کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۳
تاریخ خبر:

آر.اس لاین؛ به نام کپچر، به رسم ‌کولیوس

روزنامه هفت صبح | کپچرهایی که در بازار ایران حضور دارند، کراس‌اوورهایی نجیب و سر به‌زیرند که پیشرانه ۱٫۲ لیتری‌شان بازدهی مطلوبی دارد و البته چهره‌ای هم به همان نسبت مسالمت‌آمیز دارند. معمولاً عاشقان برند رنو که شاسی‌بلندی قوی‌تر و با ظاهری تهاجمی‌تر بخواهند به سراغ کولیوس با آن ظاهر خشن و پیشرانه ۲٫۵ لیتری‌اش می‌روند‌ اما رنو در جدیدترین نسخه کپچر دل را به دریا زده و آن را شبیه ‌ کولیوسی که یک پله پایین‌تر از کولیوس استاندارد است، تولید کرده ‌.

در کپچر آر.اس لاین مدل ۲۰۲۱ که نمونه اسپورت نسل دوم کپچر (که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد) است، شاهد چراغ‌های باریک دوتکه در جلو و عقب خودرو هستیم که در ترکیب با سپر حجم‌دهی‌شده، خروجی بزرگ هوا و اگزوزهای دوگانه ظاهری جذاب‌تر و بسیار متمایزتر از نسل اول کپچر ارائه می‌دهند. در مقایسه با کپچر ۲۰۲۰، نسخه آر.اس لاین به دیفیوزر خاکستری عقب و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی له‌کستل مجهز شده است.

کابین کپچر آر.اس لاین نسبت به نسخه استاندارد از پوشش چرمی فرمان و تریم فیبرکربنی و آلومینیومی روی داشبورد بهره می‌برد که دوام بیشتری نسبت به متریال نسخه استاندارد دارند. البته برای زیباسازی کابین به نوارهای باریک قرمزرنگ در تریم صندلی‌ها اکتفا شده که حاکی از کم‌کاری رنو است و انتظار می‌رفت این شرکت خلاقیتی بیشتر از آنچه این روزها در کراس‌اوورهای معمولی چینی هم شاهدش هستیم به خرج دهد.

رنو کپچر RS لاین در حالت استاندارد دارای شیشه عقب تیره، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم سرگرمی، نمایشگر دیجیتالی جلوآمپر، شیشه عقب الکتروکرومیک و پد شارژ وایرلس برای تمامی گوشی‌های موبایل است. آپشن‌هایی که رنو برای پایین ‌آوردن قیمت کپچر در نسخه پایه مبادرت به حذف‌شان کرده بود.

در حال حاضر می‌توان کپچر آر.اس لاین فقط در فرانسه قابل سفارش است. یک موتور بنزینی با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متری که با یک جعبه دنده دستی یا یک نمونه دوکلاچه اتوماتیک جفت‌و‌جور می‌شود، برای این خودرو قابل سفارش است که به ترتیب ۳۴ هزار و ۴۴۲ دلار و ۳۶ هزار و ۸۰۶ دلار قیمت دارند. پیشرانه پلاگین هیبریدی چهار سیلندر ۶/۱ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور با قیمت ۴۴ هزار و ۹۳۲ دلار نیز قابل سفارش است.

به جز این، رنو همچنین نسخه اینشیال پاریس کپچر ۲۰۲۱ را ارتقا داده و در آن از رنگ خاکستری ویژه، آنتن کوسه‌ای سیاه، دوربین ۳۶۰ درجه و تزئینات کرومی برای شیفترهای روی فرمان استفاده کرده است.
رنو امیدوار است با این تغییرات بتواند سهم بیشتری از سگمنت کراس‌اوورهای کوچک داشته باشد و کپچر تبدیل به خودرویی شود که رقبایی همچون پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C3 و سئات آرونا را شکست می‌دهد.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر