کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۵۱۳
تاریخ خبر:

آدمربایی، سرقت و قتل با ون اورژانس اجتماعی

روزنامه هفت صبح| سناریوی سرقت از مغازه طلافروشی محدوده خیابان نبرد با آدم‌ربایی و قتل مالباخته به پایان رسید. ساعت دو ظهر روز ۲۱ اسفندماه امسال، خبر ربایش یک مرد ۳۶ ساله توسط یک دستگاه خودروی ون اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در محدوده خیابان نبرد به کلانتری ۱۳۲ نبرد اعلام شد. با تأیید خبر اولیه توسط مأموران کلانتری، پرونده با موضوع آدم‌ربایی تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با وصول پرونده به اداره یازدهم، کارآگاهان بلافاصله راهی محل وقوع جرم شدند که در بررسی اولیه و تحقیقات میدانی و گفت‌وگو با شاهدان عینی مشخص شد که سه نفر مرد جوان حدوداً ۳۵‌ساله با یک دستگاه خودروی ون سفید با علائم مربوط به اورژانس اجتماعی(۱۲۳) سازمان بهزیستی کشور، اقدام به ربایش مرد جوان ۳۶ ساله‌ای به نام محمود از مقابل در منزلش می‌نمایند که در ادامه تحقیقات به دست آمده مشخص شد او دارای مغازه طلافروشی در همان محدوده محل ربایش است.

به گفته سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی پلیس پایتخت کارآگاهان بلافاصله راهی مغازه طلافروشی شدند که در همان لحظات اولیه در تحیقات پلیسی مشخص شد مغازه مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته یکی از سارقان با استفاده از ریموت دزدگیر در را باز و وارد مغازه شده و کلیه طلاجات را به سرقت می‌برد.

با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده مشخص شد سرقت از مغازه طلا فروشی توسط همان آدم‌ربایان اتفاق افتاده است.در شاخه دیگر از تحقیقات شماره پلاک خودروی ون به دست آمد که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد پلاک مسروقه بوده و متعلق به یک دستگاه خودروی پراید است.کارآگاهان اداره یازدهم با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی یکی از اعضای باند سرقت به نام جابر ۳۵ ساله شدند .

با در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعات به‌دست آمده به بازپرس پرونده، دستور ویژه مبنی بر دستگیری جابر و سایر همدستانش باتوجه به حساسیت پرونده صادر شد.کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه جابر را در محدوده خیابان نبرد شناسایی کردند که در مورخه ۲۵ اسفند ماه طی یک عملیات پلیسی و ضربتی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر زیادی طلاجات مسروقه کشف و به اداره یازدهم منتقل شد.

*** قتل مرد طلافروش
جابر در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت و آدم‌ربایی شد ولی کمتر از دو ساعت با ارائه دلیل و مدرک پلیسی نهایتاً لب به اعتراف گشود و پرده از یک جنایت برداشت و گفت: من به اتفاق دو نفر از دوستانم به نام وحید و رحیم هردو ۳۳ ساله، نقشه سرقت از مغازه طلافروشی را کشیدیم و از آنجایی که محمود را به‌واسطه بچه محل بودن می‌شناختم برای اینکه شناخته نشوم اقدام به اجاره یک دستگاه خودروی ون سفید رنگ کردم و یک پلاک مسروقه که یک ماه قبل سرقت کرده بودم را روی آن نصب نمودم و با جعل آرم‌های سازمان بهزیستی خودروی ون را مشابه خودروهای اورژانس اجتماعی کردم.

جابر در ادامه تحقیقات اظهار داشت: روز وقوع برای عملی کردن نقشه سرقت‌، به در منزل محمود مراجعه کردیم و رحیم به‌عنوان کارشناس اجتماعی با او در مورد آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی صحبت کرد و به بهانه‌ای محمود را به داخل خودرو کشاند و من هم در یک فرصت با آمپول بیهوشی که از قبل آماده کرده بودم به وی زدم که بلافاصله محمود بیهوش شد.

ما هم سریعاً از محل متواری شدیم و به سمت مسعودیه رفتیم و دوستم وحید با برداشتن کلید و ریموت مغازه به سراغ طلاجات رفت و اموال را سرقت کرد و در همین حین متوجه شدیم محمود فوت کرده است و وی را در محدوده کهریزک دفن کردیم و پس از تقسیم اموال متواری شدیم.

سردار لطفی ابراز کرد: در ادامه اظهارات مرد جوان کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه وحید و رحیم را در یکی از شهرهای شمال شرقی کشور شناسایی کردند که بلافاصله با هماهنگی قضایی راهی محل شدند و طی یک عملیات پلیسی هردو دستگیر و به جرم خود معترف شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌شان اموال مسروقه در حدود ۴ کیلوگرم انواع طلاجات کشف شد.

به گفته سردار علیرضا لطفی، با توجه به دستگیری هر سه مجرم این پرونده و اعتراف صریح به سرقت و جنایت، تحقیقات در راستای کشف و پیدایش جسد فقدانی در حال انجام است و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای نایحه ۲۷ تهران در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم هستند و ارزش تقریبی طلاجات سرقت شده در حدود ۶۰میلیارد ریال است.

کدخبر: ۳۱۵۵۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر