کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۴۵۳
تاریخ خبر:

آمار دراماتیک گزارشگران دربی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | دربی نود در حالی به جواد خیابانی رسیده است که سهم او در سال‌های اخیر از گزارش مسابقه استقلال و پرسپولیس کم شده بود. او از بازی‌های دربی صاحب چه رکوردی است؟عادل،‌مزدک و احمدی چطور؟

پر طرفدارترین بازی نیم فصل لیگ برتر امروز برگزار می‌شود. دربی نودم به چند دلیل وسوسه برانگیز است؛‌ هر دو تیم پرسپولیس و استقلال با سرمربی و بعضا بازیکن‌های جدید پا به رقابت می‌گذارند، بازی در هفته چهارم برگزار می‌شود، هر دو تیم به پیروزی نیاز دارند و … . یک دربی با چنین مختصاتی آداب متفاوت‌تری می‌خواهد که یکی از آن‌ها «گزارش بازی»‌است. آیا جواد خیابانی سربلند از آزمون امروز بیرون می‌آید؟ او در دربی‌های پایتخت صاحب چه آماری است؟ این گزارش به رکورد گزارشگران دربی اختصاص دارد.

*** رکورد در دست عادل
در ۲۹ دربی اخیر پایتخت که یکی از آن‌ها دوستانه بوده، سهم عادل فروسی‌پور و مزدک میرزایی بیش از دیگران است. عادل ۱۰ و به روایتی ۱۲ بازی و مزدک ۹بازی گزارش کرده است. جواد خیابانی با پنج مسابقه و محمدرضا احمدی با ۴ مسابقه در رده بعد قرار دارند.پیمان یوسفی هم تنها یک مسابقه را گزارش کرده است.

*** سهم علیفر: صفر گزارش
نکته جالب دیگر اینکه علیرضا علیفر در مسابقات رسمی‌ دربی‌های ۱۴ سال اخیر هیچوقت گزارشگر نبوده است. درباره جواد خیابانی هم آنچه جالب است اینکه در سال‌های اخیر به مرور حضورش کمرنگ شده و در عوض شیب فردوسی‌پور و میرزایی و احمدی بالا رفته.

*** نتایج با گزارش خیابانی
در سال‌های اخیر گزارش جواد خیابانی برای استقلالی‌ها خوش یمن بوده است. آن ها دو بار با نتایج یک- صفر و دو - صفر با گزارش جواد خیابانی پیروز شده‌اند و سه بار هم دربی مساوی شده است. حضور جواد خیابانی در استادیوم آزادی به نفع کدام تیم است؟ باز هم استقلال یا این بار پرسپولیس پیروز میدان است؟ در کارنامه خیابانی سه نتیجه تساوی دربی هم دیده می‌شود: یک بار صفر - صفر و دو بار یک -یک.

*** نتایج با گزارش دیگران
نگاهی به تابلو نتایجی که تیم‌های استقلال و پرسپولیس با گزارشگران مختلف به‌دست آورده‌اند هم جالب است. آمار عادل فردوسی‌پور را مرور می‌کنیم: پرسپولیس با گزارش فردوسی‌پور دربی‌های ۶۱ و ۶۸ را با نتیجه مشابه ۲ بر یک برده و در دربی ۸۵ با نتیجه یک - صفر پیروز مسابقه بوده است.

حاصل برد استقلال هم دو پیروزی ۳ بر ۲ و یک -صفر بوده است.سه مسابقه صفر - صفر و یک بازی یک - یک دیگر کارنامه‌ای است که از گزارش عادل به‌جا مانده. با گزارش مزدک میرزایی دو پیروزی برای استقلالی‌ها و یک پیروزی برای پرسپولیسی‌ها رقم خورده است. نتیجه بازی این دو تیم چهار بار یک -یک و دو بار صفر -صفر شده است.

از مجموع بازی‌هایی که محمدرضا احمدی گزارش کرده دو بار پرسپولیس و یک بار استقلال پیروز شده‌اند. جالب آنکه بازی‌ها هم پرگل بوده‌اند؛‌ پرسپولیس در دربی ۸۲ با نتیجه چهار بر دو و در دربی ۸۷ با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. استقلال در دربی ۸۶ یک بر صفر برنده شد. دو مسابقه هم به تساوی بدون گل رسیده است. پیمان یوسفی در تک گزارش خود شاهد برد سه بر صفر استقلال بوده.

*** بیشترین تساوی
رکورد بیشترین تساوی‌های یک دهه اخیر دربی پایتخت مربوط به گزارش مزدک میرزایی است.دربی شصتم و هفتاد‌وهشتم نتیجه بازی دو تیم بدون گل تمام شده. در دربی‌های شصت‌ودوم، شصت‌وچهارم و شصت‌وهفتم سهم سرخابی‌ها از بازی یک گل بوده است. دربی ۸۳ هم
صفر - صفر شده است.

رتبه بعد در اختیار عادل فردوسی‌پور است که چهار بار نتیجه بازی گزارش‌های او با تساوی تمام شده. دربی شصت‌وششم یک - یک و دربی‌های هفتادوششم و هفتادوهفتم وهشتادوچهارم بدون گل بوده‌اند. در گزارش‌های خیابانی هم سه بار شاهد تساوی دو تیم بوده‌ایم. دربی پنجاه‌وهفتم بدون گل تمام شده و دربی‌های ۶۳ و ۶۵هر کدام یک گل به ثمر رسانده‌اند. نتیجه گزارش دربی محمدرضا احمدی هم از دربی ۷۵ و ۸۶ صفر - صفر شده است.

کدخبر: ۲۸۱۴۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    خدا رو شکر امروز انگار چاپ نکردید روزنام ه رو