کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۸۹۵
تاریخ خبر:

آغاز تولید عصر جدید، از نوع آبدارش

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | ضبط برنامه‌ «عصرجدید» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد. درواقع از هفته‌ آینده ادامه‌ این برنامه را روی آنتن شبکه سه خواهیم دید. دو هفته‌ پیش در گزارشی به این مسئله پرداختیم که با شرایط سخت جدید، وضعیت عصرجدید چه تغییری خواهد کرد؟ هنوز به طور قطعی شیوه پخش ادامه دور دوم مشخص نیست. فقط می‌دانیم برنامه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به همراه تماشاگران درحال ضبط است.

گروه تولید برای اینکه بتوانند تعداد قسمت بیشتری روی آنتن داشته باشند هر قسمت دور دوم را در دو شب پخش کردند. یک شب دو اجرا و یک شب سه اجرا. شیوه‌ای که البته در ایام نوروز هم آن را تجربه کرده بودند. اما درباره اینکه ادامه دور دوم به چه شکل پخش شود هنوز گروه به تصمیمی نرسیده است. این احتمال وجود دارد که برنامه کماکان دو شب یکی روی آنتن باشد.

این نصف کردن هر قسمت در دور دوم یک معضل بزرگ دارد و آن رساندن تایم هر قسمت به حد استاندارد است. این مسئله باعث شده برای بالا رفتن تایم مجبور به آب بستن به برنامه بشوند. مانند اتفاقی که در این دو هفته شاهد بودیم. هفت صبح قسمت شنبه شب را از نظر میزان زمان هر اجرا بررسی می‌کند.

*** ترفندی ناموفق
ضبط ادامه برنامه «عصرجدید» درحالی به جریان افتاده که هنوز درباره‌ شیوه پخش آن تصمیم قطعی گرفته نشده است. دو هفته پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا، ضبط برنامه «عصرجدید» متوقف شد. آن زمان دو قسمت حاضر و آماده داشتند که به صورت دو شب یکی روی آنتن بردند.

این اتفاق در ایام نوروز و در مرحله مقدماتی هم انجام شده بود اما به دلیل تعداد بالای اجراها چندان محسوس نبود اما این ترفند در دور دوم به دلیل کم بودن تعداد اجراها چندان موفقیت آمیز نبود. عوامل مجبور شدند برای بالا بردن زمان برنامه، زمان اجراها را بالا ببرند و این مسئله تا حدودی از حوصله مخاطبان خارج بود. ادامه این روش در پخش ادامه دور دوم قطعا به عصرجدید لطمه می‌زند.

*** ۲۰دقیقه چالش
اجرای اول، متعلق به گروه تکاوران البرز بود. آنها طبق روال مرسوم ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه اجرا کردند اما شیوه داوری و زمانی که بعد از اجرای آنها صرف شد به نسبت بالا بود. درواقع به طور کلی، از زمانی که گروه تکاوران البرز روی سن قرار گرفتند تا زمانی که سن را ترک کردند حدود ۲۰دقیقه طول کشید. ابتدا بحثی میان داوران درباره‌ شیوه داوری صورت گرفت.

امین حیایی، سید بشیر حسینی و رویا نونهالی مدام سعی داشتند آریا عظیمی نژاد را قانع کنند که رای قرمزش را تغییر دهد اما نهایتا موفق نشدند. بعد از این چالش‌ها، گروه تکاوران البرز چند حرکت انجام دادند که امین حیایی در واکنش به آنها گفت از نظرش کاری نکرده‌اند و خودش هم می‌تواند این حرکات را انجام دهد. بعد به دعوت از گروه، روی سن رفت و چند حرکت انجام داد. در پایان هم گروه شروع کردند به جمع کردن آشغال‌هایی که داخل سن ریخته بودند. طبیعتا خیلی راحت می‌شد بخش مربوط به امین حیایی یا جمع شدن آشغال‌ها و بخشی از صحبت‌ها را حذف کرد.

*** از ماه عسل تا کودکان کار
اجرای موسیقی توسط مجید معظمی سه دقیقه طول کشید اما صحبت‌هایی که بعد از اجرای او توسط علیخانی و داوران مطرح شد کار را به درازا کشاند. آنها مدت زمان کوتاهی درباره‌ اجرای مجید صحبت کردند و بعد صحبت به این سمت و سو رفت که آیا مجید موقع گچ‌کاری هم آواز می‌خواند یا نه؟ او توضیح داد آنقدر آواز می‌خوانده که اوستایش را خسته می‌کرده. بعد بحث به ماجرای کار کودکان کشیده شد.

علیخانی توضیح داد که تشویق مجید به خاطر انجام کار اصلا به معنای تایید کار کودکان نیست و در همین زمینه، بشیر حسینی هم توضیحاتی طولانی داد. بعد از این بحث، علیخانی از مجید پرسید که چرا برای مسابقه از آهنگ «ماه عسل» استفاده کرده است؟ بعد از پاسخ او، آریا عظیمی‌نژاد درباره‌ چگونگی انتخاب آهنگ‌های برنامه «ماه عسل» از علیخانی پرسید و او هم مفصل درباره‌ این انتخاب‌ها توضیح داد.

سوالات گاه و بیگاه عظیمی‌نژاد از مجید درباره‌ کلماتی که در شعرش آورده هم بخش مهم دیگری بود که در این اجرا وجود داشت. اگر بخش‌های غیرمهم این اجرا را کنار می‌گذاشتیم این اجرا می‌توانست نهایتا در مدت زمان ۱۰دقیقه به پایان برسد و عملا نیازی به ۱۰دقیقه‌ دیگر نبود. مخصوصا اینکه صحبت‌های علیخانی درباره‌ تیتراژ «ماه عسل» واقعا الزامی نداشت.

*** ۱۷دقیقه منطقی
اجرای گروه «ریسمونا» ۶دقیقه طول کشید و ۱۱دقیقه هم زمان برای داوری صرف شد. این‌بار طولانی شدن زمان داوری کاملا منطقی بود. به این دلیل که آریا عظیمی‌نژاد متوجه بخش مهمی از کارهای اجرا شده توسط گروه «ریسمونا» نشد و آنها مجبور شدند برای اینکه رای او را بگیرند مجددا بخشی از کار را اجرا کنند. البته در نهایت هم عظیمی‌نژاد قانع نشد و رای نداد. این پروسه کاملا وابسته به اجرا بود و زمانی طولانی‌تر از آنچه باید به آن اختصاص داده نشد.

کدخبر: ۳۴۱۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر