کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۷۰۴
تاریخ خبر:

آنالیز | آغاز فصل جدید برنامه زوجی نو

روزنامه هفت صبح | شبکه سه از هفته پیش فصل تازه برنامه زوجی نو را روانه آنتن کرد. در شعار برنامه آمده است که زوجی نو بامحوریت توجه به بنیان خانواده، ایجاد روحیه شادابی و تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی تولید شده و در قالب آیتم‌های جذاب و شاد روی آنتن می‌رود.

منظر اول| ساختار
زوجی نو در ادامه تلاش تلویزیون برای تشویق به ازدواج و تحکیم پیوند زوجین ساخته شده است. این برنامه در روزهای نخست از وجود کارشناس رنج می‌برد که مدام حرف‌های آشنا و صد بار گفته شده را تکرار می‌کرد. به مرور برنامه شمایل یک مسابقه را به خود گرفت و زوجین در وقت مناسب از خود و زندگی‌شان می‌گویند.

این شیوه بهتری برای ارائه پیام است و چیزی به مخاطب مستقیما دیکته نمی‌شود. زوجی نو ترکیبی است از برنامه‌هایی که پیش‌تر ساخته شده اما به مرور هویت مخصوص خود را به‌دست آورد. در فصل جدید، آیتم‌های تازه‌ای به برنامه اضافه شده که هر کدام می‌توانند جذابیت زوجی نو را بالا ببرند. این برنامه از نظر ساختاری دچار یکنواختی شده بود اما حالا دکور تازه و آیتم‌های جدید، آن را نونوار کرده‌اند. این بار هم مثل فصل پیش مسابقه میان زوجین برای پی‌گیران برنامه واجد جذابیت است.

منظر دوم| محتوا
اشاره کردیم که زوجی نو با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تقویت رابطه میان زوج‌های جوان ساخته شده است. نکته مهمی که سازندگان به مرور متوجه شدند، این است که نباید سراغ مستقیم‌گویی بروند. اگر چنین کنند وجه سرگرمی برنامه از بین می‌رود و شکل و شمایل آن شبیه دیگران می‌شود. باربد بابایی مجری برنامه هم از شعار دادن پرهیز می‌کند و حتی با شوخی و خنده از سختی‌های زندگی می‌گوید.

این شیوه مواجهه با زوجی نو باعث شده مخاطب آن را به عنوان یک برنامه سرگرم‌کننده ببیند که بازیگرانش زوج‌های جوان هستند. حالا اگر کسی با دیدن چنین برنامه‌ای هوس ازدواج کرد که چه بهتر! بابایی در فصل جدید هم یکی از عوامل موفقیت و جذابیت زوجی نو است. او ضمن حفظ احترام شرکت‌کننده‌ها‌، با آنها شوخی می‌کند و همین بر بالا رفتن انرژی برنامه تاثیری مستقیم دارد.

کدخبر: ۴۲۷۷۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر