کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۲۵۸
تاریخ خبر:

ضرر میلیاردی آلودگی هوا به فروش فیلم‌های سینمایی

فروش سینماها در هفته اول زمستان درست زمانی که می‌رفت تا با اکران فیلم‌های جدید و اضافه شدن یک فیلم کمدی دیگر به فیلم‌های روی پرده رونق بیشتری بگیرد، با کاهشی حدودا یک میلیاردی روبه‌رو شد. اتفاقی که می‌توان آن را با آلودگی هوا در بسیاری از شهرها و تعطیلی یک هفته‌ای مراکز آموزشی در بعضی از کلان‌شهرها مرتبط دانست.

آمار فروش فیلم

در این هفته اما «مطرب» همچنان صدرنشین جدول فروش بود، «چشم و گوش بسته» باز هم در رده دوم بود و در رده سوم فیلم نوجوانانه «منطقه پرواز ممنوع» جای خود را به درام پرستاره «جان‌دار» داده بود. ابتدا نگاهی به اتفاقات مهم سینمای کشور در هفته گذشته می‌پردازیم و بعد سری به آمار فروش فیلم های روی پرده می‌زنیم.

بااین‌حال صدر جدول فروش فیلم در اختیار «مطرب» است؛ فروش این فیلم بیش از ۲میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بود تا رقم کل فروش این فیلم به بیش از ۲۸میلیاردتومان برسد. آخرین ساخته مصطفی کیایی با این رقم فروش توانست با پشت سر گذاشتن فیلم اجتماعی «متری شیش‌ونیم» در صدر جدول فروش سینماهای کشور در سال ۹۸ جای بگیرد. جایگاهی که با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال و در راه بودن جشنواره فیلم فجر که دو هفته‌ای فروش سینماها را تقریبا مختل می‌کند، بعید است تغییر کند. «مطرب» را این هفته ۲۲۲هزار و ۳۳۲نفر در سینماهای سراسر کشور دیدند.

«چشم و گوش بسته» هم این هفته مانند تمام هفته‌های گذشته به فروش آهسته و پیوسته خود ادامه داد تا با رقم فروش حدود ۹۷۶میلیون و ۴۷۰هزارتومان در جایگاه دوم جدول فروش قرار بگیرد. این فیلم حالا نزدیک به ۹میلیارد تومان در گیشه سینماها فروخته است.

«منطقه پرواز ممنوع» با تنها یک بازیگر چهره یعنی هادی حجازی‌فر و جمعی از بازیگران نوجوان چند هفته در جایگاه سوم جا خوش کرده بود اما در هفته گذشته فیلم تازه‌وارد «جان‌دار» توانست این جایگاه را از او بگیرد.

اگرچه تعطیلی مدارس را هم نمی‌توان در این اتفاق بی‌تاثیر دانست چرا که بیشتر مخاطب «منطقه پرواز ممنوع» دانش‌آموزانی هستند که از سوی مدارس برای تماشای این فیلم نوجوانانه به سینما برده می‌شوند اما از پرستاره بودن اولین ساخته دو کارگردان جوان «جان‌دار» هم در این مورد نباید گذشت. فاطمه معتمدآریا، باران کوثری، جواد عزتی، حامد بهداد، علی شادمان و … بازیگران این فیلم هستند که درامی عاشقانه و اجتماعی را روی پرده سینماها به تصویر می‌کشند.

«جان‌دار» را این هفته نزدیک به ۵۰هزارنفر در سینماها دیدند و رقم فروش بیش از ۶۱۶میلیون تومان برای آن پرداختند. «منطقه پرواز ممنوع» هم بیش از ۵۰۶میلیون تومان در گیشه سینماها فروش داشت.

"زیرنظر" اولین فیلم سینمایی مجید صالحی بازیگر طنز و چهره آشنای فیلم‌های کمدی در مقام کارگردان است. این فیلم که از چهارشنبه چهارم دی اکران شد در همان ابتدای اکران با تحریم سینماهای حوزه هنری روبه‌رو شد و تلویزیون هم پخش تیزرهایش را صلاح ندانست. بنابراین این فیلم که به تهیه‌کنندگی محمد شایسته ساخته شده است و از بازیگرانی مثل رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی و آزادی صمدی بهره می‌برد از دو سو با تحریم روبه‌رو شد اما با وجود این تحریم‌ها این فیلم در دو روز توانست حدود ۱۷هزار تماشاگر داشته باشد و بیش از ۲۳۷میلیون و ۷۹۰هزارتومان بفروشد.

در نهایت نگاهی به جدول فروش فیلم ها نشان می‌‌دهد آلودگی هوا یک میلیارد تومان ضرر به گیشه سینما وارد کرده است چون در هفته اول زمستان حدود پنج میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان فروش کل و ۵۶۴هزار و ۸۵۹مخاطب داشت اما در هفته قبلی رقم فروش حدود شش میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بود و ۶۵۴هزار و ۴۲۶مخاطب برای دیدن فیلم‌های روی پرده به سینماها رفتند.

کدخبر: ۳۰۰۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر