کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۶۸۴
تاریخ خبر:

آرایش سیاسی سیما برای نوروز ۱۴۰۰

روزنامه هفت صبح، وحید سعیدی ‌| سریال گاندو با نام جدید «لوتی» با اعلام رسمی معاون در کنداکتور نوروزی شبکه سه جا گرفت تا در کنار سریال‌های «نون خ ۳»، «همبازی» و «نوروز رنگی» تلویزیون با یک آرایش سیاسی - کمدی به استقبال سال ۱۴۰۰ برود.

*** ترکیب اصلی سریال‌های نوروزی
شبکه سه در اقدامی زیرکانه، تصمیم گرفت برای اینکه از هیاهوی خبری در ایام نوروز دور نیفتد، فصل دو سریال «گاندو» را وارد کنداکتور نوروزی‌اش کند. البته این شبکه برای نوروز امسال دو سریال کمدی را وارد فاز تولید کرده بود؛ یکی «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده که با ترکیبی آشنا از بازیگران سریال‌های کمدی، از جمله مرجانه گلچین، حمید لولایی و… جلوی دوربین رفت و دیگری «چوب‌خط» به کارگردانی «حمید بهرامیان».

چند قسمت از این دو سریال مورد بازبینی قرار می‌گیرند و مسئولان شبکه سه به این نتیجه می‌رسند که این دو سریال نه زور رقابت با دیگر آثار را دارند و نه می‌توانند حاشیه و جنجالی ایجاد کنند، بنابراین هر دو از کنداکتور نوروز خارج می‌شوند و یک گزینه عجیب، اما متفاوت جایگزین آنها می‌شود. آنها به این جمع‌بندی می‌رسند که «گاندو ۲» یا همان «لوتی» با توجه به محتوای تندوتیز سیاسی‌اش، عملا در کانون بحث و حاشیه قرار می‌گیرد و می‌تواند نظرها را به سمت شبکه سه معطوف کند.

ضمن اینکه با پخش این سریال عملا فعالیت‌های تلویزیون درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را کلید می‌زنند. «لوتی» بعد از نزدیک به ۱۵ سال نخستین سریال غیرکمدی است که در ایام نوروز در کنداکتور شبکه سه قرار می‌گیرد. نوروز ۸۵ با توجه به تداخل ماه صفر با ایام نوروز سریال «وفا» از این شبکه پخش شد.

دیگر شبکه‌ها به سیاق سال‌های قبل برای کنداکتور نمایشی‌شان، سریال کمدی برای این ایام آماده کرده‌اند. شبکه یک فصل سوم «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی را پخش می‌کند و شبکه دو هم کمدی رمانتیک «همبازی» را برای تعطیلات نوروز دارد. این سریال را سروش محمدزاده ساخته که درحال‌حاضر در شبکه خانگی سریال «سیاوش» را در حال پخش دارد. شبکه پنج هم سریال «نوروز رنگی» به کارگردانی علی مسعودی را روانه آنتن می‌کند.

شبکه یک دو قسمت پایانی پایتخت ۶ را طی دو شب پایانی سال پخش می‌کند. شبکه دو هم علاوه‌بر سریال «همبازی» فصل جدید عموپورنگ را برای مخاطبان کودک و نوجوان در دست تولید دارد. این فصل از برنامه عمو پورنگ ساختاری متفاوت با بقیه فصول دارد و در آن بازیگران با گریم‌های خاص و منحصربه‌فردی جلوی دوربین رفته‌اند. شبکه سه هم مجموعه عروسکی «شوخی‌شوخی» را در ایام نوروز با حال‌وهوای تعطیلات ادامه می‌دهد.

اما شبکه نسیم. این شبکه برای نوروز ۱۴۰۰ مجموعه آیتمی «دست‌انداز» را آماده می‌کند. این مجموعه کاری است از گروه «خنده‌بازار» که تاکنون مجموعه‌های آیتمی «شکرآباد» و «دست‌به‌نقد» را تولید کرده‌اند. شبکه تماشا هم دو سریال خارجی جدید در شب‌های نوروز پخش می‌کند؛ یکی سریال کره‌ای «آسا» و دیگری سریال آمریکایی «هانا» که محصول ۲۰۱۹ است. شبکه سلامت هم برای نوروز یک سریال نمایشی کمدی دارد. این سریال «وجدان‌درد» نام دارد که در آن مهدی سلوکی، بهنوش بختیاری و سامان گوران بازی دارند.

*** ویژه‌های ‌تحویل سال
امسال شبکه سه برنامه ویژه ‌تحویل سالش را به احسان علیخانی داده است. درواقع برنامه تحویل سال شبکه سه، همان ویژه‌برنامه عصر جدید است که طی آن قرار است برگزیدگان فصل دو این مسابقه هم معرفی شوند. حضور فینالیست‌ها در کنار داوران و البته منتخبان فصل قبل به اندازه کافی جذابیت دارد که دیگر این برنامه نیازی به حضور سلبریتی‌ها نخواهد داشت. شبکه یک کماکان سکان برنامه تحویل سالش در دست علی ضیا است.

او هم طبق فرمول همیشگی‌اش به شکل ایستاده پذیرای تعدادی بازیگر، فوتبالیست و خواننده خواهد بود. شبکه دو ویژه‌برنامه «صبح فروردین» را برای تحویل سال آماده می‌کند. اجرای این برنامه برعهده محمد سلوکی است. شبکه پنج هم با برنامه «نوروزترین نوروز» به استقبال سال ۱۴۰۰ می‌رود. اجرای این برنامه برعهده امیرحسین صدیق و همسرش است.

*** خنداننده شو مسابقه بی‌رقیب نوروز
رامبد جوان همزمان با عید مبعث و درست یک هفته پیش از شروع سال ۱۴۰۰ با فصل جدید «خندوانه» به آنتن برگشت. این برنامه هرچند قرار است در ایام نوروز سه شب در هفته پخش شود، اما با توجه به داشته‌های دیگر شبکه‌ها بی‌رقیب خواهد بود. مهمترین بخش خندوانه در فصل جدید، شروع دور تازه‌ای از مسابقه «خنداننده شو» است.

با توجه به استقبال از سری قبلی این مسابقه، قطعا دور جدید هم در کانون توجه مخاطبان قرار می‌گیرد، چراکه دیگر شبکه‌ها و البته همین شبکه نسیم رقیب قدرتمندی برای مقابله با «خنداننده شو» ندارند. شبکه نسیم فصل تازه مسابقه «هوش برتر»، «شوتبال» و «کودک شو» را آماده دارد. شبکه سه قرار است «زوجی نو» را با حال‌وهوای نوروزی در کنار فصل دوم مسابقه استعدادیابی «ستاره‌ساز» پخش کند.

شبکه دو مسابقه «ایرانیش» را روانه آنتن می‌کند و شبکه یک هم مسابقات «ایران» و «دستپخت» متناسب با ایام نوروز را آماده پخش کرده است. تمامی مسابقاتی که از آنها نام برده شد، در طول سال هم روی آنتن بوده‌اند، اما اتفاقی را رقم نزده‌اند. هرچند برخی از این مسابقات مثل «هوش برتر» و «شوتبال» با حال‌وهوایی متفاوت آماده شده‌اند، اما درمجموع یارای مقابله با «خنداننده‌شو» را ندارند.

کدخبر: ۳۷۸۶۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر