کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۳۷۳
تاریخ خبر:

آغاز نیم‌فصل دوم؛ روز سخت ژنرال و فکری

روزنامه هفت صبح | با یک هفته تاخیر، نیم‎‌فصل دوم لیگ بیستم امروز آغاز می‌شود و علاوه بر بازی پرسپولیس صدرنشین مقابل سایپا، بازی مس رفسنجان و استقلال به دلیل شرایط ویژه محمود فکری و تقابل گل‌گهر سیرجان و سپاهان، بعد از شکست سنگین تیم ژنرال مقابل پرسپولیس، از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردارند.

*** نفت مسجدسلیمان-تراکتور؛ با مربیان جدید
هر دو تیم سرمربیان خود را تغییر داده‌اند. رسول خطیبی جانشین مسعود شجاعی شده و داریوش یزدی هم به جای مجتبی حسینی که قراردادش را با نفت فسخ کرده، روی نیمکت نفت نشسته است. نکته جالب در بازی این دو تیم این است که خطیبی همین دو هفته پیش هم به عنوان سرمربی آلومینیوم اراک به مسجدسلیمان رفت و توانست با این تیم میزبانش را شکست دهد و حالا برای دومین بار متوالی به مسجدسلیمان می‌رود تا این بار روی نیمکت تراکتور مقابل نفت قرار بگیرد. تراکتور در آخرین بازی خود سایپا را در تهران ۲بریک شکست داد و نفت هم با همین نتیجه مغلوب مهمانش آلومینیوم اراک شد.

*** ماشین‌سازی-شهرخودرو؛ بحران علیه بحران
ماشین‌سازی بالاخره در هفته آخر نیم‌فصل اول، نخستین پیروزی فصل خود را کسب کرد اما هنوز قعرنشین است و جدی‌ترین مدعی سقوط به لیگ یک! این تیم برای نیم‌فصل دوم مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی خود برگزیده ‌ و پاشازاده که فصل قبل موفق به نگه داشتن شاهین بوشهر در لیگ برتر نشد، مدعی شده می‌خواهد ماشین‌سازی را در لیگ برتر حفظ کند.

برای رسیدن به این هدف، تیم او در اولین بازی نیم‌فصل دوم مقابل یک تیم بحران‌زده دیگر یعنی شهرخودرو قرار می‌گیرد؛ تیمی که مدیران و مالکانش درگیر مشکلات مالی و قضایی شده‌اند. شهرخودرو فصل قبل در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت اما فعلا با ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم ایستاده است و روند نزولی را طی می‌کند.

*** نساجی-آلومینیوم؛ طلسم آقا معلم می‌شکند؟
مجید جلالی از هفته دوازدهم لیگ هدایت نساجی را به عهده گرفت اما آقا معلم در هیچ کدام از چهار بازی پایانی نیم‌فصل رنگ امتیاز را ندید و با چهار باخت به استقبال نیم‌فصل دوم رفت. نساجی در نقل و انتقالات زمستانی یکی از تیم‌های فعال بازار بوده و امیدوار است که تغییرات صورت گرفته بتواند شرایط این تیم را در نیم‌فصل دوم تغییر دهد.

این تیم در اولین بازی‌اش در دور برگشت میزبان تیمی است که بعد از جدایی ناگهانی رسول خطیبی هنوز سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده و محمود خرمزی به صورت موقت هدایت آلومینیوم را به عهده گرفته است. در آخرین بازی، نساجی با نتیجه ۲بریک به گل‌گهر باخت و آلومینیوم با همین نتیجه از سد نفت مسجدسلیمان گذشت.

*** پیکان-صنعت‌نفت؛ برزیل مقابل اوت دستی
شرایط مالی برزیل ایران خوب نیست و این تیم ممکن است تا پایان فصل نقل و انتقالات چند بازیکن سرشناسش را هم بفروشد. پورموسوی سرمربی این تیم اوایل اسفند در پیامی خطاب به هواداران تیمش اعلام کرد که اگرچه پیشنهادهایی دریافت کرده اما ترجیح می‌دهد رفیق نیمه‌راه نباشد و به کارش در آبادان ادامه خواهد داد.

منتها ممکن است برخی شاگردان پورموسوی مثل او فکر نکنند و در صورت داشتن پیشنهاد خوب، از صنعت‌نفت جدا شوند. این تیم در چنین شرایطی باید روبه‌روی پیکان قرار بگیرد. پیکان هم در هفته‌های اخیر و به خصوص پس از بازی با پرسپولیس و پرتاب‌های اوت عجیب و غریب نادر محمدی به شدت تحت فشار انتقادات رسانه‎‌ها قرار دارد. پیکان با یک گل به پرسپولیس باخت و صنعت‌نفت با همین نتیجه از ماشین‌سازی شکست خورد.

*** سپاهان-گل‌گهر؛ بازگشت ژنرال به رختکن نقش‌جهان
اتفاقات مختلفی باعث شده تا این بازی تبدیل به یک دیدار خاص شود. اولین موضوع تقابل مجدد امیر قلعه‌نویی با تیم سابقش است. قلعه‌نویی در آخرین بازی تیمش در نیم فصل نتوانست قهرمانی سپاهان در نیم‌فصل را قطعی کند و شکست بدی از پرسپولیس خورد. شکستی که امیر در بازی با سپاهان به دنبال جبران آن است. از طرف دیگر محرم نویدکیا هم که در اولین بازی‌اش در لیگ برتر در مقام سرمربی، به گل‌گهر باخت می‌خواهد انتقام آن شکست را از قلعه‌نویی بگیرد. قلعه‌نویی پس از مدت‌ها به نقش جهان و رختکنی بازخواهد گشت که فصل گذشته در دیدار برگزار نشده مقابل پرسپولیس حسابی جنجالی شد.

*** فولاد-ذوب‌آهن؛ تحت تاثیر کرونا
این بازی در شرایطی برگزار خواهد شد که شیوع گسترده کرونا در خوزستان باعث شده بود ذوب‌آهن برنامه‌ای برای سفر به اهواز نداشته باشد و از سازمان لیگ بخواهد که این بازی را به تعویق بیندازد اما بازی در زمان مقرر انجام خواهد شد و مدیرعامل باشگاه فولاد به همتایش در ذوب‌آهن اعلام کرده این بازی با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. ذوب‌آهن با مجتبی حسینی به نیم‌فصل دوم امیدوار است و فولاد به دنبال کسب پیروزی و امید به گرفتن سهمیه آسیاست. هفته گذشته فولاد با دو گل از سد شهرخودرو گذشت و ذوب‌آهن با نتیجه ۳بریک به مس رفسنجان باخت.

*** مس-استقلال؛ آخرین فرصت‌های فکری
استقلال بعد از باخت به سپاهان روزهای بسیار پرخبری را پشت سر گذاشت و خبرهای زیادی درباره برکناری محمود فکری از سرمربیگری این تیم منتشر و حتی نام گزینه‌های جانشینی او هم رسانه‌ای شد منتها هیات مدیره استقلال در شرایطی به همکاری با فکری ادامه خواهد داد که گفته می‌شود حمایت از سرمربی استقلال جنبه مشروط دارد .

نتایج استقلال در سه بازی آینده، نقش مهمی در آینده این مربی خواهد داشت. استقلال امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفت و به دنبال جبران شکست دور رفت مقابل شاگردان فکری است. در آخرین بازی مس رفسنجان با نتیجه ۳بریک ذوب‌آهن را شکست داد و استقلال با دو گل از سپاهان شکست خورد.

*** پرسپولیس-سایپا؛ به دنبال حفظ صدرنشینی
پرسپولیس در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفت تا در پایان دور رفت لیگ، به صدر جدول برسد. یحیی امیدوار است روند خوب تیمش در پایان نیم‌فصل اول، در شروع دور برگشت لیگ هم ادامه داشته باشد تا این تیم به صدرنشینی‌اش در جدول ادامه دهد. پرسپولیس با ۸ گل زده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است و سایپا با ۱۰ گل زده، در کنار ماشین‌سازی ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

هنوز مشخص نیست مهدی ترابی امکان همراهی پرسپولیس در بازی امروز را پیدا خواهد کرد یا نه. حمید مطهری مربی پرسپولیس در کنفرانس خبری قبل از بازی اظهار امیدواری کرد که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس تا امروز باز شود و ترابی بتواند جلوی تیمی که سابقه بازی در آن را دارد، به میدان برود. در آخرین بازی، پرسپولیس با نتیجه ۵برصفر از سد گل‌گهر گذشت و سایپا با نتیجه ۲بریک از تراکتور شکست خورد.

کدخبر: ۳۷۶۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر