کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۵۶۸
تاریخ خبر:

آغاز‌ پردردسر استقلال با محمود فکری

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بالاخره دیروز استقلال اولین تمرین خود را با سرمربی جدیدش محمود فکری آغاز کرد. او دوران سختی را با این تیم در پیش خواهد داشت. درباره او، کادر فنی‌اش، مشکلاتش و البته حواشی حضور او در استقلال نکات جالبی وجود دارد که به آنها می پردازیم.

*** کادر فنی دربی‌باز
محمود فکری سرانجام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و از نفراتی چون سیروس دین‌محمدی، صمد مرفاوی و آرش برهانی به همراه دو دستیار او در نساجی به عنوان اعضای کادر فنی جدید آبی‌ها یاد می‌شود. نکته جالب ماجرا این است، از بین نفراتی که قرار است به کادر فنی استقلال اضافه شوند پنج نفر از آنها سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارند. محمود فکری، حنیف عمران‌زاده، آرش برهانی و صمد مرفاوی سابقه گلزنی در دربی را دارند و در دوران فوتبالی‌شان به دربی‌باز معروف بودند.

نکته جالب این است که سیروس دین‌محمدی هم که قرار است به کادرفنی استقلال اضافه شود، در دربی سه پاس گل به نام خود ثبت کرده است و البته با پیراهن شهرداری تبریز هم سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد. محمود فکری برای کادر فنی خود ترجیح داده از نفراتی استفاده کند که بیشتر آنها تجربه بازی در استقلال را دارند و البته محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال دارند.

*** دردسر تازه فکری: قایدی جدا می‌شود؟
یکی از مشکلات بزرگ محمود فکری در شروع کارش در استقلال، بلاتکلیف بودن وضعیت تعدادی از بازیکنانش است. روزبه چشمی که همین چند هفته پیش تصویر تمدید قراردادش با استقلال در رسانه رسمی این باشگاه منتشر شده بود، به ام‌صلال پیوست! هروویه میلیچ هم قراردادش را فسخ کرده و با توجه به مشکلات مالی موجود، احتمال جدایی شیخ دیاباته هم وجود دارد‌ اما جدیدترین و مهم‌ترین نگرانی فکری جدایی احتمالی مهدی قایدی از استقلال است.

در این باره احمد مددی سرپرست جدید باشگاه گفته: «او پیشنهاد چشم‌گیری از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد‌ اما هیأت مدیره هنوز درمورد جدایی او به جمع‌بندی نرسیده و هنوز بازیکن استقلال است. امیدوارم به‌خاطر کمبود بودجه مجبور به فروش قایدی نشویم.» او البته در اظهارنظری بامزه و عجیب گفته: «فکری به خانه خودش بازگشت. او ۱۳ سال در تیم استقلال حضوری تأثیرگذار داشت.

کارشناسان می‌توانند شهادت دهند که ما در خصوص جذب فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل کردیم. به هیچ عنوان قبل از اینکه فکری با نساجی فسخ کند وارد مذاکره نشدیم و بعد از اینکه استعفا کرد وارد مذاکره شدیم.» او در حالی مدعی جذب حرفه‌ای و اخلاقمدارانه فکری شده که همه می‌دانند در این ماجرا چه اتفاقات غیرحرفه‌ای زیادی رخ داده و چقدر اصول اخلاقی زیر پا گذاشته شده است.

*** مربی تیم ملی جوانان، سرپرست استقلال!
در پی انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال، تغییراتی هم در کادر سرپرستی تیم ایجاد شد. در حالی که پیش از این از بهتاش فریبا و پرویز مظلومی به عنوان گزینه‌های سرپرستی استقلال نام برده می‌شد، از دیروز پرویز مظلومی به عنوان سرپرست این تیم فعالیت خود را آغاز کرد. این در حالی است که مظلومی همزمان سرمربی تیم ملی جوانان ایران هم هست و مشخص نیست که آیا او این حق را دارد که باوجود هدایت تیم ملی جوانان، به صورت همزمان سرپرست استقلال هم باشد یا نه!

از سوی دیگر باید از مدیران استقلال پرسید که آیا واقعا در این باشگاه و در میان پیشکسوتانش، اینقدر قحط‌الرجال است که آنها گزینه‌ای جز سرمربی تیم ملی جوانان را برای سرپرستی تیم پیدا نکرده‌اند؟ با آمدن مظلومی، نصرالله عبداللهی که در لیگ قهرمانان آسیا سرپرست استقلال بود، از این پس نقش مدیر فنی را در استقلال ایفا خواهد کرد.

*** استقبال از فکری با «آرپی‌جی هفت»
شاید اگر کرونا نبود، دیروز در کنار پیشکسوتان، هواداران زیادی هم در محل تمرین آبی‌پوشان حاضر می‌شدند تا به کاپیتان سابق تیم خود خوشامدگویی کنند اما این تمرین بدون حضور تماشاگران برگزار شد. البته کنار زمین بنر جالبی با عکس محمود فکری دیده می‌شد. روی این بنر نوشته شده بود: «فکری آرپی‌جی هفت، خوش اومدی به خونه‌ات». محمود فکری در دوران بازی خود در استقلال شوت‌های محکمی را وارد دروازه حریفان کرده بود که یکی از به یادماندنی‌ترین گل‌های او از فاصله‌ای دور وارد دروازه پرسپولیس و ساشا ایلیچ شد.

*** یک انتقاد از فکری
محمود فکری از هواداران و باشگاه نساجی به خاطر شکستن شیشه ماشینش گلایه کرده و مدعی شده که از آنها شکایت خواهد کرد. البته این کار هواداران نساجی قابل توجیه نیست اما می‌توان آن را نتیجه نوع جدایی فکری از این باشگاه و مصاحبه‌های او در این باره دانست. از روزی که بحث حضور فکری در استقلال جدی شد، او در حالی که هنوز سرمربی نساجی بود، در تمام مصاحبه‌هایش فقط و فقط از استقلال حرف زد و یک کلمه درباره تیمی که هنوز سرمربی آن است، صحبت نکرد.

او در واکنش طبیعی مسئولان باشگاه نساجی در قبال جدایی او که خواهان دریافت بند فسخ بودند، اتهاماتی به مدیران این تیم وارد کرد که آنها را حسابی عصبانی کرد. او حتی مدعی شد که اگر به این تیم نمی‌آمد ممکن بود نساجی به لیگ یک سقوط می‌کرد! او هرگز از هواداران نساجی که در طول حضورش در این تیم از او حمایت کردند حرفی نزد و در عوض همه کار کرد تا از نساجی جدا شود و به استقلال برگردد. البته تعصب فکری به استقلال ستودنی است اما او می‌توانست به شکلی حرفه‌ای‌تر و اخلاقی‌تر از این تیم جدا شود. در واقع اگر او حرمت تیم نساجی و هوادارانش را حفظ می‌کرد شاید الان شیشه ماشینش نشکسته بود!

*** نامه اعتراضی نماینده قائمشهر به جدایی فکری!
کیوان مرادیان، نماینده مردم قائمشهر در مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان بعد از انتقال محمود فکری به استقلال نسبت به اتفاق رخ داده اعتراض کرد. متن نامه به شرح زیر است: «وزیر محترم ورزش و جوانان آقای دکتر سلطانی‌فر، با سلام و تحیات الهی، تلفیق هوشمندانه مقوله ورزش با جمعیت هدف جوانان در کشور تحت عنوان وزارتخانه ورزش و جوانان که هم‌اکنون مسئولیتش با جنابعالیست گویای این حقیقت است که پیوند ناگسستنی ورزش و جوانان از جایگاه حائز اهمیت و استراتژیک برخوردار بوده لازم است تا جنابعالی و سایر مسئولین مربوطه نیز با درک عمیق‌تر این حقیقت و احترام به جمعیت جوانان که آینده‌سازان این کشور محسوب می‌شوند، در حوزه مدیریت آن نیز این اهمیت را درک نموده با تدبیر لازم برخورد نمایند.

متاسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در حوزه جابه‌جایی سرمربی تیم نساجی مازندران رخ داده است که مراجعه‌کنندگان متعددی از جوانان مازندران خصوصا حوزه انتخابیه‌ام در خصوص مشکلات ایجاد شده برای تیم خوشنام و سختکوش و محبوب نساجی مازندران داشتم که باعث تاسف و تالم اینجانب و عده‌‌ کثیری از جوانان و ورزش‌دوستان و هواداران عزیز این تیم محبوب در این شهرستان گردید.

اینجانب ضمن ابراز اعتراض شدید خود نسبت به این موضوع انتظار دارم دستور فرمایید تا سریعا نسبت به این امر تحقیق لازم انجام و تصمیم مدبرانه و هوشمندانه‌ای اتخاذ گردد تا رضایت شهروندان و هواداران عزیز فراهم شود. بدیهی است هرگونه تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در حوزه جوانان این شهر و استان متوجه آن مجموعه و مدیران مرتبط خواهد بود که اینجانب با حساسیت تمام در صورت عدم تامین رضایت جوانان و ورزش دوستان و هواداران حوزه انتخابیه و استان ورزش‌دوست مازندران، از طریق ساز و کارهای قانونی نمایندگان مجلس پیگیری و تا وصول نتیجه اقدام خواهم نمود.»

کدخبر: ۳۵۳۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر