کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۵۹۳
تاریخ خبر:

آلفارومئو جولیا؛ ملکه ایتالیایی و طالع نحس!

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| موزه‌‌ آلفارومئو در ‌ ۲۴ ژوئن ۲۰۱۵ میزبان یک رویداد مهم بود: جشن تولد ۱۰۵ سالگی آلفارومئو. سورپرایز این جشن معرفی سدان اسپرت جدیدی از سوی این برند معتبر بود که جولیا نام گرفت. آلفارومئویی‌ها خیلی روی این خودرو حساب باز کرده بودند و بیش از هر چیز به تصرف بازار پرسود ب.ا.م و سری ۳ و مرسدس بنز CLA می‌اندیشیدند.

جولیا هم که با لقب مکانیک احساسات رونمایی شده بود، دستپخت مارکو تنسون مشهور بود و چیزی از نظر طراحی کم نداشت. قرار هم بود که اولین محصول از طرح سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی آلفارومئو الهام‌بخش دیگر خودروهای جدید این شرکت باشد اما چنین نشد! جولیا جایزه زیباترین ماشین سال ۲۰۱۶ و خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا را به چنگ آورد و حتی رکورد بالاترین نمره (۹۸ درصد) را در بخش حفاظت از سرنشین‌های تست تصادف یوروانکپ به دست آورد‌ اما در گیشه شکست خورد!

در زمان ورود این خودرو به بازار در سال ۲۰۱۶ ، پیش‌بینی ‌ مارکیونه، مدیرعامل آلفارومئو‌ این بود که جولیا به صورت سالانه بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد‌ اما اهداف بلندپروازانه معمولاً با شکست مواجه می‌شوند و در اینجا نیز بخت با آلفارومئو یار نبود. اکنون که پنج سال از حضور این خودرو می‌گذرد و حتی تیپ‌های قوی‌تر GTA، GTAm، تی‌ای اسپرت کربن و کوادیفولیو هم به بازار عرضه شدند، آلفارومئو جولیا در کل توانسته ۱۳۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد اما چرا این سدان زیبای ۲۸۰ اسبی شکست خورد؟

*** اهداف غیرقابل دستیابی
آلفارومئو می‌خواست با جولیا بازار سدان‌های اسپرت را که در آن کهنه‌کارهایی مثل ب.ام.و، مرسدس بنز، آکورا و لکسوس تجربه بالایی داشتند یک جا ببلعد! همچنین در حالی که هنوز زیرساخت‌‌های لازم برای تولید انبوه ۱۰۰ هزار دستگاهی فراهم نشده بود و خط تولید جولیا ظرفیت تولید و عرضه این حجم از خودرو را نداشت.

آلفارومئو توان عرضه خدمات پس از فروشی در این حد و اندازه را هم نداشت.
عدم وجود نسخه واگن برای بازارهایی مثل ایتالیا و آلمان معمولاً همراه سدان‌های موفق نسخه واگن‌شان هم برای کسانی که نیاز به فضای داخلی بیشتری دارند عرضه می‌شود. این تیپ مشتریان در ایتالیا و آلمان کم نیستند و طبیعی است با فضای داخلی تنگ جولیا قید آن را بزنند و یک آئودی، ب.ام.و یا فولکس‌واگن جادار بخرند!

*** عدم وجود یک ویژگی‌ که نظر مردم را جلب کند
جولیا زیبا و پرقدرت است و نشستن در کابین راحت و اسپرتش هم احساس خوبی به شما می‌دهد اما فقط همین! گویا به یکی از هاچ‌بک‌های آلفا یک صندوق اضافه کرده باشید. جولیا در قیاس با رقبایش که هر کدام شاخصه‌ای برای عرض اندام و ایجاد تمایز داشتند، چیز زیادی در چنته نداشت.

*** تبلیغات کم در چین و آمریکا
چین و آمریکا با حجم بالای بازارشان می‌توانستند به خوبی پذیرای جولیا باشند و سود کلانی را روانه جیب آلفارومئو کنند اما این شرکت ترجیح داد در بازاری جولیا را تبلیغ کند که در حال گذار به خودروهای الکتریکی بود و چندان علاقه‌ای به یک سدان اسپرت ناشناخته نداشت.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۶۵۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر