کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۴۰۴
تاریخ خبر:

آمریکا رفتار تهدیدآمیز علیه کشتی‌های جنگی‌اش را تحمل نخواهد کرد

وزیر دفاع آمریکا در پی توییت خصمانه رئیس جمهور آمریکا درباره فعالیت قایق‌های سپاه در خلیج فارس گفت که آمریکا رفتار تهدیدآمیز علیه کشتی‌های جنگی‌اش را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال مجری این شبکه که آیا پیام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره فعالیت قایق‌های سپاه پاسداران ایران اکنون سیاست و راهبرد رسمی نیروی دریایی آمریکا تلقی می‌شود، گفت: ما از چند روز پیش که ایران آن رفتار تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای را نشان داد روی آن کار می‌کنیم. بنابراین پیام ما باید به طور واضح به ایران برسد که اگر کشتی‌های جنگی ما را تهدید کنند، فرماندهان ما حق دارند از خود دفاع کنند.

او در ادامه گفت: ما رفتار تهدیدآمیز علیه کشتی‌های جنگی‌مان را تحمل نخواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا سپس در پاسخ به این سوال که اگر باز هم شاهد چیزی باشیم که چند روز پیش در آن ویدیوها دیدیم، باید منتظر باشیم که به قایق‌های تهدیدآمیز ایران شلیک شود، گفت: من وارد تاکتیک‌های دقیق نمی‌شوم اما آن‌ها باید بدانند که ما آن رفتار را تحمل نمی‌کنیم. [این رفتار] غیرحرفه‌ای و تحریک‌آمیز است و کشتی‌های جنگی و ملوانان ما را تهدید می‌کند. آن‌ها باید بدانند که در هر جایی فعالیت می کنند، باید از کشتی‌های جنگی آمریکا دور بمانند.

بر اساس این گزارش، اظهارات اسپر در پی این مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یک پیام توییتری خصمانه گفته بود: به نیروهای دریایی آمریکا دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌هایمان شدند به تک تکشان شلیک و آن‌ها را نابود کنند.

کدخبر: ۳۲۲۴۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر