کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۰۱۵
تاریخ خبر:

آشنایی با ون جمع‌و‌جور‌ و ‌لاکچری مرسدس

روزنامه هفت صبح | ون جمع و جور T-Class جدیدترین عضو سبد محصولات مرسدس است که طبق ادعای این خودروساز آلمانی قرار است در مقایسه با سایر رقبای خود در این سگمنت، جزئیات شکیل‌تر، راحتی بیشتر و امکانات و مشخصات لوکس‌تری را برای خریداران به ارمغان بیاورد. T-Class در لاین‌آپ مرسدس در واقع نقش نسخه خانوادگی، شیک‌تر و لوکس‌تر از مینی‌ون تجاری سیتان را ایفا می‌کند

و طبعا همانند سیتان بر روی پلتفرم CMF C/D اتحاد رنو-نیسان توسعه‌یافته است (پلتفرمی که در طیف وسیعی از ساخته‌های کامپکت و میدسایز رنو-نیسان مورد استفاده قرار می‌گیرد). علاوه بر اینها و افزون بر شاسی و پلتفرم، سیتان و T-Class در بخش‌های دیگری نظیر متعلقات فنی و همچنین قطعات ظاهری و تزئیناتی با نماینده رنو در این سگمنت یعنی نسل سوم و جدید کانگو ( که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود) دارای اشتراکات قابل‌توجهی هستند.

مشخصات ظاهری و فنی خودرو
‌طول، عرض و ارتفاع T-Class به ترتیب ۴۴۹۸، ۱۸۵۹ و ۱۸۱۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۲۷۱۶ میلی‌متر است.در بخش قوای فنی، یک پیشرانه دیزل و یک پیشرانه بنزینی برای T-Class در نظر گرفته شده است که هر دو چهارسیلندر و توربوشارژردار بوده و هر کدامشان در دو سطح قدرت قابل‌گزینش هستند؛ پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی در دو سطح قدرت ۹۵ و ۱۱۶ اسب بخار و پیشرانه ۱.۳ لیتری بنزینی در دو سطح قدرت ۱۰۲ و ۱۳۱ اسب بخار که در این بین نسخه‌ای که به پیشرانه ضعیف‌تر مجهز است با کد T160 و نسخه مجهز به پیشرانه قوی‌تر با کد T180 شناخته خواهند شد.

این پیشرانه‌ها به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی جفت و جور می‌شوند اما گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خودکار نیز برای مدل‌های مجهز به پیشرانه دیزلی و همچنین پیشرانه بنزینی قدرتمندتر قابل انتخاب است. ناگفته نماند که نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو نیز هم‌اکنون مراحل توسعه و تکمیل خود را طی می‌کند و در آینده‌ای نه چندان دور تحت نام EQT معرفی و روانه بازار خواهد شد.

‌ امکانات مرسدس بنز T کلاس ۲۰۲۲
از جمله تجهیزات پایه مرسدس بنز T کلاس می توان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیا با قابلیت اتصال تلفن همراه، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه و نورپردازی داخل کابین اشاره کرد. مرسدس بنز T کلاس در دو تریم استایل و پروگرسیو عرضه می‌شود که هر یک دارای تریمی مجزا در طراحی بیرونی و کابین است.

اما جدا از همه این موارد، تمام مدل‌های مرسدس بنز T کلاس ۲۰۲۲ دارای هفت کیسه ایمنی هوا هستند. نسخه پایه مرسدس بنز T کلاس با موتور ۱٫۳ لیتری بنزینی و گیربکس شش سرعته دنده‌ای قیمتی معادل ۳۲ هزار دلار دارد که حدود ۱۱ هزار دلار نسبت به رنو کانگو گرانتر است.

کدخبر: ۴۵۵۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر