کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۰۳
تاریخ خبر:

آغاز خوش ‌مجیدی و ‌رفقا و بازگشت ‌به کورس

روزنامه هفت‌صبح | باد به بادبان آبی‌ها خورد. کشتی طوفان زده استقلال در اولین حضور تیم مربیگری جدید از سد حریف چغری مثل فولاد اهواز گذشت‌. تغییرات مجیدی و کمالوند کاملا قابل پیش‌بینی بودند. گذاشتن زوج وریا و موسوی در راست و نادری و فرشید اسماعیلی در سمت چپ. در میانه میدان هم ترکیب ریگی و رضاوند قرار داشتند. به این ترتیب بازیکن مورد علاقه محمود فکری یعنی بابک مرادی بازی را از روی نیمکت شروع کرد.

فولاد مثل همیشه تیم سخت جانی بود اما آن مشکل همیشگی را داشت که آن هم سازماندهی شدن به عنوان یک تیم واکنشی بود و ترجیح می‌داد مثل یک بوکسور با رقص پای خود حریف را خسته و دچار اشتباه کند. تیمی که پریرا و پاتوسی و کولیبالی و همچنین آبشک و فرشاد احمدزاده را در ترکیب خود داشت باید بتواند جسورانه‌تر بازی کند.

نیمه اول بازی متعادل بود. موسوی یک بار توپ فولادی‌ها را از روی خط دروازه بیرون کشید و درآن سو دیاباته یک تک به تک را مقابل فروزان حرام کرد. در این دقایق وریا غفوری بازیکن پرجنب و جوش استقلال بود که اکثر حملات را پایه‌گذاری می‌کرد. بازی پربرخورد دو تیم در نیمه دوم هم ادامه داشت و به ندرت فرصتی برای دو طرف ایجاد می‌شد‌. مجیدی با آوردن بابک مرادی و ارسلان مطهری سعی کرد حال و هوای تیمش را عوض کند اما در نهایت این تیزهوشی مهدی قایدی بود که استقلال را به یک سه امتیاز بزرگ رساند.

قصد او برای نفوذ با اشاره آرام کولیبالی روبه‌رو شد و بازیکن باهوش آبی‌ها خودش را به زمین زد و تا یک ضربه کاشته در نیم متری هجده قدم برای استقلال به دست بیاید‌. قایدی کاشته را بد زد اما در رفت و برگشت خطای بازیکن حریف روی ارسلان مطهری استقلال را به یک پنالتی واضح رساند. پنالتی را مطهری با قاطعیت و بدون اطوار و چیپ و این جور چیزها به گل بدل کرد.

فولاد تازه در ۱۰دقیقه پایانی به صرافت حمله افتاد و سعی کرد به سیاق همیشگی با ارسال توپ‌های بلند به داخل هجده قدم کار را یکسره کند. مجیدی هم بلافاصله مرادمند و فرشید باقری را وارد زمین کرد تا میانگین قدی تیم خود را افزایش دهد. هرچند در یکی از همین حملات پریرا فرصت مناسبی پیدا کرد اما شوتش از هفت متری به بالای دروازه رفت.

استقلال با این نتیجه جایگاه سوم خود را محکم کرد و به ۴ امتیازی سکوی مشترک پرسپولیس و سپاهان رسید. تیم گل محمدی در یک بازی کسل کننده با صنعت نفت درآبادان به تساوی صفر- صفر رسید و سپاهان هم در یک بازی عجیب و با استفاده از اشتباهات عجیب‌تر دروازه‌بان آلومینیوم با نتیجه قاطعانه ۶بر یک به پیروزی بزرگی دست یافت تا اختلاف امتیازی خود با پرسپولیس را صفر کند و فاصله تفاضل گل خودرانیز به یک برساند.

پرسپولیس در طول بازی تنها یک فرصت درست و حسابی برای گل زدن داشت که آن را احمد نوراللهی از تیمش گرفت. وقتی ضربه مستقیم عالیشاه را مثل یک مدافع سد کرد و به بالای دروازه صنعت نفت فرستاد. اشتباهات عجیب وحید امیری و احمد نوراللهی از دلایل ضعف مفرط پرسپولیس دربازی دیروز بودند . به نظر می‌رسد لیگ از این به بعدشاهد رقابت این مثلث همیشگی و کلاسیک فوتبال ما باشد و تیم تعقیب کنندگان هم شامل تراکتورسازی و فولاد.

کدخبر: ۳۷۷۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر