کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۳۹۲
تاریخ خبر:

آغاز کمپین۲۰۲۴ ترامپ از روز سوگند بایدن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دونالد ترامپ با تکرار مواضعش نسبت به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نوشت: هرچه که بیشتر نگاه می‌کنم بیشتر به این نتیجه می‌رسم هیچ راهی ندارد این مرد(جو بایدن) ۸۰ میلیون رای آورده باشد. ترامپ در ادامه، ادعاهای گوناگونی درباره تقلب در ایالت‌های مختلف به زبان آورد و برای مثال ادعا کرد در پنسیلوانیا از یو‌اس‌بی‌هایی استفاده شده است که به محض اتصال هرکدام از آن‌ها به کامپیوترهای ستاد شمارش آرا، ۵۰ هزار رای به بایدن اضافه شده است.

در مورد بازشماری آرای ایالت ویسکانسین که برای او ۳ میلیون دلار خرج تراشید اما تنها ۱۲۳ رای را به سبد آرای او افزود، گفت: مسئله من در ویسکانسین بازشماری آرا نیست بلکه مسئله من هویت افرادی است که رای داده‌اند و به زودی خواهید دانست که بایدن با رای مرده‌ها بر من پیروز شد. این شکایات بی‌اساس و بی‌مدرک و سند توسط کمپین ترامپ، سبب شده است که آن‌ها پول هنگفتی را صرف به دست آوردن هیچ بکنند و دست به دامان مردم شوند.

کمپین ترامپ با ارسال پیامک‌هایی به مردم نوشته است: رئیس‌جمهور دونالد ترامپ شما را برای کمک ۳۰ دلاری به کمپینش انتخاب کرده است و در عوض به شما تی‌شرتی با شعار آرای قانونی را بشمارید هدیه خواهد داد. البته این اقدام کمپین ترامپ نتیجه درخوری در بر نداشته است و برای افرادی که پیامک را دریافت کرده‌ ولی به کمپین ترامپ کمک مالی نکرده‌اند پیامک جدیدی فرستاده و خطاب به آن‌ها نوشته است: رئیس‌جمهور ترامپ به طور اختصاصی از تو درخواستی داشته و تو آن را رد کردی!؟

به نظر می‌آید در روزهای آتی شاهد این خواهیم بود که جنگ روانی پیگیری حقوقی تقلب در انتخابات از سوی کمپین ترامپ به دلیل موجه تمام شدن منابع مالی به پایان خود خواهد رسید و ترامپ به ناچار با پذیرش شکست، کاخ سفید را به صورت مسالمت‌آمیز ترک خواهد کرد.جو بایدن در حالی سوگند یاد خواهد کرد و به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید خواهد شد که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را یدک می‌کشد.

بایدن در ۷۸ سالگی وارد کاخ سفید ‌خواهد شد و اگر اتفاق ناگواری در میانه راه رخ ندهد، پایان عمر دولت بایدن با ۸۲ سالگی او مقارن خواهد بود. از این رو از ابتدای کار هم به نظر نمی‌رسید بایدن گوشه چشمی به دور دوم ریاست جمهوری داشته باشد و به احتمال قریب به یقین او اولین رئیس‌جمهور یک دوره‌ای آمریکاست که به میل خود در دور دوم نامزد نشده است.

به همین دلیل بود که رقابت در میان نامزدهای معاونت بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ رقابت مهم، سخت و نفس‌گیری بین بیش از ۱۰ نفر از زنان سیاستمدار و صاحب‌نام بود. در نهایت قرعه به نام کامالا هریس افتاد و او توانست اولین زنی نام بگیرد که به این مقام رسیده است.با حساب ساده‌ای می‌توان دریافت که هریس مواد اولیه لازم برای تشکیل شمایل یک رئیس‌‌جمهور در دور بعدی را داراست.

او در درجه اول می‌تواند اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ آمریکا نام بگیرد. همچنین او به همراه بایدن بالاترین تعداد رای عمومی از مردم را در تاریخ انتخابات‌ ریاست‌جمهوری دریافت کرده است و هم از حمایت اقلیت‌ها و نژادهای مختلف و هم از حمایت لابی‌های قدرتمند و ثروتمند اسرائیل برخوردار است. پس باید انتظار این را داشت که رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ از همین حالا با اعلام نامزدی کامالا هریس آغاز شده است و عملکرد او درمقام معاونت بایدن نه تنها محدود به این مقام بلکه کارنامه عملکردی برای جلب نظر و آرای مردم در انتخابات بعدی خواهد بود و به همین دلیل طی ۴ سال آینده از هریس بیشتر از هر معاون رئیس‌جمهور دیگری در آمریکا خواهیم شنید.

در جبهه مقابل هم دونالد ترامپ فرآیند نامزدی خود در انتخابات آینده را آغاز کرده است. ترامپ قصد دارد در مراسم تحلیف بایدن به طور رسمی و با انتشار بیانیه‌ای، نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کند و به همین دلیل کمپین ترامپ بی‌وقفه تا نوامبر ۲۰۲۴ فعال خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ در روزهای آینده تعداد بسیاری از ثروتمندان پرنفوذ و قدرتمند را که دست در گریبان قانون و دادگستری آمریکا دارند عفو کند و تیم بزرگی از حامیان قوی برای انتخابات بعدی تشکیل دهد. همچنین می‌توان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و نیز رژیم اسرائیل را از حامیان ترامپ در انتخابات بعدی دانست. در نتیجه پس از مراسم تحلیف بایدن، رقابت بایدن-ترامپ به پایان مسیر خود می‌رسد و رقابت هریس-ترامپ برای تسخیر اتاق بیضی در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

کدخبر: ۳۶۱۳۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر