کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۰۱۵۰۹
تاریخ خبر:

آمارها درباره ازدواج و طلاق در کشور چه می‌گویند؟

دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و شش درصد طلاق‌ها در سال اول و ۱۱ درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: ۶۷۳ هزار ازدواج ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۶درصد کاهش داشته است و ۱۶۴ هزار و ۹۱۲طلاق که رشد یک درصدی داشته است در سال ۹۴ثبت شده است.

وی در خصوص جزئیات آمار ازدواج و طلاق گفت: ۳۸درصد ازدواج ها مربوط به مردان ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است و در خانم ها معادل ۳۰درصد ازدواج ها مربوط به سنین ۲۰ تا ۲۴سال بوده است.

توسرکانی به جزئیات ثبت طلاق ها اشاره کرد و گفت: بیشترین طلاق ها مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴سال در مردان بوده است و ۲۳درصد طلاق ها در زنان نیز مربوط به سنین ۲۵تا۲۹ سال بوده است.

رییس سازمان ثبت با اشاره به رابطه میزان تحصیلات با ثبت ازدواج و طلاق گفت: ۶۷درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵درصد ازدواج ها در زنان به زنان با همین تحصیلات اختصاص دارد.

تویسرکانی افزود: ۶۸درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده است که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است.

وی در خصوص میزان دوام زندگی بر اساس آمار ثبت شده طلاق و ازدواج گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.

رییس سازمان ثبت به مهریه های ثبت شده اشاره کرد و گفت: موضوع ۶۲درصد مهریه ها سکه طلا بوده است که ۵۴ درصد آن کمتر از ۱۱۴سکه بوده است و ۳۶ درصد بین ۵۰۰ تا ۱۱۵سکه، ۲۷ درصد ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ سکه و دو درصد بیش از هزار سکه بوده است.

***** کاهش ۲۲ درصدی ثبت ازدواج موقت در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در رابطه با وضعیت ثبت ازدواج های موقت گفت: قانون حمایت از خانواده ثبت این نوع از ازدواج ها را اجباری نکرده به همین دلیل در سال گذشته تنها ۱۶۸ مورد در کل کشور ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

**** عدم تفاهم اخلاقی دلیل اول جدایی زوجین

تویسرکانی در ادامه و در پاسخ به این سوال که بیشترین علت طلاق در کشور پیرامون چه مسائلی ثبت شده است، گفت: ۳۴ درصد زوجینی که طلاق گرفته اند عدم تفاهم اخلاقی و سازش را به عنوان دلیل اصلی جدایی معرفی کردند، همچنین ۱۳ درصد از طلاق ها به دلیل دخالت خانواده ها، ۸.۵ درصد به دلیل ترک زندگی از سوی یکی از زوجین و ۴.۲ درصد به دلیل اعتیاد به مواد مخدر ثبت شده است.

کدخبر: ۱۰۱۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khas

    طلاق بگیرین خوبه ????

  • ali.tehran

    از همین جا خسته نباشید میگم به مسولین حو زه اقتصاد و فرهنگ…

  • yahya

    به لطف ماهواره و پشت پا زدن به مقدسات دی نی و حمایت از جریانهای مسموم فکری غرب