کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۵۹۶
تاریخ خبر:

آرتئون؛ ب.ام.و کُشی به روش فولکس

هفت صبح، ارسلان سلیمانیان | نیازی به یادآوری نیست که شرکت فولکس واگن، بزرگترین و ثروتمندترین خودروساز قاره اروپا است و پس از تویوتا، دومین خودروساز بزرگ دنیا به لحاظ گستردگی تولید. پس طبیعی است که همیشه باید با احترام در مورد محصولات این برند صحبت کنیم. این اصل در مورد محصولات ارزان قیمت فولکس نیز صادق بوده، چه رسد حالا که قرار است از مدرن ترین و لوکس ترین محصول این خودروساز یعنی مدل «آرتئون» (Arteon) بنویسیم. بدون تعارف آرتئون را باید گل سرسبد محصولات فولکس دانست. حتی مهمتر از مدل معروف «گلف» و شاسی بلند گران قیمت «اطلس». چراکه فولکس با این محصول برای اولین بار در یک دهه اخیر، یک رقیب مستقیم برای خودروهای اسپورت آلمانی ساخته و پرداخته کرده است. یک رقیب جدی برای ب.ام.و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5.

شکل و شمایل
آرتئون خودروی زیبایی است، اما بیش از آنکه زیباییِ آن به چشم آید، «فراتر از زمان» بودن در این خودرو به چشم می خورد. طراحی استادانه ستون ها، چراغ های ادغام شده در جلوچنجره و گرافیک فوق العاده در چراغ های عقب، آرتئون را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می دهد. هرچند که ابعاد این خودرو بیش از آنکه نزدیک به رقبایی چون سری ۴ و A5 باشد نزدیک به سدان های خانوادگی همچون سری ۵ و A6 است. طراحان فولکس برای طراحی داخل کابین آرتئون نیز سنگ تمام گذاشته اند. طراحی ارگونومیک و جذاب در کنار بهره گیری از متریال باکیفیت سبب شده تا مشکل پسندان نیز به طراحی داخلی این خودرو نمره قبولی بدهند. همچنین آرئتون با فاصله ۲۸۴۰ میلی متری در بین دو محور، برای سفرهای طولانی مدت یک خانواده ۴ نفره نیز مناسب و راحت به نظر می رسد.این خودرو با انبوهی از تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه می شود که از جمله آنها می توان به سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (Head Up Display)، سیستم صوتی حرفه ای با نمایشگر ۲/۹ اینچی، صندلی های برقی مجهز به گرمکن و سردکن، سامانه حرکت در مسیر مستقیم، رادار ۳۶۰ درجه و رینگ های آلومینیومی ۱۷ و ۱۸ اینچی اشاره کرد.

توانایی های فنی
شرکت فولکس برای آرتئون، ۶ نوع پیشرانه درنظر گرفته که از میان آنها ۳ مدل بنزین سوز بوده و ۳ مدل دیگر از نوع دیزل. این پیشرانه ها طیف گسترده ای از قدرت ۱۵۰ الی ۲۸۰ اسب بخاری را شامل می شوند که مدل ۱۵۰ اسب بخاری (برای نمدنه بنزین سوز و دیزلی)، در نسخه پایه آرتئون بکار گرفته می شود. مشتریانی که بیشتر به توانایی های حرکتی اهمیت می دهند نیز می توانند پیشرانه ۵/۱ لیتری ۲۴۰ اسب بخاری را انتخاب کنند. اما قوی ترین مدل آرتئون به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز شده که می تواند ۲۸۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد. گفتنی آنکه آرتئون به صورت استاندارد با جعبه دنده دوکلاچه DSG و با فناوری ۴ چرخ متحرک (۴MOTION) عرضه می شود. با این حساب شاهد یک رقابت داغ میان آرتئون با ب.ام.و سری ۴ گرن کوپه (مدل ۴۲۰i و ۴۳۰i) خواهیم بود. هرچند که آرتئون روی کاغذ یک رقیب قلدر دیگر نیز دارد. یک رقیب آسیایی به نام «کیا استینگر». با آنکه مدیران کیا بر این باور هستند که استینگر رقیبی جدی برای آلمانی ها است، اما ناگفته پیداست که رقابت اصلی در این بین میان فولکس و ب.ام.و خواهد بود. شاید بهتر است «کیا» حالاحالاها نظاره گر نبرد این دو غول آلمانی باشد و از آنها چیزها بیاموزد!
بنابر اطلاعات رسمی، «فولکس واگن آرتئون» در ۳ تیپ تجهیزاتی «پایه»، «الگانس» و «R-Line» به فروش خواهد رسید. شروع قیمت این خودرو از ۳۵ هزار دلار بوده که این رقم در مدل فول آپشن به حدود ۴۷ هزار دلار می رسد.

کدخبر: ۲۳۵۵۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    ماشینه بی نظیریه کاش مجوز واردات میدادن و کاش کارخانه های خودروسازی برگردن به ای ران دوباره هر چند چین با خالی دیدن بیشه و با طراحی های نوینی که تو عرصه خودروساز ی کرده و ادامه هم داره میخواد به نوعی به تنهایی بازار خودرو رو تو همه مدل ها صاح ب بشه که البته با شرایط حاکم به بازار خو درو بعید نیست هر کاری از این چینی ها بر میاد