کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۰۲۷۹
تاریخ خبر:

آنالیز| برنامه عصر جدید تعطیل ‌می‌شود‌؟

روزنامه هفت صبح | روز گذشته خبر تولید یک برنامه استعدادیابی جدید به‌نام «قهرمان» منتشر شد و این شائبه پیش آمد که شبکه سه قصد تعطیلی «عصر جدید» را دارد. پیگیری هفت‌صبح اما عکس شایعات را ثابت می‌کند.
منظر اول: تولید قهرمان | تلویزیون در سال‌های اخیر توجهی جدی به برنامه‌های استعدادمحور دارد. پیرو همین سیاست‌گذاری است که شبکه سه سراغ یک برنامه جدید رفته و مقدمات ساخت مسابقه «قهرمان» را فراهم کرده. آن‌طور که روابط عمومی این مسابقه خبر داده «قهرمان» در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی طراحی شده که شرکت‌کنندگان خود را با چالش‌های متفاوتی مواجه می‌کنند.

به گفته سازندگان، این مسابقه برگرفته از نمونه‌های خارجی و موفق جهانی است که نیرو، سرعت عمل و استقامت شرکت‌کنندگان از نکات اصلی و مهم آن محسوب می‌شود؛ چراکه آن‌ها با چنین شاخصه‌هایی باید با یکدیگر رقابت کنند. قرار است فراخوان «قهرمان» به‌زودی منتشر شود تا ۴۰۰ نفر با گذر از مرحله راستی‌آزمایی وارد رقابت اصلی شوند. کارگردانی این مسابقه بر‌عهده محمد پیوندی است که ساخت چند برنامه از‌جمله «شوتبال» را در کارنامه دارد. احتمالا «قهرمان» برای پخش در نیمه تابستان و پس از دهه محرم آماده شود.

منظر دوم: تداوم عصر جدید | بعد از انتشار شایعه توقف «عصر جدید» با یکی از عوامل برنامه تماس گرفتیم. به گفته او شبکه سه تصمیمی برای تعطیلی این برنامه ندارد و هیچ‌گونه صحبتی در این‌باره با سازندگان انجام نشده است. نکته دیگری که به آن اشاره شد، آغاز مقدمات ساخت سری جدید «عصر جدید» پس از پایان این فصل است. فصل سوم مسابقه پیش از محرم به پایان می‌رسد و پس از آن گروه مدتی استراحت خواهند کرد و بلافاصله فراخوان فصل چهارم را منتشر می‌کنند.

نکته دیگر این‌که ماهیت «قهرمان» با «عصر جدید» متفاوت است و با ساخت آن برنامه موازی کاری در شبکه سه صورت نمی‌گیرد. با این حال سینما دیلی از تصمیم برخی مدیران جدید مبنی بر توقف «عصر جدید» خبر داده و نوشته مدیر شبکه سه اما حامی برنامه و احسان علیخانی است. «عصر جدید» موفق‌ترین برنامه سال‌های اخیر تلویزیون است و تعطیلی آن به هر دلیل منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

کدخبر: ۴۶۰۲۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر