌بخش دیگری از پشت پرده حراج به شکل فلاش بک باز می‌شود و در این دقیقه ، نوبت به اتفاق مهم دیگر «آقازاده» می‌رسد. حامد با حکم جلب سراغ نیما می‌رود و یک گره تازه وارد داستان می‌شود.

*** از دقیقه ۵۶ تا آخر
‌اتفاق مهم:‌شوک عروسی
شرح ماجرا: «آقازاده» با شوک قتل شروع می‌شود و با یک شوک سنگین دیگر به پایان می‌رسد. ۱۰دقیقه پایانی به شب عقد حامد اختصاص دارد. در حالی که مهمان‌ها (از جمله چهره‌های متنفذ) به خانه حاج رضا تهرانی(امین تارخ) آمده‌اند،‌راضیه رازی را برای حامد فاش می‌کند. او که ناخواسته عاشق شده اعتراف می‌کند طعمه‌ای است تا آبروی حامد و خانواده‌اش را ببرد. مخاطب همچون حامد شوک می‌شود… «آقازاده» در قسمت اول نه تنها به اندازه کافی قصه دارد که او را میخکوب می‌کند. واکنش بیننده‌ها نشان می‌دهد این سریال خیلی زود جای خود را بین مخاطبان باز کرده است.

کدخبر: ۳۳۶۲۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر