کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۶۰۶
تاریخ خبر:

آنالیز| جام ۲۰۲۲ و پوشش مسابقه ایران و ولز

روزنامه هفت صبح| شبکه سه و شبکه ورزش روز گذشته به‌طور همزمان ویژه‌برنامه‌های خود را ‌برای پوشش مسابقه ایران و ولز ‌‌روی آنتن فرستادند. هدف اصلی آنها بالا بردن هیجان بود و هیچ کدام از نظر برنامه‌سازی کیفیت لازم را نداشتند.

منظر اول| پیش از بازی: مسابقات جام‌جهانی قطر را شبکه سه پخش می‌کند و به همین خاطر ویژه‌برنامه آن یعنی جام 2022 بیش از ویژه‌برنامه شبکه ورزش (جام 22) مورد توجه است. پخش برنامه شبکه سه از ساعت 11:15 شروع شد و این یعنی سازندگان فرصت کافی را برای تدارک یک ویژه‌برنامه خاص داشتند. این اتفاق اما در نهایت رخ نداد و ضعف اصلی همان ابتدا با نبود یک کارشناس به چشم آمد.

در مسابقه ایران و انگلیس، هری ردنپ، سرمربی سابق تاتنهام به شکل زنده مهمان تصویری جام 2022 بود و روز گذشته پیمان یوسفی جایش را گرفت. مجریان برنامه سعی می‌کردند حرف‌های خوب بزنند و از «انرژی» بالا بگویند. طبیعی است که جمله کم می‌آورند و به تکرار می‌افتند. یک جا میثاقی به ورزشگاه ثابت بازی‌های ولز اشاره کرد و خواست انتقاد کند اما حرفش را خورد! در طول برنامه، با قطر ارتباط زنده برگزار شد که خب مثل همیشه فاقد نکته خاص بود.

منظر دوم| بعد از بازی: در بین دو نیمه، میثاقی و احمدی شجاعت تیم ملی را تحسین کردند و بعد سراغ مرور آمار و ارقام مسابقه رفتند. آنها پیش از مسابقه با دماغ شکسته بیرانوند شوخی کردند و گفتند حالا بهانه خوبی است که آن را عمل کند! پیروزی ایران برابر ولز نشان داد شبکه سه همچنان ایده‌ای متفاوت برای نمایش شادی‌ها ندارد.

بلافاصله ترانه سالار عقیلی به همراه تصاویر پخش شد و بعد از آن بدون وقفه سرودهای شاد و البته حماسی روی آنتن رفت. مجریان هم دست می‌زدند تا شادی خود را نمایش دهند. میثاقی به گل روزبه چشمی اشاره کرد و اینکه چطور بعد از انتقادها در بازی قبل حالا صاحب «عزت» شده است. احمدی هم از معجزه فوتبال گفت و اینکه پیروزی‌ها بهانه خوبی برای شادی است. بعد از مسابقه بار دیگر با ورزشگاه قطر ارتباط زنده برقرار شد که این بار تصاویر کیفیت داشت و بیننده‌ها پی به حال و هوای استادیوم و شادی تماشاگران بردند…

کدخبر: ۴۹۰۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر