کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۷۱۲
تاریخ خبر:

آنالیز| تولید «نون خ ۴» در هاله‌ای از ابهام

روزنامه هفت صبح | هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که قرار است به زودی و از اواخر تابستان تولید سریال «نون خ ۴» برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده شود. اما آنطوری که شنیده می‌شود،تولید فصل چهارم به این آسانی نیست و خبر اعلام شده بیشتر یک عملیات رسانه‌ای بوده و هنوز هیچ چیزی برای به جریان افتادن پروژه قطعی نیست.البته به محض انتشار این خبر شاهد تکذیبیه‌ها و توضیحات عوامل و… خواهیم بود.

منظر اول| بدهی پروژه به عوامل: با وجود اینکه الان نزدیک به سه ماه از پایان پخش سریال «نون خ ۳» می‌گذرد اما هنوز تلویزیون با تهیه‌کننده پروژه تسویه حساب نکرده،از همین‌رو سریال به تعدادی از عوامل اصلی‌اش بدهکار است.یکی از این عوامل خود سعید آقاخانی است که هنوز قسط آخرش را دریافت نکرده است.قسط آخر آقاخانی رقم قالب توجهی است که در شروع تولید فصل چهارم به نوعی منوط به تسویه کامل این قسط است.

البته توافقات و قرارداد فصل چهارم بین تلویزیون وتهیه‌کننده منعقد شده، اما در صورتی سریال وارد مرحله تولید می‌شود که بدهی‌های قبلی تسویه شود و بخشی از هزینه‌های فصل چهار هم تامین شود. هنوز این اتفاق نیفتاده و فصل چهارم سریال فقط روی کاغذ وارد مرحله پیش تولید شده است. انتشار خبر تولید هم از این بابت بوده که به تلویزیون این اطمینان داده شود که فصل چهارم وارد مرحله تولیدشده تا آنها هرچه سریع‌تر نسبت‌به پرداخت بدهی‌ها اقدام کنند.

منظر دوم| تعهدات عوامل: خبر تولید فصل چهارم نون خ در حالی رسانه‌ای شده که دو نفر از ارکان اصلی سریال یعنی سعید آقاخانی (کارگردان و بازیگر) و امیر وفایی ( نویسنده) به پروژه‌های دیگر متعهد شده‌اند، بنابراین همکاری‌شان با نون خ با اما و اگرهایی روبه‌روست.سعید آقاخانی از سال قبل قرارداد کارگردانی با سریال «شاخ آفریقا» را بسته و باید برای حضور در «نون خ» از این پروژه رسما انصراف دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

از سوی دیگر طبق اخبار رسیده آقاخانی با پلتفرم «فیلمنت» هم قراردادی امضا کرده که برای این پلتفرم یک سریال کمدی جهت پخش در نیمه دوم سال آماده کند. نویسنده این سریال «امیر وفایی» است. حالا در چنین شرایطی آنها باید در صورت حضور در «نون خ ۴» از آن پروژه هم انصراف دهند، که البته این انصراف برایشان بار مالی به همراه خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید شرایط به چه شکل رقم می‌خورد و با وجود چنین دست‌اندازهایی فصل چهارم نون خ به مرحله تولید می‌رسد یا خیر.

کدخبر: ۳۹۸۷۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر