کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۲۶۴
تاریخ خبر:

آفت آکتورهای تکراری ‌شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در نخستین روزهایی که شبکه نمایش خانگی داشت جان می‌گرفت، سریال‌سازها تلاش می‌کردند سراغ بازیگرانی بروند که کمتر در تلویزیون دیده می‌شوند. اقتضای رقابت و نیز اصلی به نام «بازار» چنین تصمیمی را می‌طلبید. زمان گذشت و تعداد سریال‌های خانگی افزایش یافت. حالا با وجود وی‌او‌دی‌ها، انتخاب اول بازیگران، سریال‌های این پلتفرم‌ها است. آسیبی که خیلی زود بعد از این اتفاق خود را نشان داده، حضور همزمان برخی بازیگران در چند پروژه است.

سریال‌های تلویزیون همچنان متهم هستند که چرا دارای بازیگران مشترک هستند و حالا این آفت به شبکه خانگی رسیده. در گزارش امروز وضعیت بازیگران سرشلوغ را بررسی کرده‌ایم. با توزیع جیران در روزهای آینده، غزل شاکری بازیگر جزیره، دو سریاله می‌شود. مهران غفوریان فعلا نیسان آبی را دارد و فصل جدید خاتون به همراه نوبت لیلی دیگر سریال‌های او هستند. نیسان آبی سریال بهناز جعفری است که در حرفه‌ای نیز بازی کرده و خاتون دیگر سریال اوست.

‌علی مصفا
چند قسمت از میدان سرخ گذشته بود که خسوف توزیع شد. علی مصفا در اولی نقش یک خلافکار را دارد و در دومی کارآگاه است. ابتدا این نگرانی وجود داشت که شمایل همیشگی مصفا که مشخصه اصلی آن رفتار و کلام آرام است‌، این دو نقش را شبیه ‌ هم کند. این اتفاق اما نیفتاد و مصفا از یک خطر جدی فرار کرد. کنش و واکنش او در میدان سرخ خلافکارهایی را به یاد می‌آورد که ظاهری موجه دارند. در خسوف اما یک پلیس مقتدر است و خشونت را چاشنی رفتار و گفتار خود کرده. از نظر ظاهری شباهت‌هایی بین دو کاراکتر دیده می‌شود که بارزترین آن ریش است.

المیرا دهقانی
بازیگری که در دهه ۹۰ مطرح شد و حالا بیش از پیش جای خود را باز کرده است. المیرا دهقانی این روزها سریال‌های خسوف و حرفه‌ای را در شبکه خانگی دارد. اقتضای شخصیت‌ها باعث شده این همزمانی روی بازی او سایه نیندازد اما خب دیده شدن همزمان آفت به همراه دارد. نقش دهقانی در خسوف پررنگ‌تر است و به واسطه شکست عشقی بازی‌اش بیشتر به چشم آمده. از این بازیگر به‌تازگی سریال بعد از آزادی هم روی آنتن شبکه یک رفته است. او سریال را دو سال پیش بازی کرده بود که گفته می‌شد به دلیل برخی ممیزی‌ها به موقع به آنتن نرسیده. نتیجه اینکه دهقانی این روزها در سه سریال دیده می‌شود.

مسعود کرامتی
بازیگر با تجربه‌ای است که کلی فیلم و سریال خوب در کارنامه دارد. مسعود کرامتی مدتی است عمده وقتش را با سریال‌های خانگی سپری می‌کند که نتیجه آن را در سریال‌های میدان سرخ و خسوف دیده‌ایم. او در اولی نقش پلیسی را بازی می‌کند که در آستانه بازنشستگی است و یک پرونده مهم در دست دارد. ماموریت او نفوذ در باند رفیق خود و سر درآوردن از ماجرا است. کرامتی در خسوف نقش یک پدر را بازی می‌کند فعلا چالش او کمتر از میدان سرخ بوده. این بازیگر گریم سنگینی در سریال‌ها ندارد و همین مهم‌ترین عاملی است که از سوی برخی مخاطبان بازی‌اش «یکسان» تعبیر شده.

کاظم سیاحی
اولین قسمت میدان سرخ که توزیع شد، بازی کاظم سیاحی به دلیل شخصیت خاص او و صحبت با زبان ارمنی بیش از دیگران به چشم آمد. مدتی بعد نوبت به توزیع جزیره رسید که سیاحی یکی از بازیگران اصلی آن است. او در این سریال به زبان فارسی سلیس حرف می‌زند اما گریمش میدان سرخ را یادآور می‌شود. دود ناکامی جزیره به همراه کیفیت پایین میدان سرخ به چشم سیاحی رفته است.

ستاره اسکندری
تنها بازیگری است که دو نقش کاملا متفاوت در دو سریال دارد. ستاره اسکندری در خسوف نقش یک کافه‌دار را بازی می‌کند و در میدان سرخ وارد جلد زنی معتاد رفته است. فارغ از اینکه بازی‌اش به دل مخاطب می‌نشیند یا نه، همین وجه تمایز به داد او رسیده. الزام نقش معتاد با گریم سنگین و بیان پرتکلف باعث شده شخصیت اسکندری در میدان سرخ با کاراکترش در خسوف متفاوت باشد.

امید روحانی
بازیگر پرکار سینما‌، تلویزیون و شبکه خانگی است که خودش می‌گوید در عین سرشلوغی به همه کارهایش می‌رسد. امید روحانی تا جمعه اخیر میدان سرخ را در شبکه خانگی ‌داشت و همچنان جزیره با بازی او توزیع می‌شود.

کدخبر: ۴۳۳۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر