کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۳۸۸
تاریخ خبر:

آغاز عملیات فتح پایگاه‌های آرای الکترال

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی‌|‌ از روزی که باراک اوباما توانست با هزینه هنگفت و پول‌پاشی فراوان بر گمنامی خود در انظار و افکار عمومی غلبه کند و رقیب با سابقه و نامدار خود، سناتور جان مک کین را شکست دهد، پول به ستون اصلی خیمه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تبدیل شد و از آن پس همه اتفاقات انتخاباتی در حول محور پول می‌چرخد.

با انتخاب و معرفی سناتور کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن و توافق راهبردی و مهمی که بین بایدن و سندرز برای خط و مشی دولت احتمالی بایدن سر گرفت، سران و طیف‌های مختلف حزب دموکرات در حمایت از تیم بایدن-هریس متحد شدند و شانه به شانه هم و یکصدا در برابر ترامپ ایستادند.

این اتحاد مهم که هیلاری کلینتون از نبود آن در انتخابات گذشته ضربه مهیبی خورد، کمپین بایدن که تا ماه گذشته از کمبود پول و سرمایه در رنج و مضیقه بود را مملو از دلارهای اهدایی کرد. امروز کمپین جو بایدن در فاصله ۳۸ روز مانده به انتخابات ۱۴۰ میلیون دلار بیشتر از کمپین ترامپ پول در اختیار دارد و این اختلاف سرمایه به مزیت مهمی برای او تبدیل شده است.

آیووا و جورجیا ایالت‌هایی بودند که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ توانست به راحتی هرچه تمام‌تر بر کلینتون غلبه کند و آرای الکترالشان که روی هم رفته ۲۲ رای بود را به سبد خود بریزد. ترامپ در آیووا با ۹درصد اختلاف و نیز در جورجیا با ۵درصد اختلاف در مجموع آرا بر کلینتون غلبه کرد و حال نظرسنجی‌های معتبر و فراحزبی از پیشتازی ۳درصدی بایدن در آیووا و برابری دو نامزد در جورجیا خبر می‌دهند.

از این رو کمپین بایدن با هزینه در این دو ایالت و تبلیغات محیطی و بیلبوردی و نیز تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی قصد دارد نظر رای‌دهندگان این دو ایالت را به خود جلب کند. این راهبرد زمانی هوشمندانه‌تر به نظر می‌آید که بدانید کمپین بایدن بسته تبلیغاتی پر هزینه‌ای را نیز برای ایالت مهم جمهوری‌خواهان یعنی تگزاس در نظر دارد و کمپین ترامپ مجبور است بخش مهمی از سرمایه موجود خود را برای تبلیغات در تگزاس و مقابله با برنامه‌های بایدن صرف کند و در عمل بودجه‌ای برای مقابله با برنامه بایدن در آیووا و جورجیا در اختیار نخواهد داشت.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که بایدن در ۴ ایالت پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان و اوهایو نیز پیشتاز است و ترامپ به رغم کاهش فاصله خود با بایدن هنوز اختلاف رای خود را به بازه اختلاف شکننده نرسانده است. چنبره بایدن بر این شش ایالت نتیجه مستقیم هزینه‌های تبلیغاتی سرسام‌آوری است که کمپین او و کارزار دموکرات‌ها متحمل شده‌اند.

هزینه تبلیغات روزانه بایدن از مرز ۶میلیون دلار گذشته و این در حالی است که کمپین ترامپ به طور روزانه تنها ۲۵۰هزار دلار را به تبلیغات سراسری اختصاص داده است و این اختلاف فاحش کار را برای ترامپ بسیار سخت و پیچیده کرده است.ترامپ برای پر کردن فاصله به وجود آمده میان کمپین خود و کمپین بایدن از اختیارات رئیس‌جمهور بهره برده و از جیب دولت برای خود هزینه کرده و سرانجام فرمانی برای بیمه کردن افرادی که سابقه بیماری و مشکلات جسمانی داشتند صادر کرده است.

گفتنی است در گذشته این افراد که جمعیت بزرگی را در بر می‌گیرند نمی‌توانستند از خدمات بیمه‌های درمانی بهره ببرند و همواره با توجه به هزینه وحشتناک درمان در آمریکا تحت فشارهای اقتصادی سنگینی بودند. حال با ابتکار عمل ترامپ در روزهای منتهی به انتخابات باید دید استراتژی کدام نامزد تاثیر بیشتری در آرایش دوباره آرا خواهد داشت و خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه توسط ترامپ بیشتر کارگر می‌افتد یا محاصره تبلیغاتی طبقه متوسط توسط بایدن؟

کدخبر: ۳۵۱۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر