کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۳۷۱
تاریخ خبر:

آقاتهرانی: سعی می‌کنم دروغ نگویم مگر اینکه از دستم دربرود

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: مجلس اگر قوی باشد، رئیس‌جمهور و وزرا را به‌خط می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی طی سخنانی در مراسم نهم دی که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، با بیان اینکه فرار از فتنه محال است، گفت: فرار از امتحان الهی هم محال است البته برخی مثل آیت‌الله مصباح هردو را یکی می‌دانند.

وی افزود: اینکه بیایند در کشور شعار تساهل و تسامح را راه بیندازند این درست نیست. یادش بخیر آقای مهاجرانی بسیار تلاش کرد که این واژه ها را در کشور جا بیندازد اما از کشور رفت و این واژه ها در کشور جا نیفتاد. غربی‌ها خیلی پول می‌دهند، همه را می‌خرند و از هیچکس هم دریغ ندارند تا چیزی که می‌خواهند اتفاق بیفتد.

اهم اظهارات وی را به نقل از ایسنا و فارس بخوانید؛

* برخی ممکن است بنده را قبول نداشته باشند اما سعی می‌کنم دروغ نگویم مگر اینکه از دستم دربرود، من کاری به کسی ندارم ولی حضرت آقا را خیلی آقا می‌دانم. اطاعت از این بزرگوار اطاعت از مقام ولایت است. نمی‌گویم که ایشان معصوم است اما اگر امام زمان بگوید ایشان نایب من است شما می‌گویید چرا؟ شما چکاره‌ای‌ که برای ایشان تعیین تکلیف کنی؟

* اگر سخنان مقام معظم رهبری را تفسیر به رای کنیم مثل این است که قرآن را تفسیر به رای کرده‌ایم.

* ۸۸ فقیه نشسته‌اند و آقا را به رهبری انتخاب کرده‌اند می‌توانیم بگوییم از آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی کسی اسلام‌شناس‌تر داریم؟

*فرقی نمی‌کند گروه باشد یا تشکل ما همه باید تقوای جمعی داشته باشیم، چقدر وعده‌های تند می‌دهیم که هم سانتریفیوژ فعال می‌شود و هم چرخ زندگی مردم؟ چرا فردا کاری می‌کنیم که مردم می‌خوابند و بیدار می‌شوند می‌بینند قیمت‌ها عوض شده است؟

*به اینها رای ندهیم. اینهایی که از اول به فکر کدخدا هستند. کدخدا خر کیست؟ مسلمان که اینجور نیست؛ اینجور فکر نمی‌کند.

*مجلس اگر قوی باشد باید رییس جمهوری را سرخط کند. اگر چنین نیست یعنی مجلس قوی نیست. وقتی مجلس و دولت باهم می‌بندند همین می‌شود. چند سال با برجام ما را سرکار گذاشتند؟ آخرش چه شد؟

*ما باید به مردم بصیرت‌دهی کنیم. مردم را گول نزنیم. مردم بدی نداریم. مردم هر عیبی داشته باشند امام حسین را دوست دارند. دیدید که چگونه به خیابان آمدند.

مصباح یزدی: نمایندگانی بر سر کار بیایند که اصلح باشند

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) بعدازظهر امروز (یک‌شنبه) در پیامی ویدئویی به مراسم گرامیداشت ۹ دی که در مسجد امام جعفر صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: باید حوادث گذشته را همیشه مدنظر داشت، به خصوص حوادثی که از سقوط به دره‌های هولناک جلوگیری کرده و برای دستیابی به مسیر درست راهنما باشد.

بنا به گزارش مهر مصباح یزدی بیان کرد: یکی از حوادث مهم در تاریخ ما، یوم الله ۹ دی است که باید یادش را گرامی بداریم تا آیندگان فراموش نکنند. باید هم از طرفی نصرت الهی در این موضوع را مورد بررسی و شناخت قرار دهیم و از طرف دیگر بدانیم که دشمنان چه دام‌هایی در راه پیشرفت ما افکنده اند و با شناخت درست آن، راه پیروزی را بشناسیم.

وی عنوان کرد: دشمنان از تعداد کمیت چه به لحاظ عدد افراد و چه از لحاظ تعداد کشورها، همچنین از لحاظ ثروت، تکنولوژی و پیشرفت علمی و نفوذ در سایر کشورها از ما بالاتر هستند و علی ظاهر باید تسلیم آن باشیم؛ ولی ما با شناخت درست، راه پیشرفت را طی کرده ایم.

رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: ما باید درس هایی که از حوادث اصلی تاریخی گرفته‌ایم را به نسل های آینده منتقل کنیم تا این روزها فراموش نشود و در کنار آن، راهکار مقابله با نقشه های شوم دشمن را به آنها آموزش دهیم.

مصباح یزدی بیان کرد: جا دارد نسبت به مردمی که توده جامعه را تشکیل می دهند، بر اساس آموزه قرآن کریم سفارش دهیم تا در هر مقامی که هست بر معلومات دینی خود بیافزاید تا بر بصیرت دینی و اجتماعیش افزوده شود.

وی عنوان کرد: سعی شود آنانی به نمایندگی از ملت بر سر کار بیایند که اصلح باشند به این معنی که دین و مصلحت جامعه را شناخته و ولایت مدار باشند. البته باید تجربه و کارآمدی نیز در کنار این شاخص ها باشد.

کدخبر: ۳۰۰۳۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر