کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۰۴۸
تاریخ خبر:

آمار ۱۰ درصدی مرگ و میر در آی‌سی‌یو

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اینکه مستهلک بودن امکانات بخش‌های مراقبت ویژه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این حوزه است، گفت: بیمارستان‌هایی که فوق‌تخصص مراقبت ویژه دارند آمار مرگ و میر بیماران در این بخش‌ها حدود ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین ، بابک عمرانی‌راد در حاشیه ششمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالشی که مراقبت‌های ویژه ایران با آن مواجه است کمبود امکانات جدید و مسلط بودن امکانات قدیمی است. به طوریکه بیش از ۶۰ درصد از امکانات مراقبت‌ های ویژه در حال حاضر مستهلک بوده و اکنون نیاز به جایگزینی با امکانات جدید دارد. او با اشاره به اینکه این مسئله نیازمند هزینه‌های زیاد است، افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود که همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بتوانند با شرایط ویژه با تسهیلات ویژه نسبت به نوسازی امکانات خود اقدام کنند.

عضو انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: در شهرهای بزرگ همه بیمارستان‌ها مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه هستند که دارای درجات مختلف یک تا سه است. عمرانی‌راد ادامه داد: شهرهای متوسط و کوچک بخش‌های مراقبت ویژه کم داشته و یا برخی ندارند که البته دولت در تلاش است تا شهرهای کوچک را نیز مجهز به این بخش کند و امیدواریم با اقدامات جدیدی که در وزارت بهداشت صورت گرفته این مسئله سرعت بیشتری یابد.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۵۰ فوق‌تخصص مراقبت ویژه داریم که اکثرا مسئولیت بخش مراقبت‌های ویژه را بر عهد دارند ولی برخی از مراکز درمانی فوق‌تخصص مراقبت ویژه ندارند و از همکاران پزشک سایر گروه‌ها از جمله ریه، داخلی، اعصاب و بیهوشی استفاده می‌کنند. او با این اینکه ضریب اشغال تخت‌های مراقبت ویژه بالای ۹۰ درصد است گفت: این مسئله نشان‌دهنده کمبود شدید تخت‌های مراقبت ویژه است.

عمرانی‌راد در ارتباط با مرگ و میر بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه گفت: این آمار بر حسب خدمات ارائه شده متفاوت است و در مراکز و بیمارستان‌هایی که فوق‌تخصص مراقبت ویژه وجود دارد، آمار حدود ۱۰ درصد است که نزدیک به نرم جهانی محسوب می‌شود ولی در بخش‌هایی که فوق تخصص مراقبت ویژه نیست این رقم اندکی بالاتر است.

کدخبر: ۲۴۴۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر