کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۲۳۵
تاریخ خبر:

آقایان شما چه کردید که اینقدر ناز و ادا دارید؟

روزنامه هفت صبح | درباره وضعیت بازار نقل و انتقالات هم امروز و هم در روزهای گذشته نوشته‌ایم اما بعضی از بازیکنان واقعا شورش را درآورده‌اند و با وجود عملکرد معمولی و حتی ضعیف، به تیم‌های خود و مشتریان دیگرشان پیشنهادهای آنچنانی می‌دهند.

رضا اسدی: او قطعا بازیکن خوبی است. یکی از کشف‌های خاص علی دایی که در نفت ناگهان چهره شد و بعد از درخشش در این تیم در حالی که از همه تیم‌های بزرگ ایران پیشنهاد داشت، به پیشنهاد جذاب تراکتور پاسخ مثبت داد. او در تراکتور هم خوب بازی کرد و بعد از یک فصل لژیونر شد و به تیم ناشناخته سن‌پولتن اتریش پیوست.

انتظار می‌رفت به تیم بهتری برود چرا که توانایی‌هایش بیش از اینها بود اما در کمال ناباوری او در این تیم اتریشی هم نتوانست جایی برای خودش دست و پا کند. در چند بازی اول کاملا نیمکت‌نشین بود. تا پایان هفته پانزدهم کلا ۴ بار و در مجموع ۴۰ دقیقه برای سن‌پولتن بازی کرد و بعد هم رباط صلیبی پاره کرد و تقریبا فصل را از دست داد. در ۳ هفته پایانی فصل هم یک بار ۱۳ دقیقه و یک بار ۹۰ دقیقه بازی کرد. تیم او هم در پایان فصل آخر راهی دسته پایین‌تر شد.

اسدی هم قراردادش را با این تیم فسخ کرد و البته تیم اتریشی با توجه به عملکرد اسدی حق داشت که تمایلی به حفظ او نداشته باشد. پس از این یک فصل فاجعه‌بار و در حالی که کاملا قابل پیش‌بینی بود که در اروپا تیمی او را نخواهد، خبر رسید که چند تیم بزرگ ایرانی خواهان او هستند اما ظاهرا برای او مسائل مالی همچنان مهم‌تر از خود فوتبال است. تقریبا دو هفته است که پرسپولیس، استقلال و سپاهان را معطل خود کرده و گفته می‌شود به رقمی پایین‌تر از ۲۰ میلیارد راضی نمی‌شود!

سیاوش یزدانی: او در پیکان و سپاهان نمایش‌های بدی نداشت و گاهی گل‌های حساسی هم برای تیم‌هایش می‌زد اما همه او را به دلیل حرکات و مصاحبه‌های جنجالی‌اش در سپاهان به یاد می‌آورند. به خصوص در برابر استقلال. اصلا شاید به همین دلیل بود که استقلال او را جذب کرد! حالا دو سال است که یزدانی در استقلال حضور دارد اما هواداران استقلال از او چه چیزی در ذهن دارند؟

در فصل اول، یزدانی یا مصدوم بود یا محروم! در دربی رفت با پرسپولیسی‌ها درگیر شد و چند بازی را از دست داد. در بازی‌هایی هم که بود، عملکرد فوق‌العاده‌ای از او ندیدیم. برعکس اشتباهاتی هم داشت که سوهان روح هواداران استقلال شده بود. یزدانی در لیگ بیستم هم کار را با مصدومیت آغاز کرد. چند بازی مهم را از دست داد و بالاخره از اواسط فصل بود که توانست در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد. او از نظر فنی بهتر شده بود اما هنوز انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده نکرده بود.

با این حال بعد از پایان فصل اعلام کرد می‌خواهد از استقلال جدا شود! بعد از پایان جام حذفی هم به مسافرت رفت و مذاکره برای تمدید یا جدایی را به بازگشتش از سفر تفریحی موکول کرد. یزدانی البته بالاخره منت بر سر هواداران استقلال گذاشت و قراردادش را با این تیم تمدید کرد اما واقعیت این است که او هنوز هیچ کاری برای استقلال نکرده و باید نسبت به این تیم و هوادارانش ادای دین کند، نه اینکه برای مذاکره با مدیران هی امروز و فردا کند.

محمد دانشگر: او قدیمی‌تر از یزدانی است. از او موثرتر بوده و گل‌های مهمی هم برای استقلال زده اما نکته اینجاست که در طول دوران حضورش در استقلال رکورد دردسر و جنجال و اخراج توسط مربی را شکسته است. دانشگر در دوران آندره‌آ استراماچونی یک بار از حضور در تمرینات منع شد و در دوران فرهاد مجیدی ۴ بار! یکی دو بار هم تا آستانه جدایی از استقلال پیش رفت اما به هر شکلی که بود ماند. او در زمین هم کم جنجال درست نکرده است.

بارها با بازیکنان حریف درگیر شد و کارت‌های بیهوده گرفت. آخرین کارت زردش هم منجر به محرومیتش از بازی فینال جام حذفی شد. دانشگر بعد از پایان فصل به مدیران باشگاه اخطار داد که هر چه زودتر مطالباتش را پرداخت کنند وگرنه قراردادش را فسخ خواهد کرد. البته که او حق داشت خواهان دریافت مطالباتش باشد اما به هر حال با توجه به عملکردش می‌توانست کمی دندان به جگر بگذارد ولی این کار را نکرد.

او هنوز با استقلال قرارداد داشت و در روزی که برای ادامه مذاکره با مدیران رفته بود، با عصبانیت از دفتر باشگاه بیرون آمد و گفته می‌شود در همان روز قراردادش را در هیات فوتبال به شکل یکطرفه فسخ کرد اما ساعتی بعد برگشت و مدعی شد که فقط مشکل کوچکی وجود داشت که توسط فرهاد مجیدی برطرف شده و در استقلال خواهد ماند! این در حالی است که در همین چند روز احتمال پیوستن او به پرسپولیس و پیشنهاد نجومی‌اش به گل‌گهر هم تیتر اول رسانه‌ها بود.

روزبه چشمی: دو سال آخر حضورش در استقلال اصلا خوب نبود و اشتباهاتش بیشتر از بازی‌های خوبش به چشم آمد. او فصل گذشته را در قطر و تیم ام‌صلال گذراند. آن هم در حالی که چند روز قبل از پیوستنش به این تیم، خبر و عکس تمدید قراردادش با استقلال منتشر و خیال هواداران بابت ماندنش راحت شده بود اما چند روز بعد از تیم قطری سر در آورد.

چشمی یک فصل کاملا آرام و بی سر و صدا را در قطر گذراند. اگرچه در تمام بازی‌های تیمش فیکس بود اما نه درخششی در کار بود و نه اتفاق خاصی! ام‌صلال با چشمی در پایان فصل تیم دهم جدول ۱۲ تیمی لیگ ستارگان بود و در ۲۲ بازی ۳۱ گل خورد و خوش‌شانس بود که الخور و خریطیات از هفته‌ها قبل سقوط‌شان را قطعی کرده بودند. با وجود اینکه چشمی بازیکن ثابت ام‌صلال بود اما این تیم اصراری به تمدید قرارداد او نداشت و شاید همین موضوع ثابت کند که عملکردش در این تیم زیاد رضایت‌بخش نبوده است.

او از تیم دیگری پیشنهاد نداشت و فعلا بدون تیم مانده اما در همین شرایط هم برای بازگشت به استقلال ناز می‌کند. گفته می‌شود نام او در فهرست فرهاد مجیدی قرار دارد اما چشمی به مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده اولویتش بازی در خارج از ایران است و اگر لژیونر نشود با استقلال مذاکره خواهد کرد! البته نمی‌دانیم او واقعا پیشنهادی از خارج از ایران دارد یا نه و احتمالا پای بازارگرمی برای دریافت پیشنهادی بیشتر از استقلال در میان است.

کدخبر: ۴۱۰۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر