کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۵۲۵
تاریخ خبر:

آشنایی با زشت‌ترین ب.‌ام.و تاریخ

روزنامه هفت صبح | ب.ام.و برای M3 مدل ۲۰۲۰ پایه چیزی نزدیک به ۶۹ هزار دلار از خریدارش می‌گیرد و برای مدل کامپتیشن باید ۷۰ هزار و ۸۹۵ دلار بپردازید. پس باید این خودرو آنقدری راضی‌کننده باشد که مشتری آرزو نکند ای کاش به سراغ رقبای M3 مثل آلفارومئو جولیا کوادریفوگیو و مرسدس بنز C63 AMG رفته بود.

ب.ام.و در این مدل از M3 برای اولین بار آن را با سامانه چهارچرخ متحرک عرضه کرده که در حال تبدیل‌ شدن به رویه‌ای معمول در بین خودروسازان در تولید سدان‌هایی است که یک سر و گردن از خودروهای نرمال بازار بالاترند. نسخه معمولی این خودرو کماکان با جعبه‌دنده دستی هم به فروش می‌رسند که تعهد ب.ام.و به سنت معمولش را نشان می‌دهد.

البته در مدل کامپتیشن با جعبه دنده هشت سرعته اتومات نیز مواجهیم که تنها گزینه موجود برای خریدار این مدل است. پشت جلوپنجره‌‌ حاشیه‌ساز بزرگ این خودرو پیشرانه سه لیتری تویین توربوی شش خطی قرار دارد که بین ۴۷۳ تا ۵۰۳ اسب بخار نیرو و ۴۰۶ تا ۴۷۹ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند.

بیشتر خریدارانی که خواهان خرید M3 هستند به سراغ مدل کامپتیشن می‌روند چون با تفاوت هزینه‌ای اندک به آنها نیرو و گشتاور بیشتر و همچنین سامانه چهارچرخ متحرک می‌دهد. با این حال عملکرد جعبه دنده دستی شش سرعته مدل پایه بسیار راضی‌کننده بود و در صورت نصب ‌ روی کامپتیشن آن را مهار نشدنی می‌کرد.

برای عملکرد بهتر M3 پیشنهاد تست‌کنندگان سفارش آپشن بسته‌‌ ام‌درایو است که دریفت آنالیزر و لپ تایمر دارد. استفاده‌‌ از این بسته نشان داد که موتور M3 جدید به راحتی و دقت بالا کار می‌کند. هر M3 همچنین از دمپرهای تطبیقی و پدال ترمز قابل تنظیم برخوردار است. این سدان می‌تواند با ترمزهای سرامیکی کربنی که از کولیس‌های خنک با رنگ طلایی بهره می‌برند، حتی قوی‌تر نیز ظاهر شود.

به جز نشان منحصر به فرد ‌M‌ و جزئیات اختصاصی، فضای داخلی M3 اساساً همان سری ۳ معمولی است. این بدان معناست که M3 از همان طراحی و فضای سرنشینان برخوردار است. در حالی که خودروهای سری M به دلیل عملکرد دلپذیرشان مشهورند، آنها همچنین از کیفیت بالاتری در کابین سری ۳ برخوردار هستند یا از آنها فراتر هم می‌روند. راننده با یک خوشه‌سنج دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی روبه‌رو شده است که در حالت رانندگی ورزشی به M View تغییر می‌کند.

این حالت از طریق دکمه‌های قرمز برجسته روی فرمان تیز M3 فعال می‌شوند. با تغییر به M View، یک نشانگر تغییر اضافه و یک دورسنج معمولی جایگزین می‌شود که خواندن آن آسان‌تر است. صندلی‌های جلو با وزن بسیار کم و سبک در دسترس هستند (استاندارد در مسابقات) و پشتیبانی باورنکردنی را بدون از بین بردن راحتی زیاد فراهم می‌کنند. اگرچه ممکن است این شاخصه در سفرهای طولانی جاده صدق نکند. پس یکی به نفع مرسدس C63 AMG!

کدخبر: ۳۷۸۵۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر