کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۱۲۳
تاریخ خبر:

آشنایی با باشگاه‌های فوق‌لوکس با شهریه‌های چند‌ میلیونی

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی | می‌گویند باشگاه ورزشی جنجالی که با حضور ستاره‌های فوتبال خارجی افتتاح شده بود با دستور مقامات وزارت ورزش هنوز شروع نکرده پلمب شده است. مسئولانی که گفته‌اند اصلا شهریه‌های چندین میلیونی معنی ندارد و تعرفه‌ها باید رعایت شوند اما دقیقا معلوم نیست که آنها از چه تعرفه‌هایی حرف می‌زنند چون شهریه باشگاه‌های ورزشی در شهری مانند تهران چنان طیف وسیعی دارد که نشان می‌دهد رقابت در ارائه خدمات تنها فاکتوری است که شهریه این باشگاه‌ها تعیین می‌کند و نسخه‌هایی شبیه باشگاه جنجالی تازه بسته شده در تهران و بعضی از شهرها اصلا کم نیست.

زیر پرچم اسم‌ها
یکی از عواملی که می‌تواند در سر زبان افتادن اسم یک باشگاه و بالا رفتن شهریه‌اش موثر باشد این است که باشگاه تحت اسم یکی از بدنسازهای معروف و جهانی راه افتاده باشد یا این چهره معروف هر چند وقت یک بار برای تمرین هم که شده به این باشگاه سر بزند البته بعضی از این باشگاه‌ها در محله‌های جنوب شهر قرار دارند که محله‌های بدنساز خیزی هم هستند اما آنهایی که در منطقه‌های لوکس‌تر واقع شده‌اند در زمره باشگاه‌هایی با شهریه‌های بسیار بالا قرار می‌گیرند.

مثلا باشگاهی که گفته می‌شود به یکی از اسم‌های معروف برنامه مردان آهنین تعلق دارد و در شهرک غرب تهران قرار گرفته ماهانه ۲۵ میلیون تومان حق عضویت دریافت می‌کند. کسانی که به این باشگاه سر زده‌اند می‌گویند که داشتن مربی خصوصی و گرفتن برنامه تمرین و تغذیه از او اجباری است ضمن اینکه تست‌هایی مثل «بادی کامپوزیشن» و «بادی آنالیز» هم هر چند وقت یک بار انجام می‌شود تا وضعیت بدنی ورزشکار کاملا مشخص باشد.

از قرار معلوم همیشه یک فیزیوتراپ در باشگاه حضور دارد و بر نحوه اجرای تمرین‌ها نظارت می‌کند. ضمن اینکه اگر هرگونه مکمل بدنسازی لازم داشته باشید می‌توانید مشاوره رایگان بگیرید و به قول خودشان مکمل اصل هم برایتان می‌آورند که البته هزینه‌اش را باید جداگانه پرداخت کنید. از این دست باشگاه‌ها که بیشتر از هر چیز «ساختن بدن» شما را تضمین می‌کنند آن هم با این شهریه اصلا کم نیست.

خدمات جانبی
دسته دیگری از باشگاه‌های ورزشی لوکس نه به خاطر اینکه به فلان چهره معروف تعلق دارند، بلکه به این خاطر معروف شده‌اند و هزینه‌های چندین میلیونی می‌گیرند که خدمات بسیار لوکسی ارائه می‌کنند مثلا شما برای یک بار ورود به یکی از این باشگاه‌ها در محله نیاوران تهران باید حداقل دو میلیون تومان کنار بگذارید چون اینطور که با تماس ما معلوم شد هزینه یک بار استفاده از خدمات عمومی باشگاه همینقدر است. حالا خدمات عمومی باشگاه چیست؟

استخر، سونا، جکوزی، سالن فیتنس و پروتئین بار یعنی شما هنگام ورود یک کارت دریافت می‌کنید و می‌توانید از این امکانات که در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند استفاده کنید، البته برای این کار باید از قبل تماس بگیرید مخصوصا حالا که ترس‌های کرونایی هم هست و گویا محدودیت تعداد نفرات حاضر هم لحاظ شده است. در این باشگاه کلاس‌های مختلفی هم برگزار می‌شود مثلا ورزش در آب که با دستگاه‌های هوازی که در کف استخر قرار گرفته‌اند صورت می‌گیرد و شهریه اش برای ۱۲ جلسه در طول یک ماه ۱۵ میلیون تومان است.‌یکی دیگر از خدماتی که باشگاه‌ها را تبدیل به جایی لوکس می‌کند ماساژ است که در موردی به صورت جداگانه برایتان لحاظ می‌شود و در مواردی روی خدماتتان قرار دارد.

‌البته این جدا از صندلی ماساژ است که در قریب به اتفاق باشگاه‌های لوکس در اختیار همه هست و شما می‌توانید بخشی از فرآیند سرد کردن عضلاتتان را روی آنها طی کنید مثلا اگر شما «فول پکیج» یک ماهه باشگاهی لوکس در آتی ساز تهران را دریافت کنید می‌توانید بعد از هر نوبت ورزش کردن ۴۵ دقیقه هم ماساژ بگیرید، البته اگر مشتری خیلی ویژه‌ای نباشید یا اصرار به استفاده از یکی از ماسورهای خاص نداشته باشید باید از قبل زمان حضورتان در سالن ماساژ را هماهنگ کنید. البته لازم نیست این موضوع باعث نگرانی‌تان بشود چون مربی خصوصی شما این موضوع را به اطلاع مجموعه می‌رساند و شما لازم نیست کار خاصی انجام بدهید.

شما کافی است که بعد از یک ورزش دلپذیر در فضایی که میزان اکسیژن و رطوبت آن دائم با دستگاه‌های مخصوص سنجیده می‌شود حوله‌تان را که در هر جلسه ورزش در اختیارتان قرار می‌گیرد بردارید و به سمت سالن ماساژ بروید، در این بین می‌توانید سفارش یک نوشیدنی خنک یا هر خوراکی که مربی‌تان تجویز کرده هم بدهید. این «فول پکیج» در سال گذشته۳۶ میلیون تومان برایتان آب می‌خورده و احتمالا امسال افزایش قابل توجهی هم داشته باشد اما در عوض می‌توانید این شانس را داشته باشید که بعضی وقت‌ها کنار چهره‌ای مثل رضا گلزار ورزش کنید.

مشابه این باشگاه در محله مرداویج اصفهان قرار دارد که پاتوق تجار و ثروتمندان اصفهانی است. بسیار دیده می‌شود که آنها با ماشین‌های چند میلیاردی‌شان وارد پارکینگ باشگاه شوند. از قرار معلوم شهریه این باشگاه هم در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون تومان بوده و خدماتی مثل فیزیوتراپ مستقر، ماساژ، رستوران سلف سرویس و استخر از جمله گزینه‌های پیش روی اعضا بوده است. اصلا امکانات مختلف را فراموش کنید، همین کنار آدم‌های مهم ورزش کردن برای خیلی‌ها موضوعی است که برای آن پول‌های کلان خرج می‌کنند.

ممکن است با خودتان بگویید فلان باشگاه ورزشی مگر چه خدماتی ارائه می‌کند که قرار است چند ده میلیون تومان شهریه بگیرد اما حواستان نیست که خیلی‌ها اصلا چنین پولی را برای دریافت خدمات نمی‌دهند بلکه برای حضور در جایی می‌دهند که افراد دیگری مانند خودشان یا از خودشان پولدارتر و مشهورتر حضور دارند. با این کار نه تنها با آنها آشنا می‌شوند و معامله‌های مهمی جوش می‌خورد بلکه می‌توانند اعتبار کسب کنند پس اصلا تعجب نکنید وقتی می‌شنوید یکی از چهره‌های پولداری که می‌شناسید با وجود اضافه وزن زیاد و سبک زندگی غیر ورزشی چند سال است که عضو یکی از این باشگاه‌های لوکس است و حداقل به شکل نیمه منظم در باشگاه حضور دارد.

‌ویژه طبقه متوسط مرفه
از باشگاه‌های فوق لوکس که بگذریم به باشگاه‌های ورزشی کمتر لوکس می‌رسیم که در مقایسه با درآمد مردم عادی شهریه بالایی دارند اما نه آنقدر که متوسط‌های نسبتا مرفه از آنها محروم باشند مثلا باشگاه انقلاب تهران یکی ارزانترین‌های این فهرست است و شما برای اینکه فقط بتوانید یک سال در زمان‌هایی که باشگاه باز است در محوطه دلباز آن قدم بزنید باید بیشتر از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و اگر بخواهید در یکی از کلاس‌های ورزشی آن هم شرکت کنید باید ماهانه حداقل یک میلیون تومان کنار بگذارید. باشگاه دیگری در محله سعادت آباد تهران که پاتوق اهالی پولدار طبقه متوسط است ماهانه ۶ میلیون تومان حق عضویت می‌گیرد و باشگاه دیگری در میدان آرژانتین تهران برای ۱۲ جلسه یکی از ورزش‌های گروهی‌اش بیشتر از ۳ میلیون تومان شهریه در نظر گرفته است.

‌خانگی‌های مخفی
غیر از این باشگاه‌ها، یک سری مکان ورزشی لوکس و نسبتا لوکس هم وجود دارند که به «هوم جیم» معروف هستند و همانطور که از اسمشان بر می‌آید در جایی شبیه خانه قرار گرفته‌اند و در آنها امکانات بسیار متنوعی از جمله امکان ورزش خانوادگی با حضور مربی و متخصص فراهم است. این باشگاه‌ها هم نرخ‌های متفاوتی دارند و حتی شنیده شده که در مواردی که کاملا خصوصی برگزار می‌شوند برای هر جلسه تا ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند. نباید این «هوم جیم» ها را با باشگاه‌های ورزشی اشتباه بگیرید که در مجموعه داخلی برخی برج‌‌های لوکس قرار دارد و اهالی هزینه آن را می‌دهند تا هر وقت خواستند ورزش کنند.

کدخبر: ۴۵۲۱۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر