کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۹۵۹
تاریخ خبر:

آلمان چگونه ‌کرونا را مهار‌ کرد؟

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | نام کشور آلمان هم در بین کشورهایی که ویروس کرونا در آنها همه‌گیر شد، از هفته‌های آغازین همه‌گیری این ویروس قرار گرفت. شدت پیشرفت کووید ۱۹ در آلمان به شکلی بود که در همان هفته‌های آغازین، آمار مبتلایان در این کشور به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسید و اکنون در مرز ۲۰۰ هزار نفر قرار دارد‌ .

اما با وجود ابتلای این تعداد از شهروندان آلمان به ویروس کرونا، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور حدود ۴ درصد است و از آمار بسیاری از کشورهای همسایه و آمریکا پایین‌تر است اما چه عواملی باعث شده که آلمان با قرار گرفتن در کنار کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه با آمار بالایی از مرگ و میر، موفق به مهار این ویروس شود؟

اولین اقدام، راه‌اندازی طرحی به اسم تاکسی کرونا در بسیاری از شهرها بود. اعزام سریع کادر درمانی مجهز به لباس‌های مجهز به منزل کسانی که علائم مشکوک به این بیماری را داشتند، جهت معاینه و انجام آزمایش‌های متنوع ‌ روی بیمار که یکی از اقدامات موثر و سریع دولت در جهت کنترل شرایط حاکم بر کشور بود.

نکته دوم را می‌توان به میانگین سنی پایین مبتلایان به ویروس کرونا در کشور آلمان دانست. برخلاف کشورهای همسایه که بیشترین تعداد تلفات در آنها در بین افراد مسن وجود داشت، در کشور آلمان با جمعیتی نسبتا پیر، افراد میانسال با انجام توصیه‌های پزشکی درصد کمتری از مبتلایان را به خود اختصاص دادند و در بین مبتلایان به کووید ۱۹ بیشتر نام جوانان به چشم می‌خورد که بدن آنها برای مقاومت در برابر این ویروس آمادگی بیشتری داشت.

اما تعداد نسبتا زیاد تست‌های انجام شده هم یکی دیگر از دلایل کنترل دولت آلمان بر اوضاع بود. هر چقدر مبتلایان بیشتری شناخته شوند، کنترل کردن اوضاع برای جلوگیری از ابتلای دیگران برای دولت ساده‌تر خواهد بود که این اتفاق در آلمان هم رخ داد.

در اصل وقتی پزشکان در مراحل اولیه بیماری موفق به تشخیص آن شوند، روند درمان و البته جلوگیری از انتقال آن به سایرین ساده‌تر و با درصد موفقیت بیشتری انجام خواهد گرفت اما تصمیم مهم دولت در رایگان کردن این تست باعث شد که افراد بیشتری با علائم اولیه برای انجام تست به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و همین اتفاق تاثیر مهمی در شناسایی مبتلایان داشت.

در نهایت هم تجهیزات پزشکی و آمادگی بیمارستان‌ها برای بستری بیماران مهم‌ترین دلیل برای آمار پایین مرگ و میر در این کشور است. در آلمان به‌ ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۴ تخت مخصوص مجهز به دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد که این آمار در ایتالیا ۱۲ و در هلند تنها هفت تخت است. به همین دلیل در برهه‌ای از زمان آلمان توانست به کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه هم در بستری کردن بیماران کمک کند.

دولت آلمان به رهبری خانم مرکل، موفق شد در این مدت با آرامش و با شفافیت کامل با مردم این کشور سخن بگوید و مرحله به مرحله مردم را در جریان مشکلات و موفقیت‌های دولت در کنترل اوضاع قرار دهد. همین موضوع باعث شد در زمینه کنترل کرونا، تقریبا همه مردم آلمان از عملکرد دولت مرکل رضایت کامل داشته باشند و با توجه به توصیه‌های هفتگی خانم مرکل، با دولت در این زمینه نهایت همکاری را انجام دهند. دولت‌هایی که با عملکرد شفاف، موفق به جلب اعتماد مردم کشورشان می‌شوند، می‌توانند در مواقع بحران به این صورت از مشارکت مردم بهره‌مند شوند.

کدخبر: ۳۳۸۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر