کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۴۵۶
تاریخ خبر:

آش ‌۱۵میلیاردی فتحی و خطیر برای استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | با شکایت وینفرد شفر از باشگاه استقلال پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته شده است. باشگاه استقلال برای باز شدن پنجره خود باید حدود ۱۵‌میلیارد تومان به شفر پرداخت کند. مدیران این باشگاه از اسپانسرهای خود درخواست کرده‌اند تا زودتر پولی را به این تیم پرداخت کنند تا پنجره نقل و انتقالات آنها باز شود.

باید دید تا پایان هفته استقلال می‌تواند ۱۵‌میلیارد تهیه کند یا نه؟ حالا که البته کار از کار گذشته و استقلال فعلا از نقل و انتقالات محروم است و مشخص هم نیست کی می‌تواند این ۱۵‌میلیارد را جور کند و با دادن مطالبات شفر، پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز و از بازیکنان جدید خود استفاده کند؛ اما حالا که دوباره بحث این پرونده باز شده، بد نیست یادی کنیم از مسببان اصلی این شکایت!

حتما خاطرتان هست که امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت استقلال به زشت‌ترین و غیراخلاقی‌ترین شکل ممکن اجازه حضور شفر در تمرین تیم را نداد و بعدا در مصاحبه‌ای مدعی شد که با اخراج شفر و شکایت احتمالی او به فیفا، مشکل خاصی برای باشگاه پیش نخواهد آمد و مدیریت باشگاه این پرونده را با «صفر» ریال هزینه خواهد بست!

حالا اما بعد از گذشت چندین ماه، «صفر» ریالی که آقای فتحی ادعا می‌کرد، تبدیل به ۱۵‌میلیارد تومان ناقابل شده و باشگاه باید از بیت‌المال این هزینه را بپردازد. آن هم در روزهایی که استقلالی‌ها منتظر مشخص شدن تکلیف استراماچونی و شکایت او از استقلال به فیفا هستند که به احتمال زیاد مبلغی بسیار بیشتر از این ۱۵‌میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه خواهد گذاشت.

جالب این‌جاست که در این روزهای بحرانی، از خود جناب فتحی هم که بعد از این شاهکار، پاداش خود را با انتخاب به عنوان مدیریت مجموعه عظیم و پردرآمد ورزشی انقلاب دریافت کردند خبری نیست! اما فتحی تنها مقصر این فاجعه نبود و معاون او علی خطیر هم که بزرگ‌ترین دشمن شفر در مجموعه استقلال بود، در این خسران تاریخی باشگاه استقلال نقش مهمی ایفا کرد.

او بعدها در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که طبق مصوبه هیات مدیره، شفر در هر حالتی، جایی در برنامه فصل بعد باشگاه نداشت و اگر مدیریت باشگاه شفر را اخراج نمی‌کرد، ممکن بود استقلال قهرمان لیگ برتر شود و در آن صورت اخراج کردن او دشوار می‌شد! او البته یک گاف بد هم داد و مدعی شد مذاکره با آندره‌آ استراماچونی را از فروردین ماه آغاز کرده بود، یعنی درست در مقطعی که استقلال در کورس قهرمانی لیگ برتر بود و حتی سپاهان را هم در اصفهان شکست داده بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد داشت!

یعنی درست در روزهایی که استقلالی‌ها با شفر بیشترین امید را به قهرمانی در لیگ برتر داشتند، جناب خطیر مشغول مذاکره با استراماچونی بود! حالا این دو نفر یعنی فتحی و خطیر رفته‌اند و خبری هم از مصاحبه‌های پرتعداد و جنجالی آنها نیست اما استقلال مانده با ۱۵‌میلیارد تومان بدهی به وینفرد شفر!

کدخبر: ۳۴۹۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر