کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۹۶۱
تاریخ خبر:

آرایش جنگی جدید در بازار موبایل‌های پرفروش

روزنامه هفت صبح | قیمت موبایل برای کاهش بیشتر بی‌تابی می‌کند.اگرچه در آخرین روز هفته گذشته دلار دوباره به سمت کانال ۲۴هزار تومان یورش برد و باعث شد بعضی گوشی‌های موبایل پرفروش گران شوند اما امروز شنبه با عادی شدن بازار ارز احتمالا می‌توان با قیمت کمتری موبایل خرید.

*** قیمت گوشی‌های سامسونگ
قیمت گلکسی S20 Plus در هفته گذشته یک میلیون و ۳۵۰هزار تومان کاهش پیدا کرد و بtه ۱۹میلیون و ۶۴۹هزار تومان رسید.اتفاقی که برای مدل‌های دیگری مثل گلکسی M31 و گلکسی Note 20 هم تقریبا با همین شدت و حدت رخ داد. گلکسی M31 که روز شنبه با قیمت شش میلیون و ۹۹۹هزار تومان قابل خریداری بود، روز پنجشنبه به پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید تا ریزش یک میلیون و ۵۰۰هزار تومانی را تجربه کرده باشد.

مدل میان‌رده و پرفروش گلکسی A71 هم یک میلیون و ۸۹هزار تومان ارزان شد تا مشتریان این گوشی به‌جای ۹میلیون تومان روز شنبه، در روز پنجشنبه چیزی حدود هفت میلیون و ۹۰۰تومان پول خرج کنند. دیگر مدلی که کاهش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد، گلکسی S20 FE بود. این مدل تقریبا یک میلیون تومان ارزان شده است.در بین گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ باید به گلکسی A01، A11 و A10s اشاره کنیم که بین ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان ارزان شده‌اند.

*** قیمت گوشی‌های شیائومی
گوشی‌های پرفروش شیائومی هم در روزهای پایانی دی ماه کاهش قیمت را تجربه کردند. شنبه هفته گذشته یعنی ۲۷دی ماه مدلPoco X3 ، هفت میلیون و ۱۴۵هزار تومان قیمت خورده بود و در روز پایانی هفته یعنی دوم بهمن با قیمت شش میلیون و ۴۹۵هزار تومان پشت ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده ‌شد. شیائومی Redmi Note 9S در هفته گذشته ۵۱۰هزار تومان ارزان شده است اما مدلی مثلMi Note 10 Lite نسخه۵G که در طول هفته ۶۳۰ هزار تومان ارزان شده بود، به خاطر گرانی دلار در روز پایانی هفته دوباره به هفت میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید. یعنی همان قیمتی که روز شنبه برایش تعیین کرده بودند.

*** قیمت گوشی‌های هوآوی
هفته قبل از بی‌تفاوتی گوشی‌های هوآوی نسبت‌به کاهش قیمت ارز گفتیم. در آن هفته کاهش شش درصدی قیمت دلار، تاثیر قابل توجهی در ارزان شدن قیمت گوشی‌های این برند نداشت. این هفته نرخ دلار کمتر از دو درصد کاهش یافت و خریداران مدل‌هایی مثل Huawei Y9s باید بابت ارزان شدن ۲۰۰هزار تومانی این گوشی راضی باشند.

هرچند که شاید کاهش ۷۰۰هزار تومانی مدل Y9 Prime بیشتر از هر تغییر قیمتی در بین گوشی‌های هوآوی به‌چشم بیاید. این گوشی روز پنجشنبه در حالی به قیمت چهار میلیون و ۶۵۰هزار تومان رسید که روز شنبه پنج میلیون و ۳۵۰هزار تومان فروخته می‌شد.مدل‌های Y7p، Nova 7i و Y5 Lite هم بین ۴۴هزار تومان تا ۱۰۰هزار تومان ارزان شدند.

کدخبر: ۳۶۹۹۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر