کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۹۴۷
تاریخ خبر:

آقای کارگردان به احترام مردم دیگر سریال نساز!

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | «گیسو» ادامه‌ای است بر سریال «عاشقانه». این سریال چند قصه را روایت می‌کند که ذاتا واجد جذابیت هستند. با این حال ریتم داستان کند است و شیوه مواجهه کارگردان با اتفاق‌های مهم غیرمنطقی و کودکانه است. پیش‌تر مصادیق کش‌دار بودن «گیسو» و ماجراهای غیر قابل باور سریال را بیان کردیم. حتی گفتیم کتایون همان گیسو است که بالاخره بعد از کلی مقدمه‌چینی، این گره نه‌چندان محکم در سریال باز شد. آنچه «گیسو» را بار دیگر سر زبان‌ها انداخته خبری است که منوچهر هادی در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته و از پایان اجباری آن گفته.

مورد اول| پاسخ عجیب کارگردان
در صفحه اینستاگرام منوچهر هادی و چند صفحه مهم سینمایی، شاهد کامنت‌های زیادی هستیم که کاربران درباره «گیسو» به اشتراک می‌گذارند. در کنار نظرهای تحسینی، حجم زیادی از آنها اعتراضی هستند. منوچهر هادی تصمیم به پاسخ گرفت و البته یک خبر چاشنی پست خود کرد: «ممنون از کامنت‌ها و نقدهای درست و گاهی غلط و نامحترم شما.

یک قسمت دیگر به پایان اجباری فصل دو می‌رسیم و قصه به اتمام نرسیده و اگر قرار به ادامه ساخت «عاشقانه» باشد، قطعا بنده نخواهم بود و مسئولیت کل کار را چه خوب، چه بد، تا پایان فصل دو شخصا به عهده می‌گیرم. از همه عوامل فیلم که صمیمانه در کنارم بودند، تشکر می‌کنم.» این نخستین بار نیست که منوچهر هادی با واکنش‌هایی این چنین، در ظاهر مسئولیت ضعف کار را می‌پذیرد و در عمل دنبال مقصر می‌گردد.

مورد دوم| ابهامات یک پاسخ
دقیقا منظور از «پایان اجباری» یعنی چه؟ این نکته‌ای است که هادی با طرح آن خواسته جلب توجه کند. از طرف دیگر به تمام نشدن قصه اشاره کرده و در نهایت گفته شاید تکلیف «گیسو» با کارگردانی دیگر روشن شود. اگر به عقب برگردیم، متوجه می‌شویم سریال «گیسو» جز اصلاح پوشش، حذفیات خاصی نداشته و دست‌کم در رسانه‌ها به آن اشاره نشده. پی‌گیران سریال می‌دانند حتی با سانسور، بلایی سر «گیسو» نمی‌آید، چون قصه‌اش با دور تسلسل بیان می‌شود. شاید منظور هادی از «پایان اجباری» خواست و نظر تهیه‌کننده باشد. چندی پیش هومن کبیری از کیفیت «گیسو» گله کرد و بعد از آن هم قصه با همان ریتم کند، جلو رفت.

مورد سوم| وظیفه ساترا
در این میان یک سوال مهم مطرح می‌شود: چرا نباید تکلیف یک سریال (ولو ضعیف) روشن شود و در میانه راه، رها نشود؟ آیا حالا که به گفته هادی، سریال «گیسو» ناتمام به پایان می‌رسد، تضمینی برای ادامه ساخت آن وجود دارد؟ سهم کارگردان و دیگر عوامل از ناتمام ماندن پروژه چقدر است؟ کاش هادی شفاف‌سازی می‌کرد. مقصر هر که باشد، بعد از مدت‌ها شاهد یک سریال نیمه‌تمام خانگی هستیم. ساترا باید با این مسئله برخورد کند و جلوی باب شدن دوباره یک رویه غلط را بگیرد.

مورد چهارم| سابقه هادی
عجالتا به این مسئله کاری نداریم که منوچهر هادی کارگردان خوبی است یا نه. در کارنامه او یک مسئله روشن وجود دارد و آن حاشیه است. «آمین» پرحاشیه‌ترین سریال منوچهر هادی است که در نهایت باعث شد به‌خاطر اختلاف با تهیه‌کننده (جواد نوروزبیگی) از پروژه انصراف دهد و بهرنگ توفیقی جایگزین او شود. هادی بر سر اکران فیلم زندگی جای دیگری است با تهیه‌کننده دچار مشکل شد و رد این اختلاف به رسانه‌ها رسید. او با تهیه‌کننده فیلم دنیای پر امید هم یک دوئل کش‌دار رسانه‌ای داشت. این بار و در ماجرای ناتمام ماندن «گیسو» سهم هادی چقدر است؟ از پست اینستاگرامی او اینطور برمی‌آید که در درون پروژه غوغایی به پا بوده!

مورد پنجم| خوشحالی کاربران
برای اینکه بدانیم «گیسو» سریال ناموفقی است، نیاز به استدلال‌های پیچیده نداریم. خودتان یک قسمت را تماشا کنید و بعد از هفت قسمت بار دیگر سراغ آن بروید. به‌راحتی پی به روند داستان خواهید برد. از آن سو، بازی بازیگران، ضعیف است تا جایی که فقط مقابل دوربین حرف می‌زنند. نوع گره‌افکنی و گره‌گشایی هم مناسب مخاطب زیر ۱۰ سال است. مجموع این عوامل از «گیسو» یک سریال ضعیف ساخته که حالا خبر اعلام تمام شدن آن، منجر به خوشحالی کاربران شده است.

البته این واکنش‌ها ربطی به بی‌تعهدی سریال ندارد و همان‌طور که اشاره شد ساترا باید به ماجرای قصه ناتمام آن ورود کند. از میان کامنت‌های متعدد چند مورد را به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین انتخاب کرده‌ایم. کاربری اینطور کنایه زده: «مگه کسی هم می‌بینه کارای آقای هادی رو؟!» دیگری با اشاره به تغییر چهره کودکانه شخصیت گیسو اینطور نوشته: «آخه گیسو جراحی پلاستیک هم کرده باشه چطور صداش تغییر کرده؟»

یک کاربر دیگر به سریال قبلی هادی یعنی «دل» اشاره کرده و گفته باید بعد از ناکامی آن سریال از این عرصه خداحافظی می‌کرده. این هم نظر یکی دیگر از کاربران: «فیلم‌های آقای هادی قشنگ هستند اما دیگه اواخر خیلی شبیه هم و تکراری شدند.» تعداد کامنت‌های کنایه‌آمیز زیاد است. مثلا یک کاربران از جذابیت سریال گفته ولی در پایان نوشته: «حالا وسط داستان دایناسور هم ظهور کنه، چه فرقی می‌کنه!»

کدخبر: ۴۰۳۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر